The discussion aims to analyze, in a systematic way, the necessary path to conceive, design and assemble an apparatus in order to enable an automation level upgrade of a three-wheeled motorcycle. The dissertation, firstly discusses an analyzes the main definitions that characterize the autonomous driving capabilities of a vehicle. From the results of this first analysis, we proceed with the formulation of specific apparatus’ architectures leveraging on a proposed systematic way to carry out the design phase. Later on, it is shown the implementation of such architectures on a stock three-wheeled motorcycle. Finally, the overall robustness of the system against malfunctions is analyzed, and design solutions are proposed to mitigate these considered risks.
La trattazione si prefigge di analizzare, in maniera sistematica, il percorso necessario per ideare, progettare ed assemblare quanto necessario al fine di realizzare un’evoluzione di livello di automazione. Durante la dissertazione vengono discusse le principali norme per la definizione di guida autonoma di un veicolo. Dal risultato di questa prima analisi, si procede alla formulazione di specifiche architetture facendo leva sull’approccio sistematico della progettazione. Proseguendo vengono mostrati alcuni esempi di come proiettare le funzionalità descritte su un veicolo commerciale. In ultimo viene analizzata la robustezza del sistema a malfunzionamenti e vengono proposte soluzioni progettuali per mitigare questi avvenimenti.
Automation level upgrade for a three-wheeled motorcycle
Lucchini, Alberto
2019/2020
Abstract
The discussion aims to analyze, in a systematic way, the necessary path to conceive, design and assemble an apparatus in order to enable an automation level upgrade of a three-wheeled motorcycle. The dissertation, firstly discusses an analyzes the main definitions that characterize the autonomous driving capabilities of a vehicle. From the results of this first analysis, we proceed with the formulation of specific apparatus’ architectures leveraging on a proposed systematic way to carry out the design phase. Later on, it is shown the implementation of such architectures on a stock three-wheeled motorcycle. Finally, the overall robustness of the system against malfunctions is analyzed, and design solutions are proposed to mitigate these considered risks.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/169210