In the developing business world, competition is ascending, and retail is one of the fields which is a battlefield. Retail has been evolved from brick-and-mortar stores to online stores, but furniture is a type of product which is in the long-life category so that, it needs customer involvement in the process of marketing. To develop their marketing strategies, furniture stores should become experiential spaces with both analogic and digital experiences. The time which customers spend in the showroom should be lengthened to increase sales and the goal of the thesis is to do it in a way in which customers would be entertained and informed at the same time. This thesis studies the way of combining different strategies in an innovative way of thinking by using the potential spatial experience created by the cultural synthesis of Italy and Turkey. Both countries’ furniture market and showrooms are studied in comprehensive research and the consequences enlighten the process of design. The brand identity of Cappellini preserved while designing the new showroom but also new strategies developed to enter the new foreign market in Turkey. In conclusion, this thesis contributes to the literature by; examination of the innovations and, the application of research implications by creating the new experiential Cappellini showroom in Istanbul, Turkey.

Nel mondo degli affari in via di sviluppo, la concorrenza è in aumento e la vendita al dettaglio è uno dei campi di battaglia. La vendita al dettaglio si è evoluta dai negozi fisici ai negozi online, ma i mobili sono un tipo di prodotto che rientra nella categoria di lunga durata, quindi richiede il coinvolgimento del cliente nel processo di marketing. Per sviluppare le loro strategie di marketing, i negozi di arredamento dovrebbero diventare spazi esperienziali con esperienze sia analogiche che digitali. Il tempo che i clienti trascorrono nello showroom dovrebbe essere allungato per aumentare le vendite e l’obiettivo della tesi è farlo in modo che i clienti siano intrattenuti e informati allo stesso tempo. Questa tesi studia il modo di combinare diverse strategie in un modo di pensare innovativo utilizzando la potenziale esperienza spaziale creata dalla sintesi culturale di Italia e Turchia. Il mercato del mobile e gli showroom di entrambi i paesi sono studiati in una ricerca completa e le conseguenze illuminano il processo di progettazione. La brand identità di Cappellini preservata nella progettazione del nuovo showroom ma anche nuove strategie sviluppate per entrare nel nuovo mercato estero in Turchia. In conclusione, questa tesi contribuisce alla letteratura attraverso l’esame delle innovazioni e l’applicazione delle implicazioni della ricerca, creando il nuovo showroom esperienziale Cappellini a Istanbul, in Turchia.

The new showroom of Cappellini. The development of experiential marketing strategies in the retail design field and application of the implications in the Istanbul showroom

Kuyumcu, Ilgin
2019/2020

Abstract

In the developing business world, competition is ascending, and retail is one of the fields which is a battlefield. Retail has been evolved from brick-and-mortar stores to online stores, but furniture is a type of product which is in the long-life category so that, it needs customer involvement in the process of marketing. To develop their marketing strategies, furniture stores should become experiential spaces with both analogic and digital experiences. The time which customers spend in the showroom should be lengthened to increase sales and the goal of the thesis is to do it in a way in which customers would be entertained and informed at the same time. This thesis studies the way of combining different strategies in an innovative way of thinking by using the potential spatial experience created by the cultural synthesis of Italy and Turkey. Both countries’ furniture market and showrooms are studied in comprehensive research and the consequences enlighten the process of design. The brand identity of Cappellini preserved while designing the new showroom but also new strategies developed to enter the new foreign market in Turkey. In conclusion, this thesis contributes to the literature by; examination of the innovations and, the application of research implications by creating the new experiential Cappellini showroom in Istanbul, Turkey.
ARC III - Scuola del Design
2-ott-2020
2019/2020
Nel mondo degli affari in via di sviluppo, la concorrenza è in aumento e la vendita al dettaglio è uno dei campi di battaglia. La vendita al dettaglio si è evoluta dai negozi fisici ai negozi online, ma i mobili sono un tipo di prodotto che rientra nella categoria di lunga durata, quindi richiede il coinvolgimento del cliente nel processo di marketing. Per sviluppare le loro strategie di marketing, i negozi di arredamento dovrebbero diventare spazi esperienziali con esperienze sia analogiche che digitali. Il tempo che i clienti trascorrono nello showroom dovrebbe essere allungato per aumentare le vendite e l’obiettivo della tesi è farlo in modo che i clienti siano intrattenuti e informati allo stesso tempo. Questa tesi studia il modo di combinare diverse strategie in un modo di pensare innovativo utilizzando la potenziale esperienza spaziale creata dalla sintesi culturale di Italia e Turchia. Il mercato del mobile e gli showroom di entrambi i paesi sono studiati in una ricerca completa e le conseguenze illuminano il processo di progettazione. La brand identità di Cappellini preservata nella progettazione del nuovo showroom ma anche nuove strategie sviluppate per entrare nel nuovo mercato estero in Turchia. In conclusione, questa tesi contribuisce alla letteratura attraverso l’esame delle innovazioni e l’applicazione delle implicazioni della ricerca, creando il nuovo showroom esperienziale Cappellini a Istanbul, in Turchia.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/166902