Chatbots have been used in various fields for years, including marketing, customer support, healthcare, e-commerce, and education. Our research focuses on current applications of chatbots in education, where they may serve with different orientations. In this master thesis, we attempt to undertake a comprehensive analysis of state-of-the-art educational chatbots that discuss numerous issues. Following the careful study selection procedure, we selected the most relevant 19 studies on educational chatbots from 367 retrieved papers, using a set of predefined inclusion and exclusion criteria. The findings show that today, there are numerous types of educational chatbots that influence learning outcomes or increase the quality of services in various areas. Our work also performs a comparative analysis of different methods used to unravel the learning outcomes obtained from multiple types of chatbots. Finally, we identify several topics that we believe should be carefully considered while exploring other possibilities and techniques for enhancing chatbot efficiency. These topics are described in our work as thematic analysis. We believe that these findings can guide and widen the horizons of researchers and programmers in developing more innovative and intelligent educational chatbots.

I chatbot sono stati utilizzati in vari campi per anni, tra cui marketing, assistenza clienti, sanità, e-commerce e istruzione. La nostra ricerca si concentra sulle attuali applicazioni dei chatbot nell'istruzione, dove possono servire con diversi orientamenti. In questa tesi, tentiamo di intraprendere un'analisi completa dei chatbot educativi all'avanguardia che discutono di numerose questioni. Seguendo l'attenta procedura di selezione degli studi, abbiamo selezionato i 19 studi più rilevanti sui chatbot educativi da 367 documenti recuperati, utilizzando una serie di criteri di inclusione ed esclusione predefiniti. I risultati mostrano che oggi esistono numerosi tipi di chatbot educativi che influenzano i risultati dell'apprendimento o aumentano la qualità dei servizi in varie aree. Il nostro lavoro esegue anche un'analisi comparativa dei diversi metodi utilizzati per svelare i risultati di apprendimento ottenuti da più tipi di chatbot. Infine, identifichiamo diversi argomenti che riteniamo debbano essere attentamente considerati mentre esploriamo altre possibilità e tecniche per migliorare l'efficienza dei chatbot. Questi argomenti sono descritti nel nostro lavoro come analisi tematica. Riteniamo che questi risultati possano guidare e ampliare gli orizzonti di ricercatori e programmatori nello sviluppo di chatbot educativi più innovativi e intelligenti.

ChatBots in education 4.0 and BPM : systematic literature review

Ismayilov, Ulvi
2019/2020

Abstract

Chatbots have been used in various fields for years, including marketing, customer support, healthcare, e-commerce, and education. Our research focuses on current applications of chatbots in education, where they may serve with different orientations. In this master thesis, we attempt to undertake a comprehensive analysis of state-of-the-art educational chatbots that discuss numerous issues. Following the careful study selection procedure, we selected the most relevant 19 studies on educational chatbots from 367 retrieved papers, using a set of predefined inclusion and exclusion criteria. The findings show that today, there are numerous types of educational chatbots that influence learning outcomes or increase the quality of services in various areas. Our work also performs a comparative analysis of different methods used to unravel the learning outcomes obtained from multiple types of chatbots. Finally, we identify several topics that we believe should be carefully considered while exploring other possibilities and techniques for enhancing chatbot efficiency. These topics are described in our work as thematic analysis. We believe that these findings can guide and widen the horizons of researchers and programmers in developing more innovative and intelligent educational chatbots.
Rooein, Donya
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
9-giu-2021
2019/2020
I chatbot sono stati utilizzati in vari campi per anni, tra cui marketing, assistenza clienti, sanità, e-commerce e istruzione. La nostra ricerca si concentra sulle attuali applicazioni dei chatbot nell'istruzione, dove possono servire con diversi orientamenti. In questa tesi, tentiamo di intraprendere un'analisi completa dei chatbot educativi all'avanguardia che discutono di numerose questioni. Seguendo l'attenta procedura di selezione degli studi, abbiamo selezionato i 19 studi più rilevanti sui chatbot educativi da 367 documenti recuperati, utilizzando una serie di criteri di inclusione ed esclusione predefiniti. I risultati mostrano che oggi esistono numerosi tipi di chatbot educativi che influenzano i risultati dell'apprendimento o aumentano la qualità dei servizi in varie aree. Il nostro lavoro esegue anche un'analisi comparativa dei diversi metodi utilizzati per svelare i risultati di apprendimento ottenuti da più tipi di chatbot. Infine, identifichiamo diversi argomenti che riteniamo debbano essere attentamente considerati mentre esploriamo altre possibilità e tecniche per migliorare l'efficienza dei chatbot. Questi argomenti sono descritti nel nostro lavoro come analisi tematica. Riteniamo che questi risultati possano guidare e ampliare gli orizzonti di ricercatori e programmatori nello sviluppo di chatbot educativi più innovativi e intelligenti.
File allegati
File Dimensione Formato  
2021_04_Ismayilov .pdf

non accessibile

Descrizione: ChatBots in Education 4.0 & BPM | Literature Review
Dimensione 1.47 MB
Formato Adobe PDF
1.47 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/176250