The work focuses on the internship experience made in AMT, a company that sells metal profiles. The thesis, starting from an analysis of the B2B sector, where the company operates, going on with the development of a new approach to marketing in this sector. The result of this analysis is the redefinition of the B2C acquisition funnel with a B2B perspective. The second half of the paper focuses on the operational activities carried out in the company and on the development of an operational proposal for a marketing strategy that follows the previously developed funnel.

Il lavoro è incentrato sull’esperienza di stage fatta in AMT, un’azienda che commercializza profilati metallici. La tesi partendo da un’analisi del settore B2B, dove l’azienda opera, prosegue con lo sviluppo di un nuovo approccio al marketing di questo settore. Il risultato di questa analisi è la ridefinizione del funnel di acquisizione B2C in ottica B2B. La seconda metà dell’elaborato è incentrato sulle attività operative svolte in azienda e sullo sviluppo di una proposta operativa di una strategia marketing che segua il funnel precedentemente sviluppato.

A new approach to B2B marketing. Development of a B2B marketing strategy and its actuation in AMT company

Maggio, Giovanni
2019/2020

Abstract

The work focuses on the internship experience made in AMT, a company that sells metal profiles. The thesis, starting from an analysis of the B2B sector, where the company operates, going on with the development of a new approach to marketing in this sector. The result of this analysis is the redefinition of the B2C acquisition funnel with a B2B perspective. The second half of the paper focuses on the operational activities carried out in the company and on the development of an operational proposal for a marketing strategy that follows the previously developed funnel.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2021
2019/2020
Il lavoro è incentrato sull’esperienza di stage fatta in AMT, un’azienda che commercializza profilati metallici. La tesi partendo da un’analisi del settore B2B, dove l’azienda opera, prosegue con lo sviluppo di un nuovo approccio al marketing di questo settore. Il risultato di questa analisi è la ridefinizione del funnel di acquisizione B2C in ottica B2B. La seconda metà dell’elaborato è incentrato sulle attività operative svolte in azienda e sullo sviluppo di una proposta operativa di una strategia marketing che segua il funnel precedentemente sviluppato.
File allegati
File Dimensione Formato  
927451-MAGGIO-GIOVANNI-A NEW APPROACH TO B2B MARKETING.pdf

accessibile in internet per tutti

Dimensione 3.86 MB
Formato Adobe PDF
3.86 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/174366