The COVID-19 pandemic, what has become known as a once-in-a-century health crisis, was infecting millions and lead to a large number of countries stay in lockdown. In the times of “keeping social distancing” environment, drones have become a significant tool in fighting the COVID-19 pandemic, reducing person- to-person contact. In terms of education, most governments around the world have been committed to facilitating education through remote learning to reduce the direct impact of educational institutions temporarily closure, As the world's leading experience, China is the first country to provide large-scale online education to hundreds of millions of students during the COVID-19. This study aims to determine how service design using drone technology can be applied to solve problems in the field of education during COVID-19. To achieve the study purpose, a literature review and questionnaire was conducted to discover the applications of drones during COVID-19, especially in the field of education. Afterward, the author carried out interviews with different stakeholders to understand educational problems and needs in the context of the lockdown. The mind mapping, “Developing key insights” method, and brainstorming play pivotal roles in idea generation, then the details of the concept were refined through co-design with teachers. The final proposal brought together all the findings of the previous step, that has been focused on a practical solution “Flivedu”, which is a remote education platform that makes use of drone technology to live broadcasting outdoor courses or practice courses during and after COVID-19. The service contributes to helping teachers to enhance the quality and innovation of teaching that benefits for students home studying, by adding drones into remote teaching devices. This new education tool could be applied to many subjects from primary schools to universities, such as Art, Geography, Architecture, Agriculture, etc. The COVID-19 has promoted the development of remote education, and many schools have already decided to combine online and offline teaching after the lockdown, thus the online course through drone live broadcasting is increasingly promising.

La pandemia di COVID-19, quella che è diventata nota come una crisi sanitaria che si verifica una volta in un secolo, sta contagiando milioni di persone e ha bloccato molti paesi. In tempi di "mantenere le distanze sociali", i droni sono diventati uno strumento importante per combattere la pandemia di COVID-19, riducendo il contatto da persona a persona. In termini di istruzione, la maggior parte dei governi di tutto il mondo si è impegnata a facilitare l'insegnamento attraverso l'apprendimento a distanza per ridurre l'impatto della chiusura temporanea delle istituzioni educative. Come esperienza leader a livello mondiale, la Cina è il primo paese a fornire istruzione online su larga scala a centinaia di milioni di studenti durante il COVID-19. Questo studio mira a determinare come la progettazione di servizi utilizzando la tecnologia dei droni possa essere applicata per risolvere i problemi nel campo dell'istruzione durante COVID-19. Per raggiungere lo scopo didattico, è stata condotta una revisione della letteratura e un questionario per scoprire le applicazioni dei droni durante COVID-19, specialmente nel campo dell'istruzione. In seguito, l'autore ha condotto interviste con diversi stakeholder per comprendere i problemi e le esigenze educative durante il blocco dei servizi. La mappatura mentale, il metodo "Sviluppo di intuizioni chiave" e il brainstorming svolgono un ruolo fondamentale nella generazione di idee, quindi i dettagli del progetto sono stati perfezionati attraverso il co-design con gli insegnanti. La proposta finale ha riunito tutti i risultati del passaggio precedente, che è stato incentrato su una soluzione pratica "Flivedu", una piattaforma di istruzione remota che utilizza la tecnologia dei droni per trasmettere in diretta corsi all'aperto durante e dopo COVID-19. Il servizio contribuisce ad aiutare gli insegnanti a migliorare la qualità e l'innovazione dell'insegnamento a vantaggio degli studenti che studiano a casa. Questo nuovo strumento educativo potrebbe essere applicato a molte materie dalle scuole primarie alle università, come arte, geografia, architettura, agricoltura, ecc. Il COVID-19 ha promosso lo sviluppo dell'istruzione a distanza e molte scuole hanno già deciso di portare avanti l’insegnamento online dopo il blocco, con applicazione future dei droni sempre più importanti.

Using drones in education. Technology solutions deal with China's situation during the COVID-19 pandemic

Cai, Yuanzhen
2019/2020

Abstract

The COVID-19 pandemic, what has become known as a once-in-a-century health crisis, was infecting millions and lead to a large number of countries stay in lockdown. In the times of “keeping social distancing” environment, drones have become a significant tool in fighting the COVID-19 pandemic, reducing person- to-person contact. In terms of education, most governments around the world have been committed to facilitating education through remote learning to reduce the direct impact of educational institutions temporarily closure, As the world's leading experience, China is the first country to provide large-scale online education to hundreds of millions of students during the COVID-19. This study aims to determine how service design using drone technology can be applied to solve problems in the field of education during COVID-19. To achieve the study purpose, a literature review and questionnaire was conducted to discover the applications of drones during COVID-19, especially in the field of education. Afterward, the author carried out interviews with different stakeholders to understand educational problems and needs in the context of the lockdown. The mind mapping, “Developing key insights” method, and brainstorming play pivotal roles in idea generation, then the details of the concept were refined through co-design with teachers. The final proposal brought together all the findings of the previous step, that has been focused on a practical solution “Flivedu”, which is a remote education platform that makes use of drone technology to live broadcasting outdoor courses or practice courses during and after COVID-19. The service contributes to helping teachers to enhance the quality and innovation of teaching that benefits for students home studying, by adding drones into remote teaching devices. This new education tool could be applied to many subjects from primary schools to universities, such as Art, Geography, Architecture, Agriculture, etc. The COVID-19 has promoted the development of remote education, and many schools have already decided to combine online and offline teaching after the lockdown, thus the online course through drone live broadcasting is increasingly promising.
ARC III - Scuola del Design
2-ott-2020
2019/2020
La pandemia di COVID-19, quella che è diventata nota come una crisi sanitaria che si verifica una volta in un secolo, sta contagiando milioni di persone e ha bloccato molti paesi. In tempi di "mantenere le distanze sociali", i droni sono diventati uno strumento importante per combattere la pandemia di COVID-19, riducendo il contatto da persona a persona. In termini di istruzione, la maggior parte dei governi di tutto il mondo si è impegnata a facilitare l'insegnamento attraverso l'apprendimento a distanza per ridurre l'impatto della chiusura temporanea delle istituzioni educative. Come esperienza leader a livello mondiale, la Cina è il primo paese a fornire istruzione online su larga scala a centinaia di milioni di studenti durante il COVID-19. Questo studio mira a determinare come la progettazione di servizi utilizzando la tecnologia dei droni possa essere applicata per risolvere i problemi nel campo dell'istruzione durante COVID-19. Per raggiungere lo scopo didattico, è stata condotta una revisione della letteratura e un questionario per scoprire le applicazioni dei droni durante COVID-19, specialmente nel campo dell'istruzione. In seguito, l'autore ha condotto interviste con diversi stakeholder per comprendere i problemi e le esigenze educative durante il blocco dei servizi. La mappatura mentale, il metodo "Sviluppo di intuizioni chiave" e il brainstorming svolgono un ruolo fondamentale nella generazione di idee, quindi i dettagli del progetto sono stati perfezionati attraverso il co-design con gli insegnanti. La proposta finale ha riunito tutti i risultati del passaggio precedente, che è stato incentrato su una soluzione pratica "Flivedu", una piattaforma di istruzione remota che utilizza la tecnologia dei droni per trasmettere in diretta corsi all'aperto durante e dopo COVID-19. Il servizio contribuisce ad aiutare gli insegnanti a migliorare la qualità e l'innovazione dell'insegnamento a vantaggio degli studenti che studiano a casa. Questo nuovo strumento educativo potrebbe essere applicato a molte materie dalle scuole primarie alle università, come arte, geografia, architettura, agricoltura, ecc. Il COVID-19 ha promosso lo sviluppo dell'istruzione a distanza e molte scuole hanno già deciso di portare avanti l’insegnamento online dopo il blocco, con applicazione future dei droni sempre più importanti.
File allegati
File Dimensione Formato  
2020_10_Cai.pdf

solo utenti autorizzati dal 10/09/2021

Dimensione 8.81 MB
Formato Adobe PDF
8.81 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/166272