Thales Italia is part of the Navigation and Airport Solutions (NAS) Business Segment of Thales Group, along with Thales Germany and Thales United States. The segment provides Navigation Aids Solutions (NAVAIDS) and Non-Radar Surveillance (NRS) to a number of airports and airfields both civil and military across the world, through a set of different products that supports with information the onboard navigation system of airplanes. In the current situation the company is concerned about the extra costs incurred in the segment because of non-quality issues across the activities developed in the segment, named Non-Quality Costs (NQC). In addition, there is uncertainty regarding the extent of such costs due to a decentralization of information that makes challenging the definition of a consolidated measure all over the segment. The goals expected from this project are the development of a monitoring system that captures the costs due to non-quality issues across the different departments in the segment and the introduction of specific countermeasures to reduce the costs identified. The development of this project has produced an exhaustive analysis of the activities undertaken within the NAS business segment. It provides then standardized procedures for monitoring NQC within the departments interested by the project, including a specific countermeasure for the Industry Department and the design of brand-new solutions for a proactive identification of Non-Quality Costs in those departments where they cannot be calculated with the current data.

Thales Italia S.p.A. è parte del segmento di business Navigation and Airport Solution (NAS) del Gruppo Thales, insieme a Thales Germania e Thales United States. Il segmento fornisce Navigation Aids Solutions (NAVAIDS) e Non-Radar Surveillance (NRS) a numerosi aeroporti sia civili sia militari in tutto il mondo, attraverso una serie di diversi prodotti che forniscono informazioni al sistema di navigazione di bordo degli aeroplani. Nella situazione attuale la società è preoccupata per i costi aggiuntivi sostenuti nel segmento a causa di problemi di non-qualità nelle attività eseguite, i Non-Quality Costs (NQC). Inoltre, vi è incertezza sull’entità di tali costi a causa di un decentramento delle informazioni che rende difficile la definizione di una misura consolidata in tutto il segmento. Gli obiettivi attesi da questo progetto sono lo sviluppo di un sistema di monitoraggio che catturi i costi dovuti a problematiche di non-qualità tra i diversi dipartimenti del segmento e l’introduzione di contromisure specifiche per ridurre i costi identificati. Lo sviluppo di questo progetto ha prodotto un’analisi esaustiva delle attività intraprese all’interno del segmento di business NAS. Il progetto fornisce quindi procedure standardizzate per il monitoraggio dei NQC all’interno dei reparti interessati dal progetto, inclusi una specifica contromisura per il dipartimento di Industry e lo sviluppo di nuove soluzioni che identifichino proattivamente i costi di non-qualità in quei dipartimenti dove questi non possono essere calcolati con i dati attuali.

Non-quality costs monitoring and reduction. A study in the aerospace industry

Evangelista Diodato, Andrea;GIGLIO, NICOLAS MIGUEL
2019/2020

Abstract

Thales Italia is part of the Navigation and Airport Solutions (NAS) Business Segment of Thales Group, along with Thales Germany and Thales United States. The segment provides Navigation Aids Solutions (NAVAIDS) and Non-Radar Surveillance (NRS) to a number of airports and airfields both civil and military across the world, through a set of different products that supports with information the onboard navigation system of airplanes. In the current situation the company is concerned about the extra costs incurred in the segment because of non-quality issues across the activities developed in the segment, named Non-Quality Costs (NQC). In addition, there is uncertainty regarding the extent of such costs due to a decentralization of information that makes challenging the definition of a consolidated measure all over the segment. The goals expected from this project are the development of a monitoring system that captures the costs due to non-quality issues across the different departments in the segment and the introduction of specific countermeasures to reduce the costs identified. The development of this project has produced an exhaustive analysis of the activities undertaken within the NAS business segment. It provides then standardized procedures for monitoring NQC within the departments interested by the project, including a specific countermeasure for the Industry Department and the design of brand-new solutions for a proactive identification of Non-Quality Costs in those departments where they cannot be calculated with the current data.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
15-dic-2020
2019/2020
Thales Italia S.p.A. è parte del segmento di business Navigation and Airport Solution (NAS) del Gruppo Thales, insieme a Thales Germania e Thales United States. Il segmento fornisce Navigation Aids Solutions (NAVAIDS) e Non-Radar Surveillance (NRS) a numerosi aeroporti sia civili sia militari in tutto il mondo, attraverso una serie di diversi prodotti che forniscono informazioni al sistema di navigazione di bordo degli aeroplani. Nella situazione attuale la società è preoccupata per i costi aggiuntivi sostenuti nel segmento a causa di problemi di non-qualità nelle attività eseguite, i Non-Quality Costs (NQC). Inoltre, vi è incertezza sull’entità di tali costi a causa di un decentramento delle informazioni che rende difficile la definizione di una misura consolidata in tutto il segmento. Gli obiettivi attesi da questo progetto sono lo sviluppo di un sistema di monitoraggio che catturi i costi dovuti a problematiche di non-qualità tra i diversi dipartimenti del segmento e l’introduzione di contromisure specifiche per ridurre i costi identificati. Lo sviluppo di questo progetto ha prodotto un’analisi esaustiva delle attività intraprese all’interno del segmento di business NAS. Il progetto fornisce quindi procedure standardizzate per il monitoraggio dei NQC all’interno dei reparti interessati dal progetto, inclusi una specifica contromisura per il dipartimento di Industry e lo sviluppo di nuove soluzioni che identifichino proattivamente i costi di non-qualità in quei dipartimenti dove questi non possono essere calcolati con i dati attuali.
File allegati
File Dimensione Formato  
2020_12_EvangelistaDiodato_Giglio.pdf

non accessibile

Descrizione: Thesis Work
Dimensione 8.21 MB
Formato Adobe PDF
8.21 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/175034