This is a project of research about studying the promotion of Chinese brand culture overseas. It aims to help the brand building team of Chinese brands to better formulate brand overseas communication strategies, thereby promoting Chinese brands to be better accepted and recognized in overseas local markets. The project started with a research on the status quo of Chinese brands in the industry. "What is the position of Chinese brands in the world market now?" According to the results of the research, although “Made in China” plays an important role, it has no advantage in brand building. This is why this project needs to be carried on. This article consists of two parts: analysis and design project. In order to better study the case of cross-cultural brand communication, the research part first focuses on the status of Chinese brands. At the same time, in order to keep pace with the times, it focuses on the impact of the emergency( Global COVID-19) on brand communication strategies. According to the survey results, online and offline analysis and comparison of cross-cultural communication strategy cases of different brands; then, this article continues to build the design process by building roles and experience models: a workshop designed for the Chinese brand culture construction team. The final result of the project is an event design, which aims to provide workshops for those who are enthusiastic about bringing Chinese brands to the world to learn and communicate with each other.

Questo è un progetto di ricerca sullo studio della promozione della cultura del marchio cinese all'estero. Ha lo scopo di aiutare il team di costruzione di marchi cinesi a formulare meglio le strategie di comunicazione dei marchi all'estero, promuovendo così i marchi cinesi ad essere meglio accettati e riconosciuti nei mercati locali d'oltremare. Il progetto è iniziato con una ricerca sullo status quo dei marchi cinesi nel settore. "Qual è la posizione dei marchi cinesi nel mercato mondiale adesso?" Secondo i risultati della ricerca, sebbene "Made in China" svolga un ruolo importante, non ha alcun vantaggio nella costruzione del marchio. Questo è il motivo per cui questo progetto deve essere portato avanti. Questo articolo si compone di due parti: analisi e progetto di progettazione. Al fine di studiare meglio il caso della comunicazione interculturale tra marchi, la parte di ricerca si concentra innanzitutto sullo status dei marchi cinesi. Allo stesso tempo, al fine di tenere il passo con i tempi, si concentra sull'impatto dell'emergenza (Global COVID-19) sulle strategie di comunicazione del marchio. Secondo i risultati dell'indagine, analisi online e offline e confronto di casi di strategia di comunicazione interculturale di marchi diversi; quindi, questo articolo continua a costruire il processo di progettazione costruendo ruoli e modelli di esperienza: un laboratorio progettato per il team di costruzione della cultura del marchio cinese. Il risultato finale del progetto è la progettazione di un evento, che mira a fornire seminari a coloro che sono entusiasti di portare i marchi cinesi nel mondo per apprendere e comunicare tra loro.

How can Chinese brands make better overseas communication strategy

QIAN, YUJIE
2019/2020

Abstract

This is a project of research about studying the promotion of Chinese brand culture overseas. It aims to help the brand building team of Chinese brands to better formulate brand overseas communication strategies, thereby promoting Chinese brands to be better accepted and recognized in overseas local markets. The project started with a research on the status quo of Chinese brands in the industry. "What is the position of Chinese brands in the world market now?" According to the results of the research, although “Made in China” plays an important role, it has no advantage in brand building. This is why this project needs to be carried on. This article consists of two parts: analysis and design project. In order to better study the case of cross-cultural brand communication, the research part first focuses on the status of Chinese brands. At the same time, in order to keep pace with the times, it focuses on the impact of the emergency( Global COVID-19) on brand communication strategies. According to the survey results, online and offline analysis and comparison of cross-cultural communication strategy cases of different brands; then, this article continues to build the design process by building roles and experience models: a workshop designed for the Chinese brand culture construction team. The final result of the project is an event design, which aims to provide workshops for those who are enthusiastic about bringing Chinese brands to the world to learn and communicate with each other.
ARC III - Scuola del Design
24-lug-2020
2019/2020
Questo è un progetto di ricerca sullo studio della promozione della cultura del marchio cinese all'estero. Ha lo scopo di aiutare il team di costruzione di marchi cinesi a formulare meglio le strategie di comunicazione dei marchi all'estero, promuovendo così i marchi cinesi ad essere meglio accettati e riconosciuti nei mercati locali d'oltremare. Il progetto è iniziato con una ricerca sullo status quo dei marchi cinesi nel settore. "Qual è la posizione dei marchi cinesi nel mercato mondiale adesso?" Secondo i risultati della ricerca, sebbene "Made in China" svolga un ruolo importante, non ha alcun vantaggio nella costruzione del marchio. Questo è il motivo per cui questo progetto deve essere portato avanti. Questo articolo si compone di due parti: analisi e progetto di progettazione. Al fine di studiare meglio il caso della comunicazione interculturale tra marchi, la parte di ricerca si concentra innanzitutto sullo status dei marchi cinesi. Allo stesso tempo, al fine di tenere il passo con i tempi, si concentra sull'impatto dell'emergenza (Global COVID-19) sulle strategie di comunicazione del marchio. Secondo i risultati dell'indagine, analisi online e offline e confronto di casi di strategia di comunicazione interculturale di marchi diversi; quindi, questo articolo continua a costruire il processo di progettazione costruendo ruoli e modelli di esperienza: un laboratorio progettato per il team di costruzione della cultura del marchio cinese. Il risultato finale del progetto è la progettazione di un evento, che mira a fornire seminari a coloro che sono entusiasti di portare i marchi cinesi nel mondo per apprendere e comunicare tra loro.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/165590