Product Design as a whole has many aspects, and each on its own can be an independent field. But with the improvements of technology and the existence of online learning resources open to the public, we are entering a new era where individuals do not have to stick to one specific subject and dedicate their whole life to master it. In fact, nowadays people can easily switch in between fields and come up with numerous possibilities. Therefore Homa, our case study presented in this thesis isn't just another Logo Design project, but a completely new approach towards the world of Graphics that will open up numerous doors for designers to unleash their creativity, and as a consequence a new chapter for Brands to display their identity more than ever before. That would be the integration of Virtual 3D world (one of the main branches of Product design) with 2D graphics, followed by the use of Holograms that give meaning to that combination. But what makes this thesis captivating, aside from its impactful image backed by Technology, Art and Science is the story behind it, that illustrates how this Logo came to existence, its rise and fall and the journey that it went through to retrieve its glory.

Il campo del Product Design ha molti aspetti e ognuno può essere un campo indipendente. Ma con i miglioramenti della tecnologia e l'esistenza delle risorse di apprendimento online, stiamo entrando in una nuova era in cui gli individui non devono attenersi a una materia specifica e dedicare tutta la loro vita a dominarla. Oggi le persone possono passare facilmente da un campo all'altro e creare nuove cose. Pertanto, Project Homa, presentato in questa tesi, non è solo un altro progetto di Logo Design, ma un approccio completamente nuovo verso il mondo della Grafica che aprirà numerose porte per i designer e, di conseguenza, un nuovo capitolo per i marchi per mostrare la loro identità più che mai. Sarebbe l'integrazione del mondo 3D virtuale con la grafica 2D, seguita dall'uso di ologrammi che danno significato a quella combinazione. Ma ciò che rende questa tesi accattivante, a parte la sua bella immagine creata da Tecnologia, Arte e Scienza, è la storia dietro di essa, che illustra come questo Logo è venuto all'esistenza, la sua ascesa e caduta, e il viaggio che questo marchio ha attraversato per recuperare la sua gloria.

The emerge of three-dimensional logos. The influence of product design on improving the overall design of brand identity

GHARI SAADATI, ROOZBEH
2019/2020

Abstract

Product Design as a whole has many aspects, and each on its own can be an independent field. But with the improvements of technology and the existence of online learning resources open to the public, we are entering a new era where individuals do not have to stick to one specific subject and dedicate their whole life to master it. In fact, nowadays people can easily switch in between fields and come up with numerous possibilities. Therefore Homa, our case study presented in this thesis isn't just another Logo Design project, but a completely new approach towards the world of Graphics that will open up numerous doors for designers to unleash their creativity, and as a consequence a new chapter for Brands to display their identity more than ever before. That would be the integration of Virtual 3D world (one of the main branches of Product design) with 2D graphics, followed by the use of Holograms that give meaning to that combination. But what makes this thesis captivating, aside from its impactful image backed by Technology, Art and Science is the story behind it, that illustrates how this Logo came to existence, its rise and fall and the journey that it went through to retrieve its glory.
ARC III - Scuola del Design
24-lug-2020
2019/2020
Il campo del Product Design ha molti aspetti e ognuno può essere un campo indipendente. Ma con i miglioramenti della tecnologia e l'esistenza delle risorse di apprendimento online, stiamo entrando in una nuova era in cui gli individui non devono attenersi a una materia specifica e dedicare tutta la loro vita a dominarla. Oggi le persone possono passare facilmente da un campo all'altro e creare nuove cose. Pertanto, Project Homa, presentato in questa tesi, non è solo un altro progetto di Logo Design, ma un approccio completamente nuovo verso il mondo della Grafica che aprirà numerose porte per i designer e, di conseguenza, un nuovo capitolo per i marchi per mostrare la loro identità più che mai. Sarebbe l'integrazione del mondo 3D virtuale con la grafica 2D, seguita dall'uso di ologrammi che danno significato a quella combinazione. Ma ciò che rende questa tesi accattivante, a parte la sua bella immagine creata da Tecnologia, Arte e Scienza, è la storia dietro di essa, che illustra come questo Logo è venuto all'esistenza, la sua ascesa e caduta, e il viaggio che questo marchio ha attraversato per recuperare la sua gloria.
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The Emerge of 3 Dimensional Logos - Roozbeh Ghari Saadati - Thesis - July 2020.pdf

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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/166044