The paper discusses the relationship between wild animals and human being and introduces an educational game themed on wild animals in the world. Through games, users can learn more about animals, not only to know what they are, but also more comprehensive scientific knowledge. And the use of entertainment means to stimulate the user’s interest in learning. Today, the boundary between human and animals habitat is increasingly blurred. Due to the overlap of habitats, many wild animals are also facing difficulties in survival and are on the verge of extinction. Nowadays, people know little about wild animals. In fact, we are closely connected with the animals' ecosystem. To understand the animal itself is to understand the human self. The bond between children and animals is a natural one. They have a special, instinctive love of nature. But for all the misconceptions, as Sigmund Freud wrote in 1913, “Children are not all arrogant. The adult civilized is driven by this arrogance to draw a firm line between man and all other creatures.” Through a large number of papers, books and etc in-depth research. It is understood that living things have a great ability to adapt to the environment and that changes in the environment can lead to changes in biological characteristics. So the characteristics of the same animal in each region will be different. Secondly, the language and behaviour systems of animals are similar to the relationship between human emotions and body language. In this context, the idea of JOURNEY TO THE WEST was born --- a science game. Journey to the West, a classic Chinese novel, is taken as the background to travel in the world of animals to understand and observe wild animals. The game is in line with the traditional Chinese cultural and philosophical theory that man is an integral part of nature, indicating that human beings should consciously form a community of life with the natural environment, infiltrating, influencing and promoting each other, and achieving the ideal state of harmony and prosperity between human and nature through comprehensive development. The game will revolve around three things: 1) the perception of species. The language of animals and how do they communicate with each other? How is their brain different from a human’s? 2) About ecosystems and aesthetic values. Appearance and behaviour of animals. Their state in each season, from birth to adulthood; 3) The state of conservation of species encourages people to form a sense of conservation. During the design process, I asked some children to help me test the game a few times. The research is an attempt to contribute to children’s science games and the relationship between human and wildlife.

Il documento discute il rapporto tra animali selvatici e esseri umani e introduce un gioco educativo tematico sugli animali selvatici nel mondo.Attraverso i giochi, gli utenti possono imparare di più sugli animali, non solo per sapere che cosa sono, ma anche conoscenze scientifiche più complete.E l'uso di intrattenimento significa stimolare l'utente s interesse nell'apprendimento. Oggi il confine tra habitat umano e animale è sempre più offuscato.A causa della sovrapposizione degli habitat, molti animali selvatici si trovano anche ad affrontare difficoltà di sopravvivenza e sono sull'orlo dell'estinzione.Oggigiorno la gente sa poco di animali selvatici.In effetti, siamo strettamente legati all'ecosistema degli animali.Capire l'animale stesso è capire il sé umano. Il legame tra bambini e animali è naturale.Hanno un amore speciale, istintivo della natura.Ma per tutti i fraintendimenti, come Sigmund Freud scrisse nel 1913, “ I bambini non sono tutti arroganti.L'adulto civilizzato è guidato da questa arroganza per tracciare una line a ferma tra l'uomo e tutte le altre creature.” Attraverso un gran numero di documenti, libri, ecc. ricerche approfondite.Si capisce che gli esseri viventi hanno una grande capacità di adattarsi all'ambiente e che i cambiamenti nell'ambiente possono portare a cambiamenti nelle caratteristiche biologiche.Quindi le caratteristiche dello stesso animale in ogni regione saranno diverse.In secondo luogo, i sistemi di linguaggio e comportamento degli animali sono simili al rapporto tra emozioni umane e linguaggio del corpo. In questo contesto, l'idea di JOURNEY TO THE WEST è nata -- un gioco di scienze.Il viaggio in Occidente, un classico romanzo cinese, è considerato lo sfondo per viaggiare nel mondo degli animali per comprendere e osservare animali selvatici.Il gioco è in line a con la tradizionale teoria culturale e filosofica cinese che l'uomo è parte integrante della natura, indicando che gli esseri umani dovrebbero consapevolmente formare una comunità di vita con l'ambiente naturale, infiltrandosi, influenzando e promuovendo l'uno con l'altro,e raggiungere lo stato ideale di armonia e prosperità tra l'uomo e la natura attraverso uno sviluppo globale. Il gioco ruota intorno a tre cose: 1) la percezione della specie.La lingua degli animali e come si comunicano tra loro?Come è diverso il loro cervello da un umano s?2) Riguardo gli ecosistemi e i valori estetici.Aspetto e comportamento degli animali.Il loro stato in ogni stagione, dalla nascita all'età adulta; 3) Lo stato di conservazione delle specie incoraggia le persone a formare un senso di conservazione. Durante il processo di progettazione, ho chiesto ad alcuni bambini di aiutarmi a testare il gioco qualche volta.La ricerca è un tentativo di contribuire ai bambini s giochi di scienza e il rapporto tra umano e fauna selvatica.

Journey to the west. The science knowledge of wild animals

Situ, Yuming
2019/2020

Abstract

The paper discusses the relationship between wild animals and human being and introduces an educational game themed on wild animals in the world. Through games, users can learn more about animals, not only to know what they are, but also more comprehensive scientific knowledge. And the use of entertainment means to stimulate the user’s interest in learning. Today, the boundary between human and animals habitat is increasingly blurred. Due to the overlap of habitats, many wild animals are also facing difficulties in survival and are on the verge of extinction. Nowadays, people know little about wild animals. In fact, we are closely connected with the animals' ecosystem. To understand the animal itself is to understand the human self. The bond between children and animals is a natural one. They have a special, instinctive love of nature. But for all the misconceptions, as Sigmund Freud wrote in 1913, “Children are not all arrogant. The adult civilized is driven by this arrogance to draw a firm line between man and all other creatures.” Through a large number of papers, books and etc in-depth research. It is understood that living things have a great ability to adapt to the environment and that changes in the environment can lead to changes in biological characteristics. So the characteristics of the same animal in each region will be different. Secondly, the language and behaviour systems of animals are similar to the relationship between human emotions and body language. In this context, the idea of JOURNEY TO THE WEST was born --- a science game. Journey to the West, a classic Chinese novel, is taken as the background to travel in the world of animals to understand and observe wild animals. The game is in line with the traditional Chinese cultural and philosophical theory that man is an integral part of nature, indicating that human beings should consciously form a community of life with the natural environment, infiltrating, influencing and promoting each other, and achieving the ideal state of harmony and prosperity between human and nature through comprehensive development. The game will revolve around three things: 1) the perception of species. The language of animals and how do they communicate with each other? How is their brain different from a human’s? 2) About ecosystems and aesthetic values. Appearance and behaviour of animals. Their state in each season, from birth to adulthood; 3) The state of conservation of species encourages people to form a sense of conservation. During the design process, I asked some children to help me test the game a few times. The research is an attempt to contribute to children’s science games and the relationship between human and wildlife.
ARC III - Scuola del Design
15-dic-2020
2019/2020
Il documento discute il rapporto tra animali selvatici e esseri umani e introduce un gioco educativo tematico sugli animali selvatici nel mondo.Attraverso i giochi, gli utenti possono imparare di più sugli animali, non solo per sapere che cosa sono, ma anche conoscenze scientifiche più complete.E l'uso di intrattenimento significa stimolare l'utente s interesse nell'apprendimento. Oggi il confine tra habitat umano e animale è sempre più offuscato.A causa della sovrapposizione degli habitat, molti animali selvatici si trovano anche ad affrontare difficoltà di sopravvivenza e sono sull'orlo dell'estinzione.Oggigiorno la gente sa poco di animali selvatici.In effetti, siamo strettamente legati all'ecosistema degli animali.Capire l'animale stesso è capire il sé umano. Il legame tra bambini e animali è naturale.Hanno un amore speciale, istintivo della natura.Ma per tutti i fraintendimenti, come Sigmund Freud scrisse nel 1913, “ I bambini non sono tutti arroganti.L'adulto civilizzato è guidato da questa arroganza per tracciare una line a ferma tra l'uomo e tutte le altre creature.” Attraverso un gran numero di documenti, libri, ecc. ricerche approfondite.Si capisce che gli esseri viventi hanno una grande capacità di adattarsi all'ambiente e che i cambiamenti nell'ambiente possono portare a cambiamenti nelle caratteristiche biologiche.Quindi le caratteristiche dello stesso animale in ogni regione saranno diverse.In secondo luogo, i sistemi di linguaggio e comportamento degli animali sono simili al rapporto tra emozioni umane e linguaggio del corpo. In questo contesto, l'idea di JOURNEY TO THE WEST è nata -- un gioco di scienze.Il viaggio in Occidente, un classico romanzo cinese, è considerato lo sfondo per viaggiare nel mondo degli animali per comprendere e osservare animali selvatici.Il gioco è in line a con la tradizionale teoria culturale e filosofica cinese che l'uomo è parte integrante della natura, indicando che gli esseri umani dovrebbero consapevolmente formare una comunità di vita con l'ambiente naturale, infiltrandosi, influenzando e promuovendo l'uno con l'altro,e raggiungere lo stato ideale di armonia e prosperità tra l'uomo e la natura attraverso uno sviluppo globale. Il gioco ruota intorno a tre cose: 1) la percezione della specie.La lingua degli animali e come si comunicano tra loro?Come è diverso il loro cervello da un umano s?2) Riguardo gli ecosistemi e i valori estetici.Aspetto e comportamento degli animali.Il loro stato in ogni stagione, dalla nascita all'età adulta; 3) Lo stato di conservazione delle specie incoraggia le persone a formare un senso di conservazione. Durante il processo di progettazione, ho chiesto ad alcuni bambini di aiutarmi a testare il gioco qualche volta.La ricerca è un tentativo di contribuire ai bambini s giochi di scienza e il rapporto tra umano e fauna selvatica.
File allegati
File Dimensione Formato  
SITU YUMING - Journey To The West.pdf

accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati

Dimensione 20.96 MB
Formato Adobe PDF
20.96 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/169133