The Urban green spaces in the periphery of the city could be measured in which extents city inhabitant access and gain value for its presence. The spaces extended into a network of green infrastructure for urban area resiliency to climate change. This thesis aims to present the urban strategies for connecting Milan inner city and urban green spaces in the outer ring of the city with the former urban railyard as a catalyst for district green infrastructure transformation. The project will focus on establishing relation between Lambrate and Città Studi, as districts that stood in-between the periphery green spaces and the inner city. Two districts that were separated by the elevated railway structure displayed different urban conditions, both in terms of architecture and street structure. Planning a development in the in-between spaces should be supported continuous neighborhood quality that previously uneven due to past establishment history. Along with direct connection in the form of bridges and tunnels, the indirect connection such similar level of richness by the walkway, formed pedestrian walkway sequences in the district’s major nodes. By encouraging frontage activities and green network, the development added more value to the urban street, ensuring safety and comfortability for pedestrian user.

Gli spazi verdi urbani nella periferia della città potrebbero essere misurati in che misura gli accessi degli abitanti della città guadagnano valore per la sua presenza. Gli spazi si estendono in una rete di infrastrutture verdi per la resilienza delle aree urbane ai cambiamenti climatici. Questa tesi si propone di presentare le strategie urbane per collegare il centro città di Milano e gli spazi verdi urbani nell'anello esterno della città con l'ex scalo ferroviario urbano come catalizzatore per la trasformazione delle infrastrutture verdi distrettuali. Il progetto si concentrerà sulla creazione di una relazione tra Lambrate e Città Studi, come quartieri che si trovavano a metà tra gli spazi verdi periferici e il centro città. Due quartieri separati dalla struttura ferroviaria sopraelevata mostravano condizioni urbane diverse, sia in termini di architettura che di struttura stradale. La pianificazione di uno sviluppo negli spazi intermedi dovrebbe essere supportata dalla qualità continua del quartiere che in precedenza era irregolare a causa della storia dell'istituzione passata. Insieme al collegamento diretto sotto forma di ponti e gallerie, il collegamento indiretto con un livello di ricchezza così simile dal passaggio pedonale, ha formato sequenze di passaggi pedonali nei nodi principali del distretto. Incoraggiando le attività di facciata e la rete verde, lo sviluppo ha aggiunto più valore alla strada urbana, garantendo sicurezza e comodità per l'utente pedonale.

Green connection for urban development in Lambrate former railway yard

Tanaya, Novitasari Leonard
2019/2020

Abstract

The Urban green spaces in the periphery of the city could be measured in which extents city inhabitant access and gain value for its presence. The spaces extended into a network of green infrastructure for urban area resiliency to climate change. This thesis aims to present the urban strategies for connecting Milan inner city and urban green spaces in the outer ring of the city with the former urban railyard as a catalyst for district green infrastructure transformation. The project will focus on establishing relation between Lambrate and Città Studi, as districts that stood in-between the periphery green spaces and the inner city. Two districts that were separated by the elevated railway structure displayed different urban conditions, both in terms of architecture and street structure. Planning a development in the in-between spaces should be supported continuous neighborhood quality that previously uneven due to past establishment history. Along with direct connection in the form of bridges and tunnels, the indirect connection such similar level of richness by the walkway, formed pedestrian walkway sequences in the district’s major nodes. By encouraging frontage activities and green network, the development added more value to the urban street, ensuring safety and comfortability for pedestrian user.
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
2-ott-2020
2019/2020
Gli spazi verdi urbani nella periferia della città potrebbero essere misurati in che misura gli accessi degli abitanti della città guadagnano valore per la sua presenza. Gli spazi si estendono in una rete di infrastrutture verdi per la resilienza delle aree urbane ai cambiamenti climatici. Questa tesi si propone di presentare le strategie urbane per collegare il centro città di Milano e gli spazi verdi urbani nell'anello esterno della città con l'ex scalo ferroviario urbano come catalizzatore per la trasformazione delle infrastrutture verdi distrettuali. Il progetto si concentrerà sulla creazione di una relazione tra Lambrate e Città Studi, come quartieri che si trovavano a metà tra gli spazi verdi periferici e il centro città. Due quartieri separati dalla struttura ferroviaria sopraelevata mostravano condizioni urbane diverse, sia in termini di architettura che di struttura stradale. La pianificazione di uno sviluppo negli spazi intermedi dovrebbe essere supportata dalla qualità continua del quartiere che in precedenza era irregolare a causa della storia dell'istituzione passata. Insieme al collegamento diretto sotto forma di ponti e gallerie, il collegamento indiretto con un livello di ricchezza così simile dal passaggio pedonale, ha formato sequenze di passaggi pedonali nei nodi principali del distretto. Incoraggiando le attività di facciata e la rete verde, lo sviluppo ha aggiunto più valore alla strada urbana, garantendo sicurezza e comodità per l'utente pedonale.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/167472