The purpose of this master thesis is, firstly, to recognize which are the main digital export barriers and how they affect the digital export key pillars that are those aspects that define the success or failure of a digital export company. Secondly, to identify which new technologies could help to overcome these obstacles, improve those crucial activities related to the key pillars and increase the benefits and usage of ecommerce in international trade. The thesis starts with a literature review which first explains what international business is, its importance, the different strategies international companies can adopt and the main barriers they have to afford during internationalization. Then it continues with ecommerce, defining what it is, its benefits and impact on international companies, and the barriers organizations face when they adopt it. The thesis follows describing the characteristics, use, and advantages of new technologies. Once the barriers and advantages of the new technologies were recognized, it was possible to explain and understand the impact of these technologies on the key pillars. Finally, after the literature review, there is an empirical analysis. It started with the data collection through a survey that 182 exporting companies from all over the world and a variety of industries answered. The export managers responded an online questionnaire about how they perceive the exporting barriers and the new technologies they have adopted to enhance the different processes From the results it was possible to identify the penetration of ecommerce and each technology. Most of the companies have not adopted ecommerce to export, and those who have are only using it to sell a small portion of their total exports. Nevertheless, companies are aware of ecommerce´s advantages and are interested in this new trade channel. Something similar happens with most of the new technologies. Because they are new, there are not many companies that have already implemented them, but managers recognize their utility and are planning to implement them in the future. The main reasons why they have not adopted most of the technologies are that they require high investment and new skills and capabilities than most companies do not have.

Lo scopo di questa tesi di laurea è, in primo luogo, riconoscere quali sono le principali barriere all'esportazione digitale e come influenzano i pilastri chiave dell'esportazione digitale che sono quegli aspetti che definiscono il successo o il fallimento di un'azienda di esportazione digitale. In secondo luogo, identificare quali nuove tecnologie potrebbero aiutare a superare questi ostacoli, migliorare quelle attività cruciali relative ai pilastri chiave e aumentare i vantaggi e l'utilizzo dell'e-commerce nel commercio internazionale. La tesi inizia con una revisione della letteratura che spiega innanzitutto cos'è il business internazionale, la sua importanza, le diverse strategie che le aziende internazionali possono adottare e le principali barriere che devono affrontare durante l'internazionalizzazione. Quindi continua con l'e-commerce, definendo cos'è, i suoi vantaggi e l'impatto sulle aziende internazionali e le barriere che le organizzazioni devono affrontare quando lo adottano. La tesi segue descrivendo le caratteristiche, l'uso ed i vantaggi delle nuove tecnologie. Una volta riconosciute le barriere e i vantaggi delle nuove tecnologie, è stato possibile spiegare e comprendere l'impatto di queste tecnologie sui pilastri chiave. Infine, dopo la revisione della letteratura, c'è un'analisi empirica. È iniziato con la raccolta dei dati attraverso un sondaggio a cui hanno risposto 182 aziende esportatrici di tutto il mondo e diversi settori. Gli export manager hanno risposto a un questionario online su come percepiscono le barriere all'export e le nuove tecnologie che hanno adottato per migliorare i diversi processi Dai risultati è stato possibile identificare la penetrazione dell'e-commerce e di ciascuna tecnologia. La maggior parte delle aziende non ha adottato l'e-commerce per esportare e quelle che lo hanno utilizzato lo utilizzano solo per vendere una piccola parte delle loro esportazioni totali. Tuttavia, le aziende sono consapevoli dei vantaggi dell'e-commerce e sono interessate a questo nuovo canale commerciale. Qualcosa di simile accade con la maggior parte delle nuove tecnologie. Poiché sono nuovi, non sono molte le aziende che li hanno già implementati, ma i manager ne riconoscono l'utilità e hanno in programma di implementarli in futuro. I motivi principali per cui non hanno adottato la maggior parte delle tecnologie sono che richiedono investimenti elevati e nuove competenze e capacità rispetto alla maggior parte delle aziende.

The impact of new technologies on companies' digital exports

Farres, Nuria Mercedes;REINA VERSTRAETE, MARCOS
2019/2020

Abstract

The purpose of this master thesis is, firstly, to recognize which are the main digital export barriers and how they affect the digital export key pillars that are those aspects that define the success or failure of a digital export company. Secondly, to identify which new technologies could help to overcome these obstacles, improve those crucial activities related to the key pillars and increase the benefits and usage of ecommerce in international trade. The thesis starts with a literature review which first explains what international business is, its importance, the different strategies international companies can adopt and the main barriers they have to afford during internationalization. Then it continues with ecommerce, defining what it is, its benefits and impact on international companies, and the barriers organizations face when they adopt it. The thesis follows describing the characteristics, use, and advantages of new technologies. Once the barriers and advantages of the new technologies were recognized, it was possible to explain and understand the impact of these technologies on the key pillars. Finally, after the literature review, there is an empirical analysis. It started with the data collection through a survey that 182 exporting companies from all over the world and a variety of industries answered. The export managers responded an online questionnaire about how they perceive the exporting barriers and the new technologies they have adopted to enhance the different processes From the results it was possible to identify the penetration of ecommerce and each technology. Most of the companies have not adopted ecommerce to export, and those who have are only using it to sell a small portion of their total exports. Nevertheless, companies are aware of ecommerce´s advantages and are interested in this new trade channel. Something similar happens with most of the new technologies. Because they are new, there are not many companies that have already implemented them, but managers recognize their utility and are planning to implement them in the future. The main reasons why they have not adopted most of the technologies are that they require high investment and new skills and capabilities than most companies do not have.
GIUFFRIDA, MARIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
15-dic-2020
2019/2020
Lo scopo di questa tesi di laurea è, in primo luogo, riconoscere quali sono le principali barriere all'esportazione digitale e come influenzano i pilastri chiave dell'esportazione digitale che sono quegli aspetti che definiscono il successo o il fallimento di un'azienda di esportazione digitale. In secondo luogo, identificare quali nuove tecnologie potrebbero aiutare a superare questi ostacoli, migliorare quelle attività cruciali relative ai pilastri chiave e aumentare i vantaggi e l'utilizzo dell'e-commerce nel commercio internazionale. La tesi inizia con una revisione della letteratura che spiega innanzitutto cos'è il business internazionale, la sua importanza, le diverse strategie che le aziende internazionali possono adottare e le principali barriere che devono affrontare durante l'internazionalizzazione. Quindi continua con l'e-commerce, definendo cos'è, i suoi vantaggi e l'impatto sulle aziende internazionali e le barriere che le organizzazioni devono affrontare quando lo adottano. La tesi segue descrivendo le caratteristiche, l'uso ed i vantaggi delle nuove tecnologie. Una volta riconosciute le barriere e i vantaggi delle nuove tecnologie, è stato possibile spiegare e comprendere l'impatto di queste tecnologie sui pilastri chiave. Infine, dopo la revisione della letteratura, c'è un'analisi empirica. È iniziato con la raccolta dei dati attraverso un sondaggio a cui hanno risposto 182 aziende esportatrici di tutto il mondo e diversi settori. Gli export manager hanno risposto a un questionario online su come percepiscono le barriere all'export e le nuove tecnologie che hanno adottato per migliorare i diversi processi Dai risultati è stato possibile identificare la penetrazione dell'e-commerce e di ciascuna tecnologia. La maggior parte delle aziende non ha adottato l'e-commerce per esportare e quelle che lo hanno utilizzato lo utilizzano solo per vendere una piccola parte delle loro esportazioni totali. Tuttavia, le aziende sono consapevoli dei vantaggi dell'e-commerce e sono interessate a questo nuovo canale commerciale. Qualcosa di simile accade con la maggior parte delle nuove tecnologie. Poiché sono nuovi, non sono molte le aziende che li hanno già implementati, ma i manager ne riconoscono l'utilità e hanno in programma di implementarli in futuro. I motivi principali per cui non hanno adottato la maggior parte delle tecnologie sono che richiedono investimenti elevati e nuove competenze e capacità rispetto alla maggior parte delle aziende.
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