Today, a typical supply chain is a list of largely discrete and siloed steps that runs through product development, manufacturing, distribution, and marketing, and finally delivering the end product or service into the hands of the customer. Companies either follow the traditional supply chain model of managing logistics by handling lots of paperwork and documentation, or the hybrid supply chain model which is a combination of electronic and paper-based, and IT-supported processes. However, these models have resulted in rigid organizational structures, data inaccessibility, and a fractured relationship with partners and suppliers. Due to continuous change in the business environment and increasing customer demand and expectations, it becomes a necessity for companies to use the new technology. Localized disconnected initiatives, silo-based operations, and poor integration of technology pose a serious threat to competitiveness for companies in the increasingly digital world. On the other hand, digitalization has made its impression on all aspects of business, including the supply chain. The evolution of Industrial 4.0 and the development of digitalized solutions have created completely a new business arena. Digitalization of the supply chain will create an integrated ecosystem that is fully transparent to all its players. Eventually, this will enhance the flow of information between all silos within the supply chain and helps in improving the integration and alliance with partners and suppliers, increasing the order reliability, responsiveness, and scalability as well as the overall process and cost-efficiency. Digitalization of the supply chain has also enabled business process automation, organizational flexibility, digital management of corporate assets, and develops an interoperable system. This helps to increase the customer experience and satisfaction, which is stated as the major value add from the digitalization of the supply chain. Due to Covid-19, companies have been pushed to adapt to the changing nature of the digital supply chains and embrace Industry 4.0, leveraging the internet of things (IoT). This report is a brief write-up of analyzing the impact of digitalization on supply chain management using few case studies on the Fashion industry. Investigating the main drivers, factors that enable changes and affect value adds, of digitalization of supply chain management. This report is also focused on identifying the best frameworks for the digital transformation of the supply chain and business operation.
Oggi, una tipica catena di fornitura è un elenco di passaggi in gran parte separati e suddivisi in silos che attraversa lo sviluppo del prodotto, la produzione, la distribuzione e il marketing e infine la consegna del prodotto o servizio finale nelle mani del cliente. Le aziende seguono il modello tradizionale della catena di approvvigionamento di gestione della logistica gestendo molti documenti e documenti, oppure il modello di catena di approvvigionamento ibrido che è una combinazione di processi elettronici, cartacei e supportati dall'IT. Tuttavia, questi modelli hanno determinato strutture organizzative rigide, inaccessibilità dei dati e una relazione frammentata con partner e fornitori. A causa dei continui cambiamenti nell'ambiente aziendale e dell'aumento della domanda e delle aspettative dei clienti, diventa una necessità per le aziende utilizzare la nuova tecnologia. Iniziative disconnesse localizzate, operazioni basate su silo e scarsa integrazione della tecnologia rappresentano una seria minaccia alla competitività per le aziende nel mondo sempre più digitale. D'altra parte, la digitalizzazione ha fatto la sua impressione su tutti gli aspetti del business, inclusa la catena di approvvigionamento. L'evoluzione dell'Industrial 4.0 e lo sviluppo di soluzioni digitalizzate hanno creato un'arena di business completamente nuova. La digitalizzazione della catena di approvvigionamento creerà un ecosistema integrato completamente trasparente per tutti i suoi attori. Alla fine, ciò migliorerà il flusso di informazioni tra tutti i silos all'interno della catena di fornitura e aiuterà a migliorare l'integrazione e l'alleanza con partner e fornitori, aumentando l'affidabilità, la reattività e la scalabilità degli ordini, nonché il processo complessivo e l'efficienza dei costi. La digitalizzazione della catena di fornitura ha anche consentito l'automazione dei processi aziendali, la flessibilità organizzativa, la gestione digitale delle risorse aziendali e sviluppa un sistema interoperabile. Ciò aiuta ad aumentare l'esperienza e la soddisfazione del cliente, che viene affermato come il principale valore aggiunto dalla digitalizzazione della catena di fornitura. A causa del Covid-19, le aziende sono state spinte ad adattarsi alla natura mutevole delle catene di approvvigionamento digitali e ad abbracciare l'Industria 4.0 sfruttando l'Internet of Things (IoT). Questo rapporto è un breve riassunto dell'analisi dell'impatto della digitalizzazione sulla gestione della catena di fornitura utilizzando alcuni casi di studio del settore della moda. Indagare i principali driver, fattori che consentono cambiamenti e influenzano il valore aggiunto, della digitalizzazione della gestione della catena di fornitura. Questo rapporto si concentra anche sull'identificazione dei migliori framework per la trasformazione digitale della catena di fornitura e delle operazioni aziendali.
Analyzing the impact of digitalization on supply chain management : an empirical study on fashion industry
Stalin, Lewin Brabhu;JAMES JOSEPH, RONALD JAMES
2020/2021
Abstract
Today, a typical supply chain is a list of largely discrete and siloed steps that runs through product development, manufacturing, distribution, and marketing, and finally delivering the end product or service into the hands of the customer. Companies either follow the traditional supply chain model of managing logistics by handling lots of paperwork and documentation, or the hybrid supply chain model which is a combination of electronic and paper-based, and IT-supported processes. However, these models have resulted in rigid organizational structures, data inaccessibility, and a fractured relationship with partners and suppliers. Due to continuous change in the business environment and increasing customer demand and expectations, it becomes a necessity for companies to use the new technology. Localized disconnected initiatives, silo-based operations, and poor integration of technology pose a serious threat to competitiveness for companies in the increasingly digital world. On the other hand, digitalization has made its impression on all aspects of business, including the supply chain. The evolution of Industrial 4.0 and the development of digitalized solutions have created completely a new business arena. Digitalization of the supply chain will create an integrated ecosystem that is fully transparent to all its players. Eventually, this will enhance the flow of information between all silos within the supply chain and helps in improving the integration and alliance with partners and suppliers, increasing the order reliability, responsiveness, and scalability as well as the overall process and cost-efficiency. Digitalization of the supply chain has also enabled business process automation, organizational flexibility, digital management of corporate assets, and develops an interoperable system. This helps to increase the customer experience and satisfaction, which is stated as the major value add from the digitalization of the supply chain. Due to Covid-19, companies have been pushed to adapt to the changing nature of the digital supply chains and embrace Industry 4.0, leveraging the internet of things (IoT). This report is a brief write-up of analyzing the impact of digitalization on supply chain management using few case studies on the Fashion industry. Investigating the main drivers, factors that enable changes and affect value adds, of digitalization of supply chain management. This report is also focused on identifying the best frameworks for the digital transformation of the supply chain and business operation.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: ANALYZING THE IMPACT OF DIGITALIZATION ON SUPPLY CHAIN MANAGEMENT: AN EMPIRICAL STUDY ON FASHION INDUSTRY
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https://hdl.handle.net/10589/174135