Italicity defines a socio-cultural dimension embodied by a huge number of individuals mentioned. The planet is a heterogeneous environment made up of diverse nationalities, beliefs, ideologies, interests, traditions, etc. Those are the relations that determine the boundaries of the groups, not the geographical limits of the countries. It is safe to infer that barriers will not exist within the territorial boundary. Piero Bassetti stated: "Think of italicity as a new model of mutual and pluralistic interaction," which implies that the boundaries go beyond Italy's geographical borders. It will not be wrong to think that Italic plays a new leading role in global history for a great reason. It relates the word as a source of shared feelings by making the world much more meaningful. It gives the appearance that the future will be much more complicated, diverse, and advanced than it is today owing to improvements and advances in the area of science and technology. While it is not obvious if this future will still be optimistic or not, we will be motivated by the children of our future to allow proper use of the future in meaningful works. The most critical function of the digital era is to acquire knowledge. While the methods of access to knowledge shift regularly, technology is undeniably the most shaping force. All in all, globalization is the spread of social, cultural, and economic values in the international arena; it is crossing national borders. Responsible technology tools and services can be solved if the gap between rich and poor, which is the disadvantage of globalization. Technology is providing more opportunities day by day, and we are becoming a more globalized world. Therefore, the education system also needs to develop within itself. Accordingly, a more interactive and collaborative learning environment and a phygital experience and learning environment should be provided through Virtual Reality. The thesis includes Virtual Reality product and web platform design as tools to show how future new education methods can be shaped.
L'italicità è definita come la dimensione socioculturale incarnata in un numero significativo di individui. Il pianeta è un ambiente eterogeneo composto da diverse nazionalità, credenze, ideologie, interessi, tradizioni, ecc. Sono queste le relazioni che determinano i confini dei vari gruppi, non i limiti geografici dei Paesi. Si può quindi dedurre che all'interno di un territorio non esistono realmente confini. Piero Bassetti affermava: "Pensa all'italicità come a una nuova modalità di interazione reciproca e pluralistica", il che implica che i confini dell'italicità vanno oltre i limiti geografici dell'Italia. In effetti, si può pensare che l'italico svolga un nuovo ruolo da protagonista nella storia globale perché la parola italico è associata alla condivisione di uno stesso sentimento di appartenenza che rende il mondo un posto più significativo. L'italicità può essere il punto di partenza per pensare al futuro come una dimensione molto più complessa, diversificata e avanzata di quello che è oggi, a causa di miglioramenti e progressi nel campo della scienza e della tecnologia. Sebbene non sia certo come realmente sarà questo futuro, sappiamo che i bambini potranno comunque essere uno stimolo per plasmare il mondo di domani attraverso opere significative. La funzione più critica dell'era digitale ad esempio è acquisire conoscenza. È mentre i metodi di accesso alla conoscenza cambiano in modo regolare, la tecnologia è innegabilmente la forza più efficace per modellare la conoscenza. Tutto sommato, la globalizzazione è la diffusione di valori sociali, culturali ed economici sulla scena internazionale; superando i confini territoriali. Strumenti e servizi tecnologici responsabili possono quindi essere la soluzione per il divario tra ricchi e poveri, che è lo svantaggio attuale della globalizzazione. La tecnologia offre maggiori opportunità giorno per giorno e stiamo diventando un mondo sempre più globalizzato. Pertanto, anche il sistema educativo deve svilupparsi al suo interno. Attraverso la realtà virtuale si può fornire un ambiente di apprendimento più interattivo e collaborativo, nonché un'esperienza integrata ed educativa. Questo è infatti l'obiettivo di questa tesi, che include la progettazione di prodotti supportati dalla realtà virtuale e da una piattaforma web per dimostrare come i futuri metodi di istruzione possono essere plasmati in modo innovativo .
Novus. Designing conceptual virtual reality product and Web platform for socio-cultural education of the foreseeable tuture
CELEBI, AYSU
2018/2019
Abstract
Italicity defines a socio-cultural dimension embodied by a huge number of individuals mentioned. The planet is a heterogeneous environment made up of diverse nationalities, beliefs, ideologies, interests, traditions, etc. Those are the relations that determine the boundaries of the groups, not the geographical limits of the countries. It is safe to infer that barriers will not exist within the territorial boundary. Piero Bassetti stated: "Think of italicity as a new model of mutual and pluralistic interaction," which implies that the boundaries go beyond Italy's geographical borders. It will not be wrong to think that Italic plays a new leading role in global history for a great reason. It relates the word as a source of shared feelings by making the world much more meaningful. It gives the appearance that the future will be much more complicated, diverse, and advanced than it is today owing to improvements and advances in the area of science and technology. While it is not obvious if this future will still be optimistic or not, we will be motivated by the children of our future to allow proper use of the future in meaningful works. The most critical function of the digital era is to acquire knowledge. While the methods of access to knowledge shift regularly, technology is undeniably the most shaping force. All in all, globalization is the spread of social, cultural, and economic values in the international arena; it is crossing national borders. Responsible technology tools and services can be solved if the gap between rich and poor, which is the disadvantage of globalization. Technology is providing more opportunities day by day, and we are becoming a more globalized world. Therefore, the education system also needs to develop within itself. Accordingly, a more interactive and collaborative learning environment and a phygital experience and learning environment should be provided through Virtual Reality. The thesis includes Virtual Reality product and web platform design as tools to show how future new education methods can be shaped.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2020_AysuCelebi.pdf
non accessibile
Descrizione: Thesis Booklet
Dimensione
21.67 MB
Formato
Adobe PDF
|
21.67 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/164674