Meteor is first of all a symbol, a phisical space to represent an intangible concept : It is a space born to give a tangible identity to the Mc Arthur Glen company, an Outlet that is leader in distribution of luxury brands at European level. Meteor is a space that symbolize the most important values of Mc Arthur Glen, those that today compose their Brand Equity. At the top of this pyramid of values there is the customer care, so the company act beliving that the client, with his needs, is the center of every kind of logical reasoning. In fact Mc Arthur Glen is a service brand company that dosen’t offer a tangible product, so It is important find a way to represent their service in the best way. The Meteor project is made following the same logic used by Mc Arthur Glen: the customer is the focus. The Meteor Pavillion is a space created to indulge customers journey of clients, during all the shopping experience. The meteor pavilion is for all intents a fragment of serravalle that condenses the main important outlet services in a limited space with a unique Brand Experience.

La Meteora è prima di tutto un simbolo, uno spazio fisico per rappresentare un concetto intangibile: è uno spazio nato per dare un’identità concreta alla società Mc Arthur Glen, un outlet leader nella distribuzione di marchi di lusso a livello europeo. Meteor è uno spazio che simboleggia i valori più importanti di Mc Arthur Glen, quelli che oggi compongono il loro Brand Equity. Al vertice di questa piramide di valori c’è la cura del cliente, quindi l’azienda agisce mettendo il cliente, con le sue esigenze, al centro di ogni tipo di ragionamento logico. Mc Arthur Glen è una società di servizi che non offre un prodotto tangibile, quindi è importante trovare un modo per rappresentare il loro servizio nel migliore dei modi. Il progetto Meteora è realizzato seguendo la stessa logica utilizzata da Mc Arthur Glen: il cliente è al centro. Il Meteor Pavillion è uno spazio creato per assecondare la customer journey, durante tutta l’esperienza di acquisto.Il padiglione Meteora è a tutti gli effetti un frammento di Serravalle, che condensa i principali servizi più importanti in uno spazio limitato, dalla Brande Experience unica.

Meteor. Feel the light luxury on your skin

Borrello, Federica
2019/2020

Abstract

Meteor is first of all a symbol, a phisical space to represent an intangible concept : It is a space born to give a tangible identity to the Mc Arthur Glen company, an Outlet that is leader in distribution of luxury brands at European level. Meteor is a space that symbolize the most important values of Mc Arthur Glen, those that today compose their Brand Equity. At the top of this pyramid of values there is the customer care, so the company act beliving that the client, with his needs, is the center of every kind of logical reasoning. In fact Mc Arthur Glen is a service brand company that dosen’t offer a tangible product, so It is important find a way to represent their service in the best way. The Meteor project is made following the same logic used by Mc Arthur Glen: the customer is the focus. The Meteor Pavillion is a space created to indulge customers journey of clients, during all the shopping experience. The meteor pavilion is for all intents a fragment of serravalle that condenses the main important outlet services in a limited space with a unique Brand Experience.
PICCINNO, GIOVANNA
BARBARA, ANNA
MORBI, CRISTINA
PELLEGRINO, GIULIA
MAZZINGHI, DANIELE
ZINGALES, ALICE
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2021
2019/2020
La Meteora è prima di tutto un simbolo, uno spazio fisico per rappresentare un concetto intangibile: è uno spazio nato per dare un’identità concreta alla società Mc Arthur Glen, un outlet leader nella distribuzione di marchi di lusso a livello europeo. Meteor è uno spazio che simboleggia i valori più importanti di Mc Arthur Glen, quelli che oggi compongono il loro Brand Equity. Al vertice di questa piramide di valori c’è la cura del cliente, quindi l’azienda agisce mettendo il cliente, con le sue esigenze, al centro di ogni tipo di ragionamento logico. Mc Arthur Glen è una società di servizi che non offre un prodotto tangibile, quindi è importante trovare un modo per rappresentare il loro servizio nel migliore dei modi. Il progetto Meteora è realizzato seguendo la stessa logica utilizzata da Mc Arthur Glen: il cliente è al centro. Il Meteor Pavillion è uno spazio creato per assecondare la customer journey, durante tutta l’esperienza di acquisto.Il padiglione Meteora è a tutti gli effetti un frammento di Serravalle, che condensa i principali servizi più importanti in uno spazio limitato, dalla Brande Experience unica.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/175811