In a rapidly digitalizing world, almost every organization is trying to maintain a social media communication strategy to boost its reputation since social media has become an irreplaceable tool to reach and engage people. One of these organizations is the opera houses which is the focus of this study. Opera houses are selected for this study because of their struggles to stay connected with their followers. The paper starts with the definitions of social media, reputation, and the relationship between social media and reputation. Then, a comprehensive literature review is performed to find possible methods for the measurement of social media use. After the selection of convenient methodology among the existent formulations, the social media use of each opera house is quantified. For benchmarking of opera houses, different dimensions are used such as time, social media channel, overall social media use, posting frequencies, and origin countries of the opera houses. The customer side is analyzed to observe engagement levels and obtain additional insights. The effect of global events such as the Covid-19 pandemic on social media use of opera houses is examined. According to the results of these analyses, the conditions are clarified for opera houses regarding the management of social media channels. This study is beneficial to understand the motivations and limitations of opera houses for using social media. The analyses provide useful insights to identify the effects of various factors on the levels of social media communication and engagement while remarking possible problems and solutions.

In un mondo in rapida digitalizzazione, quasi tutte le organizzazioni stanno cercando di mantenere una strategia di comunicazione sui social media per aumentare la propria reputazione poiché i social media sono diventati uno strumento insostituibile per raggiungere e coinvolgere le persone. Una di queste organizzazioni sono i teatri d'opera che sono al centro di questo studio. I teatri d'opera sono stati selezionati per questo studio a causa delle loro lotte per rimanere in contatto con i loro seguaci. Il documento inizia con le definizioni di social media, reputazione e relazione tra social media e reputazione. Quindi, viene eseguita una revisione completa della letteratura per trovare possibili metodi per la misurazione dell'uso dei social media. Dopo aver selezionato una metodologia conveniente tra le formulazioni esistenti, viene quantificato l'uso dei social media di ogni teatro d'opera. Per il benchmarking dei teatri d'opera, vengono utilizzate diverse dimensioni come il tempo, il canale dei social media, l'uso generale dei social media, le frequenze di pubblicazione e i paesi di origine dei teatri d'opera. Il lato cliente viene analizzato per osservare i livelli di coinvolgimento e ottenere ulteriori approfondimenti. Viene esaminato l'effetto di eventi globali come la pandemia di Covid-19 sull'uso dei social media dei teatri d'opera. In base ai risultati di queste analisi, si chiariscono le condizioni per i teatri d'opera per quanto riguarda la gestione dei canali dei social media. Questo studio è utile per comprendere le motivazioni e i limiti dei teatri d'opera nell'utilizzo dei social media. Le analisi forniscono spunti utili per identificare gli effetti di vari fattori sui livelli di comunicazione e coinvolgimento sui social media, evidenziando possibili problemi e soluzioni.

Analysis of social media usage of opera houses worldwide

DURGUN, ÖMER MURAT
2019/2020

Abstract

In a rapidly digitalizing world, almost every organization is trying to maintain a social media communication strategy to boost its reputation since social media has become an irreplaceable tool to reach and engage people. One of these organizations is the opera houses which is the focus of this study. Opera houses are selected for this study because of their struggles to stay connected with their followers. The paper starts with the definitions of social media, reputation, and the relationship between social media and reputation. Then, a comprehensive literature review is performed to find possible methods for the measurement of social media use. After the selection of convenient methodology among the existent formulations, the social media use of each opera house is quantified. For benchmarking of opera houses, different dimensions are used such as time, social media channel, overall social media use, posting frequencies, and origin countries of the opera houses. The customer side is analyzed to observe engagement levels and obtain additional insights. The effect of global events such as the Covid-19 pandemic on social media use of opera houses is examined. According to the results of these analyses, the conditions are clarified for opera houses regarding the management of social media channels. This study is beneficial to understand the motivations and limitations of opera houses for using social media. The analyses provide useful insights to identify the effects of various factors on the levels of social media communication and engagement while remarking possible problems and solutions.
RIVA, PAOLA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
2-ott-2020
2019/2020
In un mondo in rapida digitalizzazione, quasi tutte le organizzazioni stanno cercando di mantenere una strategia di comunicazione sui social media per aumentare la propria reputazione poiché i social media sono diventati uno strumento insostituibile per raggiungere e coinvolgere le persone. Una di queste organizzazioni sono i teatri d'opera che sono al centro di questo studio. I teatri d'opera sono stati selezionati per questo studio a causa delle loro lotte per rimanere in contatto con i loro seguaci. Il documento inizia con le definizioni di social media, reputazione e relazione tra social media e reputazione. Quindi, viene eseguita una revisione completa della letteratura per trovare possibili metodi per la misurazione dell'uso dei social media. Dopo aver selezionato una metodologia conveniente tra le formulazioni esistenti, viene quantificato l'uso dei social media di ogni teatro d'opera. Per il benchmarking dei teatri d'opera, vengono utilizzate diverse dimensioni come il tempo, il canale dei social media, l'uso generale dei social media, le frequenze di pubblicazione e i paesi di origine dei teatri d'opera. Il lato cliente viene analizzato per osservare i livelli di coinvolgimento e ottenere ulteriori approfondimenti. Viene esaminato l'effetto di eventi globali come la pandemia di Covid-19 sull'uso dei social media dei teatri d'opera. In base ai risultati di queste analisi, si chiariscono le condizioni per i teatri d'opera per quanto riguarda la gestione dei canali dei social media. Questo studio è utile per comprendere le motivazioni e i limiti dei teatri d'opera nell'utilizzo dei social media. Le analisi forniscono spunti utili per identificare gli effetti di vari fattori sui livelli di comunicazione e coinvolgimento sui social media, evidenziando possibili problemi e soluzioni.
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