Recently, innovations in the field of digital technologies are shaping all industries by creating a great race among companies that want or need to invest in Industry 4.0 technologies. In this case, it is very important to approach with the right decisions to manage this disruption as the challenges are not only influenced by financial constraints but also under influence by various factors such as acquiring new skills, managing and adapting the existing workforce to Industrial Revolution 4.0. Therefore, the organization should make efforts to understand the right skills and respond to them with some proactive practices and collaborations in order to get the most from these innovations. It is presented the results of a systematic literature review consisting of quantitative and qualitative data focused on investigating to what extent, in what ways academic publications on Industry 4.0 integrate the skill requirements for the future. In addition, the whole topic was covered with the current market requirements created by Industry 4.0 and how they contribute to and create the future requirements for businesses and the workforce by highlighting possible future insights for jobs and skills. We have found that it will be essential for businesses to make the necessary changes and achieve competitiveness through the implementation of these technologies. For companies to be able to make radical changes and innovations, they need to secure all the supporting areas in their organization, including external and internal stakeholders. In this case, focus was on the human resource challenges covering the need to explore skill gap issue by highlighting the main critical skills that emerge from the publications. The findings identified several key points; the importance of soft skills, the need for hard skills such as digital and IT skills, in addition to this cognitive skills and social skills such as communication and teamwork were found to be very important for future requirements. Based on the findings, proactive measures need to be taken to encourage students and current workers to upgrade the skills especially the ones related to information technology, knowledge, and personal soft skills. In this respect, this study is useful for companies and decision makers who are planning to digitize or are already in the process. These research findings would help practitioners in organizational design and development practitioners to understand what kind of interventions would be required to be ready to both act on technology and human resources and stay competitive in this disruptive field.

Recentemente, le innovazioni nel campo delle tecnologie digitali stanno plasmando tutti i settori creando una grande corsa tra le aziende che vogliono o devono investire nelle tecnologie dell'Industria 4.0. In questo caso è molto importante affrontare con le giuste decisioni per gestire questa interruzione poiché la sfide non sono solo influencate da vincoli finanziari ma anche sotto l'influenza di vari fattori come l'acquisizione di nuove competenze, la gestione e l'adattamento della forza lavoro esistente alla rivoluzione dell’industria 4.0. Pertanto, l'organizzazione dovrebbe sforzarsi di comprendere le giuste competenze e rispondere ad esse con alcune pratiche e collaboriazioni proattive al fine di ottenere il massimo da queste innovazioni. Vengono presentati i risultati di una revisione sistematica della letterature composta da dati quantitativi e qualitativi incentrati sull'indagine che difinisce in che misura ed in che modo sull'Industria 4.0, integrano i requisiti di competenz per il futuro. Inoltre, l'intero argomento è stato trattato secondo le attuali esigenze di mercato create dall'Industria 4.0 e il modo in cui contribuiscono e creano i requisiti futuri per le imprese e la forza lavoro, evidenziando possibili innovazioni future per posti di lavoro e competenze. Abbiamo scoperto che sarà essenziale per le imprese apportare i cambiamenti necessari e raggiungere la competitivita attraverso l'implementazione di queste tecnologie.Affinché le aziende siano in grado di apportare cambiamenti e innovazioni radicali, devono proteggere tutte le aree di supporto nella loro organizzazione, compresi gli stakeholder esterni e interni. In questo caso l'attenzione si è concentrata sulle sfide delle risorse umane con la necessità di esplorare il problema del divario di competenze evidenziando le criticita riguardanti le abilita principali che emergono dalle publicazioni. I risultati hanno identificato diversi punti chiave; l'importanza delle soft skills, la necessità di hard skills come le competenze digitali e IT, oltre a abilità cognitive e sociali quali la comunicazione e il lavoro di squadra che sono state ritenute molto importanti per le esigenze future. Sulla base dei risultati, è necessario adottare misure proattive per incoraggiare gli studenti e gli attuali lavoratori a migliorare le competenze, in particolare queslle relative alla technologia dell'informazione, alla conoscenza e alle competenze trasversali personali. A questo proposito, questo studio è utile per le aziende che stanno pianificando di digitalizzarsi o hanno già iniziato il processo. Questi risultati della ricerca aiuterebbero i professionisti della progettazione organizzativa e dei professionisti dello sviluppo a capire che tipo di interventi sarebbero necessari per essere pronti ad agire sia sulla tecnologia che sulle risorse umane e rimanere competitivi in questo campo dirompente.

Industry 4.0 skills

Yazgan, Deniz
2019/2020

Abstract

Recently, innovations in the field of digital technologies are shaping all industries by creating a great race among companies that want or need to invest in Industry 4.0 technologies. In this case, it is very important to approach with the right decisions to manage this disruption as the challenges are not only influenced by financial constraints but also under influence by various factors such as acquiring new skills, managing and adapting the existing workforce to Industrial Revolution 4.0. Therefore, the organization should make efforts to understand the right skills and respond to them with some proactive practices and collaborations in order to get the most from these innovations. It is presented the results of a systematic literature review consisting of quantitative and qualitative data focused on investigating to what extent, in what ways academic publications on Industry 4.0 integrate the skill requirements for the future. In addition, the whole topic was covered with the current market requirements created by Industry 4.0 and how they contribute to and create the future requirements for businesses and the workforce by highlighting possible future insights for jobs and skills. We have found that it will be essential for businesses to make the necessary changes and achieve competitiveness through the implementation of these technologies. For companies to be able to make radical changes and innovations, they need to secure all the supporting areas in their organization, including external and internal stakeholders. In this case, focus was on the human resource challenges covering the need to explore skill gap issue by highlighting the main critical skills that emerge from the publications. The findings identified several key points; the importance of soft skills, the need for hard skills such as digital and IT skills, in addition to this cognitive skills and social skills such as communication and teamwork were found to be very important for future requirements. Based on the findings, proactive measures need to be taken to encourage students and current workers to upgrade the skills especially the ones related to information technology, knowledge, and personal soft skills. In this respect, this study is useful for companies and decision makers who are planning to digitize or are already in the process. These research findings would help practitioners in organizational design and development practitioners to understand what kind of interventions would be required to be ready to both act on technology and human resources and stay competitive in this disruptive field.
KASSEM, BASSEL
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2021
2019/2020
Recentemente, le innovazioni nel campo delle tecnologie digitali stanno plasmando tutti i settori creando una grande corsa tra le aziende che vogliono o devono investire nelle tecnologie dell'Industria 4.0. In questo caso è molto importante affrontare con le giuste decisioni per gestire questa interruzione poiché la sfide non sono solo influencate da vincoli finanziari ma anche sotto l'influenza di vari fattori come l'acquisizione di nuove competenze, la gestione e l'adattamento della forza lavoro esistente alla rivoluzione dell’industria 4.0. Pertanto, l'organizzazione dovrebbe sforzarsi di comprendere le giuste competenze e rispondere ad esse con alcune pratiche e collaboriazioni proattive al fine di ottenere il massimo da queste innovazioni. Vengono presentati i risultati di una revisione sistematica della letterature composta da dati quantitativi e qualitativi incentrati sull'indagine che difinisce in che misura ed in che modo sull'Industria 4.0, integrano i requisiti di competenz per il futuro. Inoltre, l'intero argomento è stato trattato secondo le attuali esigenze di mercato create dall'Industria 4.0 e il modo in cui contribuiscono e creano i requisiti futuri per le imprese e la forza lavoro, evidenziando possibili innovazioni future per posti di lavoro e competenze. Abbiamo scoperto che sarà essenziale per le imprese apportare i cambiamenti necessari e raggiungere la competitivita attraverso l'implementazione di queste tecnologie.Affinché le aziende siano in grado di apportare cambiamenti e innovazioni radicali, devono proteggere tutte le aree di supporto nella loro organizzazione, compresi gli stakeholder esterni e interni. In questo caso l'attenzione si è concentrata sulle sfide delle risorse umane con la necessità di esplorare il problema del divario di competenze evidenziando le criticita riguardanti le abilita principali che emergono dalle publicazioni. I risultati hanno identificato diversi punti chiave; l'importanza delle soft skills, la necessità di hard skills come le competenze digitali e IT, oltre a abilità cognitive e sociali quali la comunicazione e il lavoro di squadra che sono state ritenute molto importanti per le esigenze future. Sulla base dei risultati, è necessario adottare misure proattive per incoraggiare gli studenti e gli attuali lavoratori a migliorare le competenze, in particolare queslle relative alla technologia dell'informazione, alla conoscenza e alle competenze trasversali personali. A questo proposito, questo studio è utile per le aziende che stanno pianificando di digitalizzarsi o hanno già iniziato il processo. Questi risultati della ricerca aiuterebbero i professionisti della progettazione organizzativa e dei professionisti dello sviluppo a capire che tipo di interventi sarebbero necessari per essere pronti ad agire sia sulla tecnologia che sulle risorse umane e rimanere competitivi in questo campo dirompente.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/175646