Nowadays, one of the main sources of the worldwide pollution is the road transport sector. Due to the more and more stringent emission regulations, the development of highly efficient aftertreatment systems is required. Among the different technologies now available, the NH3-SCR process seems to be the most significant for the abatement of NOx from diesel engines. Nevertheless, some issues, in particular in the low temperature regime, have still to be overcome. In this thesis work, a focus on the mechanism of the NH3-SCR at low temperature is presented. Moreover, a possible solution for the abatement of NOx at low temperature is discussed.
Oggigiorno, una delle principali fonti dell’inquinamento mondiale è il settore dei trasporti su strada. A causa di regolamentazioni sulle emissioni sempre più stringenti, è richiesto lo sviluppo di sistemi di trattamento dei gas esausti altamente efficienti. Tra le diverse tecnologie ora disponibili, il processo NH3-SCR sembra essere il più promettente per l’abbattimento degli NOx emessi dai motori diesel. Tuttavia, alcuni problemi, in particolare a basse temperature, devono essere ancora risolti. In questa tesi, viene presentato uno studio sul meccanismo della reazione NH3-SCR a bassa temperatura. Inoltre, viene analizzata una possibile soluzione per l’abbattimento degli NOx a bassa temperatura.
Low-temperature NH3-SCR of NOx : reaction mechanisms over Cu-CHA and AdSCR strategy
Landoni, Alberto;BAROLI, FEDERICA
2019/2020
Abstract
Nowadays, one of the main sources of the worldwide pollution is the road transport sector. Due to the more and more stringent emission regulations, the development of highly efficient aftertreatment systems is required. Among the different technologies now available, the NH3-SCR process seems to be the most significant for the abatement of NOx from diesel engines. Nevertheless, some issues, in particular in the low temperature regime, have still to be overcome. In this thesis work, a focus on the mechanism of the NH3-SCR at low temperature is presented. Moreover, a possible solution for the abatement of NOx at low temperature is discussed.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2020_12_Baroli_Landoni.pdf
non accessibile
Descrizione: Tesi di Laurea Magistrale
Dimensione
7.13 MB
Formato
Adobe PDF
|
7.13 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/171038