This paper aims to determine if the future growth opportunities for French cosmetics companies in Brazil will be similar to the actual booming ones in China. The Brazilian consumers’ behaviour is going change in line with trends already existing in China (e.g. skincare segment booming and the rise e-commerce channel distribution). Hence, French cosmetics enterprises could apply similar marketing strategies to reach new customers and to develop new opportunities.

Questo documento mira a determinare se le future opportunità di crescita per le società di cosmetici francesi in Brasile saranno simili a quelle in forte espansione in Cina. Il comportamento dei consumatori brasiliani cambierà in linea con le tendenze già esistenti in Cina (ad es. Boom del settore della cura della pelle e aumento della distribuzione dei canali di e-commerce). Pertanto, le imprese cosmetiche francesi potrebbero applicare strategie di marketing simili per raggiungere nuovi clienti e sviluppare nuove opportunità.

French cosmetics in China, a success story for L'Oreal : new opportunities in Brazil ?

Lefebvre, Valentine Louise F
2019/2020

Abstract

This paper aims to determine if the future growth opportunities for French cosmetics companies in Brazil will be similar to the actual booming ones in China. The Brazilian consumers’ behaviour is going change in line with trends already existing in China (e.g. skincare segment booming and the rise e-commerce channel distribution). Hence, French cosmetics enterprises could apply similar marketing strategies to reach new customers and to develop new opportunities.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
24-lug-2020
2019/2020
Questo documento mira a determinare se le future opportunità di crescita per le società di cosmetici francesi in Brasile saranno simili a quelle in forte espansione in Cina. Il comportamento dei consumatori brasiliani cambierà in linea con le tendenze già esistenti in Cina (ad es. Boom del settore della cura della pelle e aumento della distribuzione dei canali di e-commerce). Pertanto, le imprese cosmetiche francesi potrebbero applicare strategie di marketing simili per raggiungere nuovi clienti e sviluppare nuove opportunità.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/164622