Due to its geography, İzmir has served as a natural port throughout history. today's main port is Alsancak Port and is located in the center of the city. The main problem of this region is that the infrastructure system serving the port isolates a triangle area, which has great potential in the center of the city. Ports that have been displaced throughout history, and the systems formed by the layers of history, shape the city, thus solving this existing problem is complicated. When it is examined on a large scale, it is understood that the main problem of the city is the irregularities experienced during the metropolitanization process. The metropolitan transportation system of the city creates borders in the city center. Therefore, the purpose of this study is to analyze the metropolitan and urban axes and nodes of the city, to discover the problems and potentials created in the center, and to propose a valid solution by me. While making these analyses, the history of the city should not be ignored, and the reflections of the social and physical environment on the architectural environment that they lived throughout history should be examined in order to make the sociological analysis of the city. Understanding the current socio-cultural character of the city and producing suitable spaces is the main goal. This study, carried out for the purposes mentioned above, consists of the following sections; Introduction: An overview to discover the importance and potential of the project area Chapter 1: Historical Footprints in Smyrna: The importance of the city throughout history and its role in history are examined. The transformation of the city's ports over time is emphasized. Chapter 2: Metropolitan Analysis of Izmir: While examining all the factors that the city has today, the natural and artificial environment of the city over its green, gray and blue infrastructures are analyzed. The main axes and nodes of the city are emphasized through metropolitan systems. These analyzes are carried out at different scales, examining different relationships between the city and the city center. Chapter 3: The Proposal for Behind the Port Area of Izmir: In this chapter, by focusing on the industrial heritage site located in the center of the city, behind the existing port, a proposal is made for solving the isolation problem of this region and bringing it to the city.

A causa della sua geografia, Smirne è stata un porto naturale nel corso della storia. Il porto principale di oggi è il porto di Alsancak e si trova nel centro della città. Il problema principale di questa regione è che il sistema infrastrutturale a servizio del porto isola un'area triangolare, che ha un grande potenziale nel centro della città. I porti che sono stati spostati nel corso della storia ei sistemi formati dagli strati della storia modellano la città, quindi risolvere questo problema esistente è complicato. Quando viene esaminata su larga scala, si comprende che il problema principale della città sono le irregolarità riscontrate durante il processo di metropolitizzazione. Il sistema di trasporto metropolitano della città crea confini nel centro della città. Lo scopo di questo studio, quindi, è analizzare gli assi e nodi metropolitani e urbani della città, scoprire i problemi e le potenzialità create nel centro, e proporre da me una valida soluzione. Mentre si effettuano queste analisi, la storia della città non dovrebbe essere ignorata e le riflessioni dell'ambiente sociale e fisico sull'ambiente architettonico che hanno vissuto nel corso della storia dovrebbero essere esaminate al fine di fare l'analisi sociologica della città. Comprendere l'attuale carattere socio-culturale della città e produrre spazi adeguati è l'obiettivo principale. Tale studio, svolto per le finalità sopra indicate, è costituito dalle seguenti sezioni; Introduzione: una panoramica per scoprire l'importanza e il potenziale dell'area del progetto Capitolo 1: Impronte storiche a Smirne: vengono esaminati l'importanza della città nel corso della storia e il suo ruolo nella storia. Viene enfatizzata la trasformazione dei porti della città nel tempo. Capitolo 2: Analisi metropolitana di Izmir: esaminando tutti i fattori che la città ha oggi, viene analizzato l'ambiente naturale e artificiale della città sulle sue infrastrutture verdi, grigie e blu. I principali assi e nodi della città sono enfatizzati attraverso sistemi metropolitani. Queste analisi vengono condotte a scale diverse, esaminando le diverse relazioni tra la città e il centro cittadino. Capitolo 3: La proposta di dietro l'area portuale di Izmir: in questo capitolo, concentrandosi sul sito del patrimonio industriale situato nel centro della città, dietro il porto esistente, viene presentata una proposta per risolvere il problema dell'isolamento di questa regione e portandolo in città.

Improvement of industrial heritage area behind the port of Izmir, transformation of its urban environment via green continuity and solution for the isolation problem due to infrastructure

GURES, MUGE
2019/2020

Abstract

Due to its geography, İzmir has served as a natural port throughout history. today's main port is Alsancak Port and is located in the center of the city. The main problem of this region is that the infrastructure system serving the port isolates a triangle area, which has great potential in the center of the city. Ports that have been displaced throughout history, and the systems formed by the layers of history, shape the city, thus solving this existing problem is complicated. When it is examined on a large scale, it is understood that the main problem of the city is the irregularities experienced during the metropolitanization process. The metropolitan transportation system of the city creates borders in the city center. Therefore, the purpose of this study is to analyze the metropolitan and urban axes and nodes of the city, to discover the problems and potentials created in the center, and to propose a valid solution by me. While making these analyses, the history of the city should not be ignored, and the reflections of the social and physical environment on the architectural environment that they lived throughout history should be examined in order to make the sociological analysis of the city. Understanding the current socio-cultural character of the city and producing suitable spaces is the main goal. This study, carried out for the purposes mentioned above, consists of the following sections; Introduction: An overview to discover the importance and potential of the project area Chapter 1: Historical Footprints in Smyrna: The importance of the city throughout history and its role in history are examined. The transformation of the city's ports over time is emphasized. Chapter 2: Metropolitan Analysis of Izmir: While examining all the factors that the city has today, the natural and artificial environment of the city over its green, gray and blue infrastructures are analyzed. The main axes and nodes of the city are emphasized through metropolitan systems. These analyzes are carried out at different scales, examining different relationships between the city and the city center. Chapter 3: The Proposal for Behind the Port Area of Izmir: In this chapter, by focusing on the industrial heritage site located in the center of the city, behind the existing port, a proposal is made for solving the isolation problem of this region and bringing it to the city.
ERKAL, NAMIK GUNAY
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
2-ott-2020
2019/2020
A causa della sua geografia, Smirne è stata un porto naturale nel corso della storia. Il porto principale di oggi è il porto di Alsancak e si trova nel centro della città. Il problema principale di questa regione è che il sistema infrastrutturale a servizio del porto isola un'area triangolare, che ha un grande potenziale nel centro della città. I porti che sono stati spostati nel corso della storia ei sistemi formati dagli strati della storia modellano la città, quindi risolvere questo problema esistente è complicato. Quando viene esaminata su larga scala, si comprende che il problema principale della città sono le irregolarità riscontrate durante il processo di metropolitizzazione. Il sistema di trasporto metropolitano della città crea confini nel centro della città. Lo scopo di questo studio, quindi, è analizzare gli assi e nodi metropolitani e urbani della città, scoprire i problemi e le potenzialità create nel centro, e proporre da me una valida soluzione. Mentre si effettuano queste analisi, la storia della città non dovrebbe essere ignorata e le riflessioni dell'ambiente sociale e fisico sull'ambiente architettonico che hanno vissuto nel corso della storia dovrebbero essere esaminate al fine di fare l'analisi sociologica della città. Comprendere l'attuale carattere socio-culturale della città e produrre spazi adeguati è l'obiettivo principale. Tale studio, svolto per le finalità sopra indicate, è costituito dalle seguenti sezioni; Introduzione: una panoramica per scoprire l'importanza e il potenziale dell'area del progetto Capitolo 1: Impronte storiche a Smirne: vengono esaminati l'importanza della città nel corso della storia e il suo ruolo nella storia. Viene enfatizzata la trasformazione dei porti della città nel tempo. Capitolo 2: Analisi metropolitana di Izmir: esaminando tutti i fattori che la città ha oggi, viene analizzato l'ambiente naturale e artificiale della città sulle sue infrastrutture verdi, grigie e blu. I principali assi e nodi della città sono enfatizzati attraverso sistemi metropolitani. Queste analisi vengono condotte a scale diverse, esaminando le diverse relazioni tra la città e il centro cittadino. Capitolo 3: La proposta di dietro l'area portuale di Izmir: in questo capitolo, concentrandosi sul sito del patrimonio industriale situato nel centro della città, dietro il porto esistente, viene presentata una proposta per risolvere il problema dell'isolamento di questa regione e portandolo in città.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/167392