Fashion has an enormous influence on people every day concerning appearance, perception of body, and beauty. Fashion has an impact on our wide perception, and it also influences how we see ourselves, and how we are comfortable with ourselves. The work aims to address the question of how does fashion makes people feel inadequate? What type of clothing or procedures or treatments fashion is offering which are making people feel inadequate? How is fashion communicating to elicit this particular state of mind in people? After all, how is it possible that people follow fashion anyway and why do they do that? To discuss these questions the work is referring to historical and current fashion extremes and fashion communication topics. Fashion extremes cases analyze how is fashion able to physically hurt the wearer. It discusses how particular fashion extremes emerged, what meanings they have, why people keep using them, how they shape the perception of beauty, and what mental consequences they have. Fashion communications cases explore how is fashion mentally harming a person. They describe how is fashion shaping consumers' perception of appearance and beauty and how it is influencing consumer’s mental health. Fashion is making people feel inadequate by suggesting physically and mentally damaging fashion extremes, and by using unrealistic fashion communication. Fashion is creating beauty ideals, persuasively communicating and normalizing them, which are achievable by extreme tools or not achievable at all. People are following fashion anyway because it is a tool to communicate and create meanings. And finally, fashion became so universal language, which does not allow to not communicate, since not using fashion is also a message.

La moda ha un'enorme impatto sulle persone ogni giorno per quanto riguarda l'aspetto, la percezione del corpo e la bellezza. La moda influenza la percezione che abbiamo di noi stessi, il modo in cui ci vediamo e il modo in cui ci sentiamo a nostro agio. Il lavoro mira a rispondere alla domanda su come la moda fa sentire le persone inadeguate? Quale tipo di abbigliamento, procedure o trattamenti che offre la moda rende le persone inadeguate? In che modo la moda comunica per suscitare questo particolare stato d'animo nelle persone? Dopo tutto, come è possibile che le persone seguano comunque la moda e perché lo fanno? Per discutere di queste domande, il lavoro si riferisce agli fashion extremes attuali e storici e agli argomenti di comunicazione della moda. I casi di fashion extremes analizzano come la moda è in grado di ferire fisicamente chi la indossa. Discute come sono emersi particolari fashion extremes, quali significati hanno, perché le persone continuano a usarli, come modellano la percezione della bellezza e quali conseguenze mentali hanno. I casi di comunicazione sulla moda esplorano come la moda danneggi mentalmente una persona. Descrivono come la moda modella la percezione dell'aspetto e della bellezza dei consumatori e come influenza la salute mentale del consumatore. La moda sta facendo sentire le persone inadeguate suggerendo estremi della moda che danneggiano fisicamente e mentalmente e usando una comunicazione di moda non realistica. La moda sta creando ideali di bellezza, comunicandoli e normalizzandoli in modo persuasivo, che sono realizzabili con strumenti estremi o non realizzabili affatto. Le persone seguono comunque la moda perché è uno strumento per comunicare e creare significati. E infine, la moda è diventata un linguaggio così universale, che non consente di non comunicare, poiché anche non essere alla moda è un messaggio.

How does fashion make people feel inadequate and why do they obey it ?

CEIZARIENE, BEATRICE
2019/2020

Abstract

Fashion has an enormous influence on people every day concerning appearance, perception of body, and beauty. Fashion has an impact on our wide perception, and it also influences how we see ourselves, and how we are comfortable with ourselves. The work aims to address the question of how does fashion makes people feel inadequate? What type of clothing or procedures or treatments fashion is offering which are making people feel inadequate? How is fashion communicating to elicit this particular state of mind in people? After all, how is it possible that people follow fashion anyway and why do they do that? To discuss these questions the work is referring to historical and current fashion extremes and fashion communication topics. Fashion extremes cases analyze how is fashion able to physically hurt the wearer. It discusses how particular fashion extremes emerged, what meanings they have, why people keep using them, how they shape the perception of beauty, and what mental consequences they have. Fashion communications cases explore how is fashion mentally harming a person. They describe how is fashion shaping consumers' perception of appearance and beauty and how it is influencing consumer’s mental health. Fashion is making people feel inadequate by suggesting physically and mentally damaging fashion extremes, and by using unrealistic fashion communication. Fashion is creating beauty ideals, persuasively communicating and normalizing them, which are achievable by extreme tools or not achievable at all. People are following fashion anyway because it is a tool to communicate and create meanings. And finally, fashion became so universal language, which does not allow to not communicate, since not using fashion is also a message.
ARC III - Scuola del Design
24-lug-2020
2019/2020
La moda ha un'enorme impatto sulle persone ogni giorno per quanto riguarda l'aspetto, la percezione del corpo e la bellezza. La moda influenza la percezione che abbiamo di noi stessi, il modo in cui ci vediamo e il modo in cui ci sentiamo a nostro agio. Il lavoro mira a rispondere alla domanda su come la moda fa sentire le persone inadeguate? Quale tipo di abbigliamento, procedure o trattamenti che offre la moda rende le persone inadeguate? In che modo la moda comunica per suscitare questo particolare stato d'animo nelle persone? Dopo tutto, come è possibile che le persone seguano comunque la moda e perché lo fanno? Per discutere di queste domande, il lavoro si riferisce agli fashion extremes attuali e storici e agli argomenti di comunicazione della moda. I casi di fashion extremes analizzano come la moda è in grado di ferire fisicamente chi la indossa. Discute come sono emersi particolari fashion extremes, quali significati hanno, perché le persone continuano a usarli, come modellano la percezione della bellezza e quali conseguenze mentali hanno. I casi di comunicazione sulla moda esplorano come la moda danneggi mentalmente una persona. Descrivono come la moda modella la percezione dell'aspetto e della bellezza dei consumatori e come influenza la salute mentale del consumatore. La moda sta facendo sentire le persone inadeguate suggerendo estremi della moda che danneggiano fisicamente e mentalmente e usando una comunicazione di moda non realistica. La moda sta creando ideali di bellezza, comunicandoli e normalizzandoli in modo persuasivo, che sono realizzabili con strumenti estremi o non realizzabili affatto. Le persone seguono comunque la moda perché è uno strumento per comunicare e creare significati. E infine, la moda è diventata un linguaggio così universale, che non consente di non comunicare, poiché anche non essere alla moda è un messaggio.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/164692