The phenomenon of urban heat islands – significantly higher temperatures in compact built-up areas – will continue to increase because of global climate change. As the number of people living in cities increases, dealing with urban heat islands is not redundant. Over the year 2050, around two thirds of the population all over the world will be urban. This change will also happen in Milan- a city which is not only urbanized but also globalized- so, it must overcome this climatological problem. Above all mitigation strategies, "urban greening" has documented of reducing urban temperatures, in addition supporting citizen wellbeing and social cohesion, furthermore, interplay of different types of green spaces to generate and distribute cool air is crucial. So, the main goal of this master thesis work is to mitigate the urban heat island by Connecting cooling areas, especially via networks of green micro-areas for increasing evaporation, wind effect, reducing heat-stress, and improving air quality. In addition, the objective is to support connecting green spaces in buffer zones of railway yards as it has been addressed in "Milan 2030 strategy". Further, the work aims at providing an assessment framework to examine the relationships between green infrastructure, urban features, land surface and air temperatures, to know how cooling capacities are influenced by particular types, amounts, and spatial arrangements of green infrastructure or green species. The expected results concentrate on the main benefits of green infrastructure on urban microclimate and human life and discuss the effects of different vegetation performance, and the design and planning of cities. A systematic review was conducted to identify geographical patterns and theoretical trends. Firstly, specific review questions were formulated in terms of aims and objectives of this thesis. The second stage consisted in identifying relevant publications. This searching process was carried out using three major databases including Google scholar, Web of Science and Scopus, and combined terms such as cooling, vegetation, green infrastructure, urban heat island, thermal comfort, and temperature
Il fenomeno delle isole di calore urbano - temperature significativamente più elevate in area urbane compatte - continuerà ad aumentare a causa del cambiamento climatico globale. Con l'aumento del numero di persone che vivono nelle città, affrontare il fenomeno delle isole di calore urbano non è ridondante. Nel corso dell'anno 2050, circa due terzi della popolazione di tutto il mondo sarà urbana. Questo cambiamento avverrà anche a Milano - una città non solo urbanizzata ma anche globalizzata - e quindi deve superare questo problema climatico. Soprattutto le strategie di mitigazione, il "rinverdimento urbano" ha documentato di ridurre le temperature urbane, oltre a sostenere il benessere dei cittadini e la coesione sociale, inoltre, è fondamentale l'interazione di diversi tipi di spazi verdi per generare e distribuire aria fresca. Quindi, l'obiettivo principale di questo lavoro di tesi di master è quello di mitigare l'isola di calore urbano collegando le aree di raffreddamento, in particolare attraverso reti di micro-aree verdi per aumentare l'evaporazione, l'effetto del vento, ridurre lo stress da calore e migliorare la qualità dell'aria. Inoltre, l'obiettivo è quello di sostenere il collegamento degli spazi verdi nelle zone tampone dei cantieri ferroviari, come è stato affrontato nella "Strategia Milano 2030". Inoltre, il lavoro mira a fornire un quadro di valutazione per esaminare le relazioni tra le infrastrutture verdi, le caratteristiche urbane, la superficie del terreno e le temperature dell'aria, per sapere come le capacità di raffreddamento sono influenzate da particolari tipi, quantità e disposizione spaziale di infrastrutture verdi o specie verdi. I risultati attesi si concentrano sui principali benefici delle infrastrutture verdi sul microclima urbano e sulla vita umana e discutono gli effetti delle diverse prestazioni della vegetazione e la progettazione e pianificazione delle città. È stata condotta una revisione sistematica per identificare i modelli geografici e le tendenze teoriche. In primo luogo, sono state formulate domande specifiche di revisione in termini di scopi e obiettivi di questa tesi. La seconda fase è consistita nell'identificare le pubblicazioni pertinenti. Questo processo di ricerca è stato effettuato utilizzando tre importanti database, tra cui Google scholar, Web of Science e Scopus, e termini combinati come raffreddamento, vegetazione, infrastrutture verdi, isola di calore urbano, comfort termico e temperatura.
Mitigation of the urban heat island in Milan. Proposal for cooling urban areas through a network of small green areas
Rahmani, Shiva
2019/2020
Abstract
The phenomenon of urban heat islands – significantly higher temperatures in compact built-up areas – will continue to increase because of global climate change. As the number of people living in cities increases, dealing with urban heat islands is not redundant. Over the year 2050, around two thirds of the population all over the world will be urban. This change will also happen in Milan- a city which is not only urbanized but also globalized- so, it must overcome this climatological problem. Above all mitigation strategies, "urban greening" has documented of reducing urban temperatures, in addition supporting citizen wellbeing and social cohesion, furthermore, interplay of different types of green spaces to generate and distribute cool air is crucial. So, the main goal of this master thesis work is to mitigate the urban heat island by Connecting cooling areas, especially via networks of green micro-areas for increasing evaporation, wind effect, reducing heat-stress, and improving air quality. In addition, the objective is to support connecting green spaces in buffer zones of railway yards as it has been addressed in "Milan 2030 strategy". Further, the work aims at providing an assessment framework to examine the relationships between green infrastructure, urban features, land surface and air temperatures, to know how cooling capacities are influenced by particular types, amounts, and spatial arrangements of green infrastructure or green species. The expected results concentrate on the main benefits of green infrastructure on urban microclimate and human life and discuss the effects of different vegetation performance, and the design and planning of cities. A systematic review was conducted to identify geographical patterns and theoretical trends. Firstly, specific review questions were formulated in terms of aims and objectives of this thesis. The second stage consisted in identifying relevant publications. This searching process was carried out using three major databases including Google scholar, Web of Science and Scopus, and combined terms such as cooling, vegetation, green infrastructure, urban heat island, thermal comfort, and temperatureFile | Dimensione | Formato | |
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