The aim of this study is to perform a thorough efficiency analysis of Brazilian public schools. Initially, we display a systematic literature review on non-parametric efficiency studies on elementary schools, assessing 63 different studies, together with a broad overview of the Brazilian education context. Afterwards, we conduct a Data Envelopment Analysis with Double Bootstrap Method on a comprehensive sample of 10.656 schools, configuring the biggest study done over the Brazilian context and one of the most comprehensive among developing countries. The model has five inputs (Teaching Intensity, Teaching Quality, Student per Classroom ratio and two variables of prior achievement) and three outputs (Progression rate and standardized score on Math and Portuguese), while we employ eleven different non-discretionary variables to assess its impact on the efficiency scores. The results show a relatively high average efficiency score (87%), but also relevant disparities across state, which entails the need of different policy strategies in each case. Eight out of the eleven non-discretionary variables had statistically significant impact, indicating conformity with international literature findings on school-related variables, but differences on community and family related ones, which motivates the conduction of similar analyses in other developing countries.
L'obiettivo di questo studio è quello di effettuare un'analisi approfondita dell'efficienza delle scuole pubbliche brasiliane. Inizialmente, presentiamo una rassegna sistematica della letteratura sugli studi di efficienza che impiegano metodi non parametrici sulle scuole elementari, valutando 63 studi diversi, insieme a un'ampia panoramica del contesto educativo brasiliano. In seguito, conduciamo un Data Envelopment Analysis con il Metodo del Double Bootstrap su un campione di 10.656 scuole, configurando il più grande studio fatto sul contesto brasiliano e uno dei più grandi tra i paesi in via di sviluppo. Il modello ha cinque input (Intensità d'Insegnamento, Qualità dell'Insegnamento, proporzione degli Studenti per Classe e due variabili di realizzazione precedente) e tre output (Tasso di Progressione e punteggio standardizzato su Matematica e Portoghese), mentre impieghiamo undici diverse variabili non discrezionali per valutare il suo impatto sui punteggi di efficienza. I risultati mostrano un punteggio medio di efficienza relativamente alto (87%), ma anche rilevanti disparità tra gli stati, il che comporta la necessità di strategie politiche diverse in ogni caso. Otto delle undici variabili non discrezionali hanno avuto un impatto statisticamente significativo, indicando la conformità con i risultati della letteratura internazionale sulle variabili relative alla scuola, ma le differenze su quelle relative alla comunità e alla famiglia, che motivano la conduzione di analisi simili in altri paesi in via di sviluppo.
Efficiency of Brazilian public schools utilizing double-bootstrapped data envelopment analysis
Sanches Montemor Augusto, Daniel
2019/2020
Abstract
The aim of this study is to perform a thorough efficiency analysis of Brazilian public schools. Initially, we display a systematic literature review on non-parametric efficiency studies on elementary schools, assessing 63 different studies, together with a broad overview of the Brazilian education context. Afterwards, we conduct a Data Envelopment Analysis with Double Bootstrap Method on a comprehensive sample of 10.656 schools, configuring the biggest study done over the Brazilian context and one of the most comprehensive among developing countries. The model has five inputs (Teaching Intensity, Teaching Quality, Student per Classroom ratio and two variables of prior achievement) and three outputs (Progression rate and standardized score on Math and Portuguese), while we employ eleven different non-discretionary variables to assess its impact on the efficiency scores. The results show a relatively high average efficiency score (87%), but also relevant disparities across state, which entails the need of different policy strategies in each case. Eight out of the eleven non-discretionary variables had statistically significant impact, indicating conformity with international literature findings on school-related variables, but differences on community and family related ones, which motivates the conduction of similar analyses in other developing countries.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/164892