In recent years, digital technologies have been growing and spreading to the globe rapidly. The fast digitalization and globalization trends affected the dynamics of international markets by changing both the business operations and customer behavior. As a part of this change, new opportunities are emerging in various sectors and countries. These opportunities allowed entrepreneurs to find new ways to supply customer demand with their innovative ideas that are transformed into startups. The aim of this research is to provide an extensive analysis of international B2C e-commerce startups. B2C e-commerce retail, by nature, has a strong and immutable connection with the final consumers as well as other businesses. Therefore, retailers across the globe are affected by, or pioneering, the change in the industry significantly. Specifically, B2C e-commerce startups are intrinsically innovative, bringing changes, and even disruptions to the retail industry or in their own sectors. On the other hand, startups are able to adapt to the rather sudden changes in customer behavior, compared to the established dynamics of traditional companies. As part of this research, firstly the literature regarding international B2C e-commerce startups and retailers in general is reviewed. A context analysis was then conducted to understand the context of global retail, trends, and the factors affecting it. Finally, an analysis on international B2C e-commerce startups is conducted to highlight various aspects of the startups such as the sectors they are part of, the phases in the customer purchase process they are active in, the amount of funding they receive, and the global distribution of startups. The analysis is beneficial for scientists studying the international B2C e-commerce startups, the managerial decision-makers in the industry, and the entrepreneurs who are planning on entering with their innovative ideas.

Negli ultimi anni abbiamo assistito a una rapidissima evoluzione delle tecnologie digitali e all’accelerazione e capillarità della loro diffusione a livello mondiale. Tali tendenze hanno influenzato le dinamiche dei mercati internazionali modificando sia le operazioni commerciali sia il comportamento dei consumatori. È parte integrante di questo cambiamento la nascita di nuove opportunità in vari settori e paesi, consentendo agli imprenditori di individuare nuovi percorsi e strategie per soddisfare la domanda dei consumatori con idee originali e avanzate che si trasformano in startup. Lo scopo di questa ricerca è fornire un'analisi approfondita delle startup che si occupano di e-commerce B2C a livello internazionale. L’e-commerce al dettaglio B2C ha un legame imprescindibile con i consumatori finali e con le altre attività commerciali. Pertanto, l’evolversi delle tecnologie digitali influenza marcatamente l’attività dei rivenditori di tutto il mondo, e spesso sono proprio questi ultimi a guidarla. In particolare, le startup di e-commerce B2C sono innovative, fautrici dei cambiamenti e persino di nette inversioni di tendenza nel settore della vendita al dettaglio, sono in grado di adattarsi a cambiamenti repentini nel comportamento dei consumatori, rispetto alle dinamiche consolidate delle aziende tradizionali. Questa ricerca ha esaminato in primo luogo la letteratura relativa alle startup internazionali di e-commerce B2C e quella sui rivenditori in generale. Successivamente è stata condotta un'analisi esterna per comprendere il contesto della vendita al dettaglio a livello globale, le tendenze e i fattori che la influenzano. Infine, sono state prese in esame le startup internazionali per evidenziare i vari aspetti che le definiscono come settori di appartenenza, finanziamenti che ricevono e loro distribuzione globale. L'analisi è di utilità per gli scienziati che studiano le startup internazionali di e-commerce B2C, per coloro che definiscono le strategie commerciali delle aziende di questo settore e per gli imprenditori che pianificano lo sviluppo di idee innovative.

Analysis of international B2C e-commerce startups

Danisan, Emre
2019/2020

Abstract

In recent years, digital technologies have been growing and spreading to the globe rapidly. The fast digitalization and globalization trends affected the dynamics of international markets by changing both the business operations and customer behavior. As a part of this change, new opportunities are emerging in various sectors and countries. These opportunities allowed entrepreneurs to find new ways to supply customer demand with their innovative ideas that are transformed into startups. The aim of this research is to provide an extensive analysis of international B2C e-commerce startups. B2C e-commerce retail, by nature, has a strong and immutable connection with the final consumers as well as other businesses. Therefore, retailers across the globe are affected by, or pioneering, the change in the industry significantly. Specifically, B2C e-commerce startups are intrinsically innovative, bringing changes, and even disruptions to the retail industry or in their own sectors. On the other hand, startups are able to adapt to the rather sudden changes in customer behavior, compared to the established dynamics of traditional companies. As part of this research, firstly the literature regarding international B2C e-commerce startups and retailers in general is reviewed. A context analysis was then conducted to understand the context of global retail, trends, and the factors affecting it. Finally, an analysis on international B2C e-commerce startups is conducted to highlight various aspects of the startups such as the sectors they are part of, the phases in the customer purchase process they are active in, the amount of funding they receive, and the global distribution of startups. The analysis is beneficial for scientists studying the international B2C e-commerce startups, the managerial decision-makers in the industry, and the entrepreneurs who are planning on entering with their innovative ideas.
CHIEPPA, ALICE
PONTIGGIA, VALENTINA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
15-dic-2020
2019/2020
Negli ultimi anni abbiamo assistito a una rapidissima evoluzione delle tecnologie digitali e all’accelerazione e capillarità della loro diffusione a livello mondiale. Tali tendenze hanno influenzato le dinamiche dei mercati internazionali modificando sia le operazioni commerciali sia il comportamento dei consumatori. È parte integrante di questo cambiamento la nascita di nuove opportunità in vari settori e paesi, consentendo agli imprenditori di individuare nuovi percorsi e strategie per soddisfare la domanda dei consumatori con idee originali e avanzate che si trasformano in startup. Lo scopo di questa ricerca è fornire un'analisi approfondita delle startup che si occupano di e-commerce B2C a livello internazionale. L’e-commerce al dettaglio B2C ha un legame imprescindibile con i consumatori finali e con le altre attività commerciali. Pertanto, l’evolversi delle tecnologie digitali influenza marcatamente l’attività dei rivenditori di tutto il mondo, e spesso sono proprio questi ultimi a guidarla. In particolare, le startup di e-commerce B2C sono innovative, fautrici dei cambiamenti e persino di nette inversioni di tendenza nel settore della vendita al dettaglio, sono in grado di adattarsi a cambiamenti repentini nel comportamento dei consumatori, rispetto alle dinamiche consolidate delle aziende tradizionali. Questa ricerca ha esaminato in primo luogo la letteratura relativa alle startup internazionali di e-commerce B2C e quella sui rivenditori in generale. Successivamente è stata condotta un'analisi esterna per comprendere il contesto della vendita al dettaglio a livello globale, le tendenze e i fattori che la influenzano. Infine, sono state prese in esame le startup internazionali per evidenziare i vari aspetti che le definiscono come settori di appartenenza, finanziamenti che ricevono e loro distribuzione globale. L'analisi è di utilità per gli scienziati che studiano le startup internazionali di e-commerce B2C, per coloro che definiscono le strategie commerciali delle aziende di questo settore e per gli imprenditori che pianificano lo sviluppo di idee innovative.
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