The aim of this thesis is to analyze the impact of the Covid-19 pandemic - that the world had to face during the first part of 2020 - on the figure of the influencer and influencer marketing. Through an advanced analysis of the phenomenon and an accurate comparison between the pre and post pandemic sectors and languages, the purpose is to understand how communication has changed during the first lockdown, investigating what repercussions and consequences these changes have brought to digital communication and the world of influencer marketing. From the results of the survey, I thought about creating a platform, Influview, which allows constant updating and training.
La tesi vuole analizzare l’impatto dell’epidemia di Covid-19 che il mondo intero ha dovuto affrontare nella prima parte del 2020 sulla figura e sul mercato degli influencer. Attraverso un’analisi approfondita del fenomeno e un confronto puntuale fra i settori e i linguaggi pre e post pandemia, l’obiettivo è quello di comprendere come sia cambiato il modo di comunicare durante il primo lockdown, indagando quali ripercussioni e conseguenze tali mutamenti abbiano apportato nella comunicazione digitale e nel mondo dell’ influencer marketing. Dai risultati dell’indagine, nasce l’idea per la realizzazione di una piattaforma, Influview, la quale permette un aggiornamento e una formazione costanti.
L'impatto del Covid-19 sulla figura dell'influencer. Progettazione di una piattaforma per l'aggiornamento e la formazione nel settore dell'influencer marketing
Barca, Erica
2019/2020
Abstract
The aim of this thesis is to analyze the impact of the Covid-19 pandemic - that the world had to face during the first part of 2020 - on the figure of the influencer and influencer marketing. Through an advanced analysis of the phenomenon and an accurate comparison between the pre and post pandemic sectors and languages, the purpose is to understand how communication has changed during the first lockdown, investigating what repercussions and consequences these changes have brought to digital communication and the world of influencer marketing. From the results of the survey, I thought about creating a platform, Influview, which allows constant updating and training.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2021_06_Barca.pdf
non accessibile
Descrizione: Elaborato di Tesi
Dimensione
27.27 MB
Formato
Adobe PDF
|
27.27 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/175752