Live-commerce is an emergent trading approach that becomes increasingly significant in e-commerce domain in these recent years, due to its capability to provide synchronous interaction, higher transparency, and multi-sensorial experience. These unique offers increase customer purchase intention and generate much higher sales conversion in limited time frame. Therefore, numerous brands, e-commerce and social media platforms are willing to deploy Live-commerce as a new selling feature to generate more revenue. Moreover, the platforms that have already integrated Live-commerce feature onto its service are also striving to improve their user interface for the better, as the right Live-commerce user interface design solutions could lead to higher customer purchase intention which directly affects sales conversion. With this growing demand of Live-commerce platform creation and development, together with the significance of right user interface design solutions, the idea to provide a fruitful source of design-focused knowledge on building effective user interface for Live-commerce environment is formed. The current work aimed to equip User Interface designers with a shortcut to understand the underlying rationale behind efficient Live-commerce user interface design. The work began with providing concrete Live-commerce success factors framework and pointed out how the design of user interface could contribute in supporting the platform to reach the success. We called this, ‘Live-commerce user interface duty’. The research followed ‘Layered Design Principle’ as the main methodology to systematically investigate all components that user interface constructed from, layer by layer, starting from knowing the users to building up functionality specification, screen system, navigation, user interface and visual design. Along the building layers, designers are acknowledged about how to create efficient design solutions that reciprocate to listed Live-commerce user interface duty. At final stage, the research presented a set of case studies that demonstrated competent design solutions which aligned with all research findings to let designers see how the theoretical knowledge could be interpreted into the real world practice. In conclusion, the direction for future design improvement and promising future of Live-commerce were discussed. The knowledge obtained from this research will enable designers to make critical judgement of Live-commerce user interfaces at hand and be able to create and improve it with in-depth understanding.

Il Live-commerce è un approccio di vendita che sta diventando, negli ultimi anni, sempre più significativo entro il campo dell’e-commerce, per le sue potenzialità di creare interazioni in tempo reale, maggiore trasparenza ed un’esperienza multisensoriale. Questo servizio unico è in grado di incrementare l’intenzione d’acquisto da parte del cliente e generare maggiori quantità di conversioni in vendite in un tempo limitato. Le piattaforme che già avevano adottato aspetti del Live-commerce per i loro servizi, stanno tentando di implementare al meglio la loro user interface, in quanto il design della giusta interfaccia potrebbe accrescere l’intenzione d’acquisto del cliente e risultare direttamente in un conseguente incremento delle vendite. Da questa crescente richiesta in riferimento alla creazione ad allo sviluppo di piattaforme di Live-commerce, insieme con l’importanza di soluzioni adeguate per la user interface, è nata l’idea di fornire una fruttuosa fonte di nozioni incentrate sul design che possano agevolare la costruzione di una user interface efficace per gli ambienti di Live-commerce. L’intento del progetto è quello di provvedere i designer di user interface di espedienti per comprendere le ragioni cui far capo nella costruzione di una user interface per il Live-commerce. Il lavoro ha avuto origine dalla raccolta di concreti fattori di successo per il Live-commerce, focalizzandosi su come il design della user interface possa contribuire al raggiungimento del successo della piattaforma. Potremmo definirlo ‘il compito della user interface per il Live-commerce’. La ricerca ha seguito come metodologia principale quella della ‘Layered Design Principle’, per indagare sistematicamente tutte le componenti di cui si costituisce una user interface, livello dopo livello, dalla definizione dell’utente alla costruzione di specifiche funzionalità, screen system, navigazione, interfaccia utente e visual design. Nel corso della costruzione dei vari livelli, il designer viene a conoscenza di come creare efficaci soluzioni di design da abbinare ai citati compiti dell’interfaccia utente per il Live-commerce. Da ultimo, la ricerca presenta un ventaglio di casi studio che illustrano competenti soluzioni di design messe in campo ed allineate con quanto emerso dalla ricerca, per mostrare come la conoscenza teorica possa essere interpretata nella pratica del mondo reale. In conclusione, è stata discussa e definita una direzione per future implementazioni nel design e per un promettente futuro per il Live-commerce. Prospetto che la conoscenza acquisita da questa ricerca possa consentire ai designer di costruirsi un’opinione critica sulle interfacce utente per il Live-commerce ed crearne e migliorarle con una maggiore consapevolezza.

Sold by UI. The rationale behind live-commerce user interface, state of the art, and direction for future improvement

Yoosiri, Thanita
2019/2020

Abstract

Live-commerce is an emergent trading approach that becomes increasingly significant in e-commerce domain in these recent years, due to its capability to provide synchronous interaction, higher transparency, and multi-sensorial experience. These unique offers increase customer purchase intention and generate much higher sales conversion in limited time frame. Therefore, numerous brands, e-commerce and social media platforms are willing to deploy Live-commerce as a new selling feature to generate more revenue. Moreover, the platforms that have already integrated Live-commerce feature onto its service are also striving to improve their user interface for the better, as the right Live-commerce user interface design solutions could lead to higher customer purchase intention which directly affects sales conversion. With this growing demand of Live-commerce platform creation and development, together with the significance of right user interface design solutions, the idea to provide a fruitful source of design-focused knowledge on building effective user interface for Live-commerce environment is formed. The current work aimed to equip User Interface designers with a shortcut to understand the underlying rationale behind efficient Live-commerce user interface design. The work began with providing concrete Live-commerce success factors framework and pointed out how the design of user interface could contribute in supporting the platform to reach the success. We called this, ‘Live-commerce user interface duty’. The research followed ‘Layered Design Principle’ as the main methodology to systematically investigate all components that user interface constructed from, layer by layer, starting from knowing the users to building up functionality specification, screen system, navigation, user interface and visual design. Along the building layers, designers are acknowledged about how to create efficient design solutions that reciprocate to listed Live-commerce user interface duty. At final stage, the research presented a set of case studies that demonstrated competent design solutions which aligned with all research findings to let designers see how the theoretical knowledge could be interpreted into the real world practice. In conclusion, the direction for future design improvement and promising future of Live-commerce were discussed. The knowledge obtained from this research will enable designers to make critical judgement of Live-commerce user interfaces at hand and be able to create and improve it with in-depth understanding.
ARC III - Scuola del Design
15-dic-2020
2019/2020
Il Live-commerce è un approccio di vendita che sta diventando, negli ultimi anni, sempre più significativo entro il campo dell’e-commerce, per le sue potenzialità di creare interazioni in tempo reale, maggiore trasparenza ed un’esperienza multisensoriale. Questo servizio unico è in grado di incrementare l’intenzione d’acquisto da parte del cliente e generare maggiori quantità di conversioni in vendite in un tempo limitato. Le piattaforme che già avevano adottato aspetti del Live-commerce per i loro servizi, stanno tentando di implementare al meglio la loro user interface, in quanto il design della giusta interfaccia potrebbe accrescere l’intenzione d’acquisto del cliente e risultare direttamente in un conseguente incremento delle vendite. Da questa crescente richiesta in riferimento alla creazione ad allo sviluppo di piattaforme di Live-commerce, insieme con l’importanza di soluzioni adeguate per la user interface, è nata l’idea di fornire una fruttuosa fonte di nozioni incentrate sul design che possano agevolare la costruzione di una user interface efficace per gli ambienti di Live-commerce. L’intento del progetto è quello di provvedere i designer di user interface di espedienti per comprendere le ragioni cui far capo nella costruzione di una user interface per il Live-commerce. Il lavoro ha avuto origine dalla raccolta di concreti fattori di successo per il Live-commerce, focalizzandosi su come il design della user interface possa contribuire al raggiungimento del successo della piattaforma. Potremmo definirlo ‘il compito della user interface per il Live-commerce’. La ricerca ha seguito come metodologia principale quella della ‘Layered Design Principle’, per indagare sistematicamente tutte le componenti di cui si costituisce una user interface, livello dopo livello, dalla definizione dell’utente alla costruzione di specifiche funzionalità, screen system, navigazione, interfaccia utente e visual design. Nel corso della costruzione dei vari livelli, il designer viene a conoscenza di come creare efficaci soluzioni di design da abbinare ai citati compiti dell’interfaccia utente per il Live-commerce. Da ultimo, la ricerca presenta un ventaglio di casi studio che illustrano competenti soluzioni di design messe in campo ed allineate con quanto emerso dalla ricerca, per mostrare come la conoscenza teorica possa essere interpretata nella pratica del mondo reale. In conclusione, è stata discussa e definita una direzione per future implementazioni nel design e per un promettente futuro per il Live-commerce. Prospetto che la conoscenza acquisita da questa ricerca possa consentire ai designer di costruirsi un’opinione critica sulle interfacce utente per il Live-commerce ed crearne e migliorarle con una maggiore consapevolezza.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/169426