The purpose of this thesis is to conduct an analysis to check the feasibility of replacing permanent magnet motors with non-permanent magnet motors such as Induction motor, Synchronous Reluctance motors and Switched Reluctance motor as Traction motor for the electrical vehicle applications. This thesis study focuses on the development of next generation electric vehicles , avoiding the use of magnets and ensuring the industrial feasibility for mass production at low manufacturing costs. The thesis compares the performance of above motors in regard to traction application such as torque density ,power density, efficiency. Each chapter compare the characteristics of above motors with Permanent magnet motor and suggests a design change to be made to the motors to be accepted as traction motor. They also talk about the proposed redesign result and how it gives equivalent performance to the present permanent magnet traction motor with low manufacturing cost. It will then be illustrated how the other motors shall be considered as alternative options for the traction motor in electric vehicle propulsion system.

Lo scopo di questa tesi è quello di condurre un'analisi per verificare la fattibilità della sostituzione di motori a magneti permanenti con motori a magneti non permanenti come motore a induzione, motori a riluttanza sincrona e motore a riluttanza commutata come motore di trazione per le applicazioni di veicoli elettrici. Questo studio di tesi si concentra sullo sviluppo di veicoli elettrici di prossima generazione, evitando l'uso di magneti e garantendo la fattibilità industriale per la produzione di massa a bassi costi di produzione. La tesi confronta le prestazioni dei motori di cui sopra per quanto riguarda l'applicazione di trazione come densità di coppia, densità di potenza, efficienza. Ogni capitolo confronta le caratteristiche dei motori di cui sopra con il motore a magneti permanenti e suggerisce una modifica progettuale da apportare ai motori da accettare come motore di trazione. Parlano anche del risultato della riprogettazione proposta e di come fornisce prestazioni equivalenti all'attuale motore di trazione a magneti permanenti con un basso costo di produzione. Verrà quindi illustrato come gli altri motori debbano essere considerati come opzioni alternative per il motore di trazione nel sistema di propulsione del veicolo elettrico.

Permanent magnet-free traction motors for electric vehicles propulsion

Vellingiri Maruthagiri, Vinoth Kumar
2019/2020

Abstract

The purpose of this thesis is to conduct an analysis to check the feasibility of replacing permanent magnet motors with non-permanent magnet motors such as Induction motor, Synchronous Reluctance motors and Switched Reluctance motor as Traction motor for the electrical vehicle applications. This thesis study focuses on the development of next generation electric vehicles , avoiding the use of magnets and ensuring the industrial feasibility for mass production at low manufacturing costs. The thesis compares the performance of above motors in regard to traction application such as torque density ,power density, efficiency. Each chapter compare the characteristics of above motors with Permanent magnet motor and suggests a design change to be made to the motors to be accepted as traction motor. They also talk about the proposed redesign result and how it gives equivalent performance to the present permanent magnet traction motor with low manufacturing cost. It will then be illustrated how the other motors shall be considered as alternative options for the traction motor in electric vehicle propulsion system.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
9-giu-2021
2019/2020
Lo scopo di questa tesi è quello di condurre un'analisi per verificare la fattibilità della sostituzione di motori a magneti permanenti con motori a magneti non permanenti come motore a induzione, motori a riluttanza sincrona e motore a riluttanza commutata come motore di trazione per le applicazioni di veicoli elettrici. Questo studio di tesi si concentra sullo sviluppo di veicoli elettrici di prossima generazione, evitando l'uso di magneti e garantendo la fattibilità industriale per la produzione di massa a bassi costi di produzione. La tesi confronta le prestazioni dei motori di cui sopra per quanto riguarda l'applicazione di trazione come densità di coppia, densità di potenza, efficienza. Ogni capitolo confronta le caratteristiche dei motori di cui sopra con il motore a magneti permanenti e suggerisce una modifica progettuale da apportare ai motori da accettare come motore di trazione. Parlano anche del risultato della riprogettazione proposta e di come fornisce prestazioni equivalenti all'attuale motore di trazione a magneti permanenti con un basso costo di produzione. Verrà quindi illustrato come gli altri motori debbano essere considerati come opzioni alternative per il motore di trazione nel sistema di propulsione del veicolo elettrico.
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Descrizione: Feasibility of replacing Permanent magnet motor with other motor design in Electric Vehicles
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/176239