In order to measure the vibration of the rail way, accelerometers are used. The accelerometer shall be used well below its fundamental resonance frequency, so every sensor has its measuring range, and the vibration and noise of rail usually have a wide range. To avoid measuring error, it is necessary to use mechanical filter to cut high frequency components. This paper contains four chapters: in the first chapter, the importance of reducing high frequency signals is introduced; in the second chapter, a review of commercial mechanical filters and relevant researches is made; in the third chapter, a suitable model of mechanical filter is created through ABAQUS simulation; in the final chapter, this model is produced and goes through laboratory tests. By comparing the results of the simulation and the laboratory test, evaluations and analysis about the mechanical filter is made.

Per misurare la vibrazione del percorso ferroviario, vengono utilizzati accelerometri. L'accelerometro deve essere utilizzato ben al di sotto della sua frequenza di risonanza fondamentale, quindi ogni sensore ha il suo intervallo di misurazione e la vibrazione e il rumore del binario di solito hanno un ampio intervallo. Per evitare errori di misurazione, è necessario utilizzare un filtro meccanico per tagliare i componenti ad alta frequenza. Questo documento contiene quattro capitoli: nel primo capitolo viene introdotta l'importanza di ridurre i segnali ad alta frequenza; nel secondo capitolo viene fatta una rassegna dei filtri meccanici commerciali e delle ricerche pertinenti; nel terzo capitolo viene creato un opportuno modello di filtro meccanico mediante simulazione ABAQUS; nel capitolo finale, questo modello viene prodotto e viene sottoposto a test di laboratorio. Confrontando i risultati della simulazione e del test di laboratorio, vengono effettuate valutazioni e analisi sul filtro meccanico.

Design of a mechanical filter for sensors on the railway

WANG, BING
2019/2020

Abstract

In order to measure the vibration of the rail way, accelerometers are used. The accelerometer shall be used well below its fundamental resonance frequency, so every sensor has its measuring range, and the vibration and noise of rail usually have a wide range. To avoid measuring error, it is necessary to use mechanical filter to cut high frequency components. This paper contains four chapters: in the first chapter, the importance of reducing high frequency signals is introduced; in the second chapter, a review of commercial mechanical filters and relevant researches is made; in the third chapter, a suitable model of mechanical filter is created through ABAQUS simulation; in the final chapter, this model is produced and goes through laboratory tests. By comparing the results of the simulation and the laboratory test, evaluations and analysis about the mechanical filter is made.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
16-dic-2020
2019/2020
Per misurare la vibrazione del percorso ferroviario, vengono utilizzati accelerometri. L'accelerometro deve essere utilizzato ben al di sotto della sua frequenza di risonanza fondamentale, quindi ogni sensore ha il suo intervallo di misurazione e la vibrazione e il rumore del binario di solito hanno un ampio intervallo. Per evitare errori di misurazione, è necessario utilizzare un filtro meccanico per tagliare i componenti ad alta frequenza. Questo documento contiene quattro capitoli: nel primo capitolo viene introdotta l'importanza di ridurre i segnali ad alta frequenza; nel secondo capitolo viene fatta una rassegna dei filtri meccanici commerciali e delle ricerche pertinenti; nel terzo capitolo viene creato un opportuno modello di filtro meccanico mediante simulazione ABAQUS; nel capitolo finale, questo modello viene prodotto e viene sottoposto a test di laboratorio. Confrontando i risultati della simulazione e del test di laboratorio, vengono effettuate valutazioni e analisi sul filtro meccanico.
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