Conventional ICEVs are fueled by petrol, diesel and CNG which are not only limited in supply but also require an extensive supply chain that is prone to disruption from weather, geopolitical events, and other factors. Hence, governments and automakers all around the world are looking for alternatives to ICEVs. In the context of global warming, a popularly held belief is that adoption of EVs will surely help curb the problem of pollution and EVs are necessarily greener compared to conventional ICEVs. However, various studies have shown that this claim entirely depends on the electricity mix of the country. This report presents a review of these studies in the Indian context. The focus of the existing literature review is on the environmental impact of EVs, the challenges related to EV penetration in India, and the massive opportunity for India to accelerate EV adoption. Together with this, four different methodologies for studying the ‘emission impact’ of EVs in Indian scenario have been reviewed. It is concluded that for a country like India which is still dependent on coal as its primary source of electricity, EVs could reduce pollution only if a substantially high percentage of the electricity mix comes from renewable sources. Hence, EV policy in India should be tailor made to its particular needs with special focus on investments and advancements in renewable energy generation technologies.
Gli ICEV convenzionali sono alimentati da benzina, diesel e GNL che non solo sono limitati nell'approvvigionamento, ma richiedono anche una vasta catena di approvvigionamento soggetta a interruzioni meteorologiche, eventi geopolitici e altri fattori.Pertanto, i governi e le case automobilistiche di tutto il mondo sono alla ricerca di alternative agli ICEV. Nel contesto del riscaldamento globale, è diffusa la convinzione che l'adozione dei veicoli elettrici contribuirà sicuramente a frenare il problema dell'inquinamento e i veicoli elettrici sono necessariamente più verdi rispetto ai CIR convenzionali.Tuttavia, vari studi hanno dimostrato che questa affermazione dipende interamente dal mix di elettricità del paese.La presente relazione presenta una rassegna di questi studi nel contesto indiano.L'attenzione della revisione della letteratura esistente si concentra sull'impatto ambientale dei veicoli elettrici, sulle sfide legate alla penetrazione dei veicoli elettrici in India e sulla massiccia opportunità per l'India di accelerare l'adozione di veicoli elettrici.Insieme a ciò, sono state esaminate quattro diverse metodologie per studiare l'"impatto sulle emissioni" dei veicoli elettrici nello scenario indiano. Si conclude che per un paese come l'India, che continua a dipendere dal carbone come fonte primaria di elettricità, i veicoli elettrici potrebbero ridurre l'inquinamento solo se una percentuale sostanzialmente elevata del mix di elettricità proviene da fonti rinnovabili.Pertanto, la politica in materia di veicoli elettrici in India dovrebbe essere adattata alle sue esigenze specifiche, con particolare attenzione agli investimenti e ai progressi nelle tecnologie di generazione di energia rinnovabile.
Electric mobility sustainability in India
TRIPATHI, MANJARI;POTTEKAT, ASHIMA
2019/2020
Abstract
Conventional ICEVs are fueled by petrol, diesel and CNG which are not only limited in supply but also require an extensive supply chain that is prone to disruption from weather, geopolitical events, and other factors. Hence, governments and automakers all around the world are looking for alternatives to ICEVs. In the context of global warming, a popularly held belief is that adoption of EVs will surely help curb the problem of pollution and EVs are necessarily greener compared to conventional ICEVs. However, various studies have shown that this claim entirely depends on the electricity mix of the country. This report presents a review of these studies in the Indian context. The focus of the existing literature review is on the environmental impact of EVs, the challenges related to EV penetration in India, and the massive opportunity for India to accelerate EV adoption. Together with this, four different methodologies for studying the ‘emission impact’ of EVs in Indian scenario have been reviewed. It is concluded that for a country like India which is still dependent on coal as its primary source of electricity, EVs could reduce pollution only if a substantially high percentage of the electricity mix comes from renewable sources. Hence, EV policy in India should be tailor made to its particular needs with special focus on investments and advancements in renewable energy generation technologies.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/170400