For the longest time, there have been conversations and works about mitigating the gender gap between men and women. These binary gender identities have been defined based on long-standing social constructs. With time, the world has gradually transcended to non-binary gender definitions, a whole spectrum of how one identifies with themselves. Gender is an inherent part of our identity, so it concerns all of us—whether we are actively conscious of it or not. Women, trans people, non-binary folks, and agender individuals exist. They move through this world right next to the people who design the websites, applications, and services they need— and yet those websites, applications, and services have not been designed for them. Their identities have often been ignored, mistreated, or even mocked. Design catalyses change and, when we, as designers, ensure the inclusion of one, we make space for all. Gender is a dimension of human diversity. Design decisions in this area directly impact the users. Digital environments that embrace inclusivity, understanding, and acceptance empower LGBTQ users, and ultimately, all users. Furthermore, as designers, it’s our responsibility to educate- our brands by leading the way. We need to educate our clients by having honest discussions, and we need to make our users aware by setting an example. This thesis aims at exploring a way to achieve gender inclusivity on e-commerce platforms and then form a toolkit for the same. The toolkit shall encompass steps that elaborate on how to meet a gender-inclusive solution. For the validation of the proposed toolkit’s, a comparative study of the identified ways of resolving pain points and verifying the toolkit’s relevance with different stakeholder groups are used. The acquired knowledge can then be used to supplement the creation of gender-inclusive digital products in general and not just aiding e-commerce. It is crucial to design for all gender identities. It stands for the fact that we acknowledge the discrimination and misrepresentation that has seeped into digital spaces as well and that we are willing to act on it.

Per molto tempo, ci sono state conversazioni e lavori sull’attenuazione del divario di genere tra uomini e donne. Queste identità binarie di genere sono state definite sulla base di costrutti sociali di lunga data. Con il tempo, il mondo è passato gradualmente a definizioni di genere non binarie, un intero spettro di come ci si identifica. Il genere è una parte intrinseca della nostra identità, quindi riguarda tutti noi, sia che ne siamo attivamente coscienti o no. Le donne, le persone trans, le persone non binarie e gli individui agender esistono. Si muovono in questo mondo proprio accanto alle persone che progettano i siti web, le applicazioni e i servizi di cui hanno bisogno, eppure questi siti web, applicazioni e servizi non sono stati progettati per loro. Le loro identità sono state spesso ignorate, maltrattate o addirittura derise. Il design catalizza il cambiamento e, quando noi, come designer, assicuriamo l’inclusione di uno, facciamo spazio per tutti. Il genere è una dimensione della diversità umana. Le decisioni di design in quest’area hanno un impatto diretto sugli utenti. Gli ambienti digitali che abbracciano l’inclusività, la comprensione e l’accettazione potenziano gli utenti LGBTQ e, in definitiva, tutti gli utenti. Inoltre, come designer, è nostra responsabilità educare i nostri brand facendo da guida. Dobbiamo educare i nostri clienti avendo discussioni oneste, e dobbiamo rendere consapevoli i nostri utenti dando l’esempio. Questa tesi mira ad esplorare un modo per raggiungere l’inclusività di genere sulle piattaforme di e-commerce e quindi creare un toolkit per lo stesso. Il toolkit comprenderà degli step che elaborano come soddisfare una soluzione gender inclusive. La validazione del toolkit proposto viene effettuata sia attraverso uno studio comparativo. Le conoscenze acquisite possono poi essere utilizzate per integrare la creazione di prodotti digitali gender inclusive in generale e non solo in aiuto all’ e-commerce. È fondamentale progettare per tutte le identità di genere. Sta per il fatto che riconosciamo la discriminazione e la mancanza di rappresentazione che si sono infiltrate negli spazi digitali e che siamo disposti ad agire su di esse.

How-to-include-gender. A guide for designers and business stakeholders to achieve gender inclusivity on e-commerce platforms

Aggarwal, Manvi
2019/2020

Abstract

For the longest time, there have been conversations and works about mitigating the gender gap between men and women. These binary gender identities have been defined based on long-standing social constructs. With time, the world has gradually transcended to non-binary gender definitions, a whole spectrum of how one identifies with themselves. Gender is an inherent part of our identity, so it concerns all of us—whether we are actively conscious of it or not. Women, trans people, non-binary folks, and agender individuals exist. They move through this world right next to the people who design the websites, applications, and services they need— and yet those websites, applications, and services have not been designed for them. Their identities have often been ignored, mistreated, or even mocked. Design catalyses change and, when we, as designers, ensure the inclusion of one, we make space for all. Gender is a dimension of human diversity. Design decisions in this area directly impact the users. Digital environments that embrace inclusivity, understanding, and acceptance empower LGBTQ users, and ultimately, all users. Furthermore, as designers, it’s our responsibility to educate- our brands by leading the way. We need to educate our clients by having honest discussions, and we need to make our users aware by setting an example. This thesis aims at exploring a way to achieve gender inclusivity on e-commerce platforms and then form a toolkit for the same. The toolkit shall encompass steps that elaborate on how to meet a gender-inclusive solution. For the validation of the proposed toolkit’s, a comparative study of the identified ways of resolving pain points and verifying the toolkit’s relevance with different stakeholder groups are used. The acquired knowledge can then be used to supplement the creation of gender-inclusive digital products in general and not just aiding e-commerce. It is crucial to design for all gender identities. It stands for the fact that we acknowledge the discrimination and misrepresentation that has seeped into digital spaces as well and that we are willing to act on it.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2021
2019/2020
Per molto tempo, ci sono state conversazioni e lavori sull’attenuazione del divario di genere tra uomini e donne. Queste identità binarie di genere sono state definite sulla base di costrutti sociali di lunga data. Con il tempo, il mondo è passato gradualmente a definizioni di genere non binarie, un intero spettro di come ci si identifica. Il genere è una parte intrinseca della nostra identità, quindi riguarda tutti noi, sia che ne siamo attivamente coscienti o no. Le donne, le persone trans, le persone non binarie e gli individui agender esistono. Si muovono in questo mondo proprio accanto alle persone che progettano i siti web, le applicazioni e i servizi di cui hanno bisogno, eppure questi siti web, applicazioni e servizi non sono stati progettati per loro. Le loro identità sono state spesso ignorate, maltrattate o addirittura derise. Il design catalizza il cambiamento e, quando noi, come designer, assicuriamo l’inclusione di uno, facciamo spazio per tutti. Il genere è una dimensione della diversità umana. Le decisioni di design in quest’area hanno un impatto diretto sugli utenti. Gli ambienti digitali che abbracciano l’inclusività, la comprensione e l’accettazione potenziano gli utenti LGBTQ e, in definitiva, tutti gli utenti. Inoltre, come designer, è nostra responsabilità educare i nostri brand facendo da guida. Dobbiamo educare i nostri clienti avendo discussioni oneste, e dobbiamo rendere consapevoli i nostri utenti dando l’esempio. Questa tesi mira ad esplorare un modo per raggiungere l’inclusività di genere sulle piattaforme di e-commerce e quindi creare un toolkit per lo stesso. Il toolkit comprenderà degli step che elaborano come soddisfare una soluzione gender inclusive. La validazione del toolkit proposto viene effettuata sia attraverso uno studio comparativo. Le conoscenze acquisite possono poi essere utilizzate per integrare la creazione di prodotti digitali gender inclusive in generale e non solo in aiuto all’ e-commerce. È fondamentale progettare per tutte le identità di genere. Sta per il fatto che riconosciamo la discriminazione e la mancanza di rappresentazione che si sono infiltrate negli spazi digitali e che siamo disposti ad agire su di esse.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/173977