With the development of communication and digital technologies and 5G network, more and more fields like industry, education, medicine, concert and game have more opportunities to develop. This thesis aims to design a new form of game that applies some new communication and digital technologies to find the potential ways of interaction in the digital immersive battle arena, which is totally interactive and can provide some new experiences, and to find the trend of this field. The first 2 parts introduces the background of 5G and some new-type games, then the thesis researches some cases in order to know the state of art in this field. Related technologies’ research is at the following part including MR technology, MR glasses, 3D mapping projection, localization system as well as interactive devices. Before the game design part, different methods (questionnaire and investigation) are used to understand what the design points are and how to define the persona. The thesis shows the game and final design of this project. It introduces every part of game design and shows some prototypes like the 3D mapping’s effect, users’ view in the MR glasses and so on at the end part
Con lo sviluppo della comunicazione e delle tecnologie digitali e della rete 5G, sempre più settori come l'industria, l'istruzione, la medicina, i concerti e il gioco hanno maggiori opportunità di svilupparsi. Questa tesi mira a progettare una nuova forma di gioco che applica alcune nuove tecnologie di comunicazione e digitali per trovare le potenziali modalità di interazione nell'arena di battaglia immersiva digitale, che è totalmente interattiva e può fornire alcune nuove esperienze, e per trovare la tendenza di questo campo. Le prime 2 parti introducono il background del 5G e alcuni giochi di nuova tipologia, poi la tesi ricerca alcuni casi per conoscere lo stato dell'arte in questo campo. La ricerca sulle tecnologie correlate è nella parte seguente, inclusa la tecnologia RM, gli occhiali MR, la proiezione di mappe 3D, il sistema di localizzazione e i dispositivi interattivi. Prima della parte di progettazione del gioco, vengono utilizzati diversi metodi (questionario e indagine) per capire quali sono i punti di progettazione e come definire la persona. La tesi mostra il gioco e il design finale di questo progetto. Introduce ogni parte del design del gioco e mostra alcuni prototipi come l'effetto della mappatura 3D, la vista degli utenti negli occhiali MR e così via nella parte finale.
Digital immersive battle arena design
LIAO, YIWEI
2020/2021
Abstract
With the development of communication and digital technologies and 5G network, more and more fields like industry, education, medicine, concert and game have more opportunities to develop. This thesis aims to design a new form of game that applies some new communication and digital technologies to find the potential ways of interaction in the digital immersive battle arena, which is totally interactive and can provide some new experiences, and to find the trend of this field. The first 2 parts introduces the background of 5G and some new-type games, then the thesis researches some cases in order to know the state of art in this field. Related technologies’ research is at the following part including MR technology, MR glasses, 3D mapping projection, localization system as well as interactive devices. Before the game design part, different methods (questionnaire and investigation) are used to understand what the design points are and how to define the persona. The thesis shows the game and final design of this project. It introduces every part of game design and shows some prototypes like the 3D mapping’s effect, users’ view in the MR glasses and so on at the end partFile | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/173161