This thesis, developed in collaboration with the company Velove AB (Gothenburg, Sweden), has the objective to develop a new seat for the company’s vehicle the Armadillo able to respond to the company’s evolving needs. The company needed to redevelop the seat as the intended use of the bike evolved with the company’s shift from a bicycle producer to a delivery service provider. This shift forced the company to perform some adjustments to the product as it is now of most importance to guarantee, not only a longer operational life of the components, but also became clear how a vehicle to be used full time for deliveries demands some specific solutions with concern to the riders and the maintenance. Moreover the company’s plans for expansion made it of foremost importance to reduce the cost per seat and put in place a sourcing infrastructure able to deliver the numbers required. The redesign proved to be able to offer a steep reduction in cost (over 50%) combined with a generalized improvement on the specific design objectives such as a 75% reduction in individual parts to be kept in stock and a significant 10% reduction in weight. The project has been developed within the company as a collaboration between the student Marcello Brunero, the company R&D department and Politecnico’s Professor Paolo Faraldi. At the time of the discussion of this thesis the product is still in development as a collaboration between the student and the company with the intention to bring the product up to production and implementation.
Questa tesi, sviluppata in collaborazione con l’azienda Velove AB (Gothenburg, Svezia), si pone l’obiettivo di sviluppare una nuova sella per il veicolo prodotto dall’azienda, l’Armadillo, in grado di rispondere all’evolversi delle esigenze aziendali. L’azienda ha dimostrato interesse ad aggiornare il componente per rispondere al passaggio del modello d’impresa da produttore di biciclette a fornitore di servizi di consegna. Tale cambiamento, difatti, ha costretto l’azienda a eseguire alcuni aggiustamenti al prodotto per assicurare una maggiore longevità dei componenti, ed implementare alcune soluzioni in grado di rendere il veicolo più adatto al nuovo impiego professionale. È parso infatti chiaro come un veicolo che debba essere impiegato a tempo pieno per le consegne richieda alcuni accorgimenti specifici per quanto riguarda gli utenti (rider) e la manutenzione. Inoltre i piani di espansione dell’azienda hanno reso di primaria importanza ridurre i costi di produzione e mettere in atto un’infrastruttura di approvvigionamento in grado di fornire i numeri richiesti. La riprogettazione si è dimostrata in grado di offrire una forte riduzione dei costi (oltre il 50%) unita a un miglioramento generalizzato su tutti gli obiettivi specifici fissati per il redesign come, ad esempio, una riduzione dei componenti da tenere in stock di oltre il 75% o ancora una riduzione di peso del 10%. Il progetto è stato sviluppato all’interno dell’azienda come una collaborazione tra lo studente Marcello Brunero, il reparto R&D dell’azienda e il Professor Paolo Faraldi del Politecnico di Milano. Al momento della discussione di questa tesi il prodotto è ancora in fase di sviluppo tramite una collaborazione tra lo studente e l’azienda destinata a portare il prodotto fino alla produzione ed implementazione.
Design optimization of a commercial cargo bicycle seat
Brunero, Marcello
2019/2020
Abstract
This thesis, developed in collaboration with the company Velove AB (Gothenburg, Sweden), has the objective to develop a new seat for the company’s vehicle the Armadillo able to respond to the company’s evolving needs. The company needed to redevelop the seat as the intended use of the bike evolved with the company’s shift from a bicycle producer to a delivery service provider. This shift forced the company to perform some adjustments to the product as it is now of most importance to guarantee, not only a longer operational life of the components, but also became clear how a vehicle to be used full time for deliveries demands some specific solutions with concern to the riders and the maintenance. Moreover the company’s plans for expansion made it of foremost importance to reduce the cost per seat and put in place a sourcing infrastructure able to deliver the numbers required. The redesign proved to be able to offer a steep reduction in cost (over 50%) combined with a generalized improvement on the specific design objectives such as a 75% reduction in individual parts to be kept in stock and a significant 10% reduction in weight. The project has been developed within the company as a collaboration between the student Marcello Brunero, the company R&D department and Politecnico’s Professor Paolo Faraldi. At the time of the discussion of this thesis the product is still in development as a collaboration between the student and the company with the intention to bring the product up to production and implementation.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2021_04_Brunero_01.pdf
solo utenti autorizzati dal 16/04/2024
Descrizione: Dissertation
Dimensione
55.34 MB
Formato
Adobe PDF
|
55.34 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
2021_04_Brunero_02.pdf
non accessibile
Descrizione: Bill of material
Dimensione
345.7 kB
Formato
Adobe PDF
|
345.7 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
2021_04_Brunero_03.pdf
non accessibile
Descrizione: Assembly hierarchy
Dimensione
525.07 kB
Formato
Adobe PDF
|
525.07 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
2021_04_Brunero_04.pdf
non accessibile
Descrizione: Technical drawings
Dimensione
1.01 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.01 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
2021_04_Brunero_05.pdf
non accessibile
Descrizione: Current solution “costified” bill of material
Dimensione
260.05 kB
Formato
Adobe PDF
|
260.05 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/173974