The environmental footprint of a person or a community is expressed as the amount of land required to sustain their use of natural resources. Without any doubt, most of us would like to reduce our environmental footprint. However, sustainable behaviours are perceived as demanding and difficult. One aspect of resource sustainability that we can control is the waste reduction. We can save our landfills by reducing our kitchen waste. Thus, we need to know which products have less packaging waste or have packaging materials that can be recyclable.As a result, innovative solutions have to be made to guide the consumers' behaviours, pushing them towards products that consist of more sustainable materials and leave less footprint in our environment. The main aim is to make sustainability of food products easier and more affordable. We guide consumers in their journey through a smart and sustainable shopping experience. Towards better choices for the environment, our project bridges consumers and restaurants need from inception, creating the first platform (Zeroed) entirely dedicated to sustainability and food excellence. Our journey begins with users’ needs. We encourage users to make smarter grocery lists. For every product in the list, Zeroed offers 3 or more sustainable alternatives that score higher on its proprietary sustainability algorithm. After that Zeroed converts their shopping list into the selected retailer's cart, allowing users to checkout their goods with no further actions. Finally, Zeroed gives the users all of the needed information to dispose of each product in their shopping list in the correct way. The application is powered by Valuebin company, as the thesis writing time, the development phase has finished, and it is launched for the beta test.
L’impronta ambientale di una persona o una comunità è espressa come la quantità di terra che è necessaria per sopportare il suo uso di risorse naturali. Senza dubbio, la maggior parte di noi vorrebbe ridurre la propria impronta ambientale. Però comportamenti sostenibili sono percepiti come difficili e impegnativi. Un aspetto della sostenibilità delle risorse che noi possiamo controllare è la riduzione dei rifiuti che produciamo. Noi possiamo ridurre la dimensione delle nostre discariche riducendo i nostri rifiuti. Per fare questo, dobbiamo sapere quali prodotti presentano una minore quantità di rifiuti da imballaggio oppure sono dotati di imballaggi che possono essere riciclati. Di conseguenza, è necessario sviluppare soluzioni innovative per guidare i comportamenti dei consumatori spingendoli verso prodotti che sono costituiti da materiali più sostenibili e hanno un impatto minore sul nostro ambiente. Lo scopo principale di questo lavoro è quello di rendere la sostenibilità degli acquisti di prodotti alimentari semplice ed economica. Noi guidiamo i consumatori nel loro viaggio attraverso una esperienza di acquisto intelligente e sostenibile. Nella direzione di scelte migliori per l’ambiente, il nostro progetto connette le necessità di consumatori e ristoranti dalla loro origine, creando la prima piattaforma (Zeroed) interamente dedicata alla sostenibilità e all’eccellenza del cibo. Il nostro viaggio inizia dalle necessità degli utenti. Noi incoraggiamo gli utenti a creare liste della spesa intelligenti. Per ogni prodotto nella lista, Zeroed offre tre o più alternative sostenibili identificate da un algoritmo di sostenibilità proprietario. Zeroed poi converte le liste della spesa in carrelli di acquisto presso i rivenditori selezionati consentendo agli utenti di finalizzare gli acquisti senza ulteriori azioni. Infine, Zeroed fornisce agli utenti tutte le informazioni necessarie per smaltire correttamente ogni prodotto nella loro lista della spesa. L’applicazione è stata sviluppata nell’ambito di uno stage presso Valuebin e, al momento della scrittura della tesi, si trova nella fase di beta testing.
Zeroed
ENAYET ABDELHAMEED MOHAMMED, ABUBAKER
2020/2021
Abstract
The environmental footprint of a person or a community is expressed as the amount of land required to sustain their use of natural resources. Without any doubt, most of us would like to reduce our environmental footprint. However, sustainable behaviours are perceived as demanding and difficult. One aspect of resource sustainability that we can control is the waste reduction. We can save our landfills by reducing our kitchen waste. Thus, we need to know which products have less packaging waste or have packaging materials that can be recyclable.As a result, innovative solutions have to be made to guide the consumers' behaviours, pushing them towards products that consist of more sustainable materials and leave less footprint in our environment. The main aim is to make sustainability of food products easier and more affordable. We guide consumers in their journey through a smart and sustainable shopping experience. Towards better choices for the environment, our project bridges consumers and restaurants need from inception, creating the first platform (Zeroed) entirely dedicated to sustainability and food excellence. Our journey begins with users’ needs. We encourage users to make smarter grocery lists. For every product in the list, Zeroed offers 3 or more sustainable alternatives that score higher on its proprietary sustainability algorithm. After that Zeroed converts their shopping list into the selected retailer's cart, allowing users to checkout their goods with no further actions. Finally, Zeroed gives the users all of the needed information to dispose of each product in their shopping list in the correct way. The application is powered by Valuebin company, as the thesis writing time, the development phase has finished, and it is launched for the beta test.File | Dimensione | Formato | |
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