At the beginning of the 20th century, Gabrielle Chanel's costume jewelry has completely changed people's perception of jewelry. After the II World War, women's desire for complete freedom, plastic jewelry of amazing size, and various colors started to dominate the fashion world. Going on to the late 20th century, designers broke the last limitation of jewelry design with the multiplicity of postmodernism. Designers explore the possibilities of jewelry and the body, the diversity of materials, and the meaning of jewelry. That is to say, and the social background influences the material and style of jewelry. The role of jewelry has evolved from representing the owner’s social status to show the owner’s fashion and personality. Now jewelry has no functional boundaries and has become a medium to express ideas. With the development of social digitalization, under the influence of fast fashion, takeout, the Internet, and intelligent technology, environmental problems brought by rapid replacement and human emotional communication have become prominent. Especially coming to 2020, the fashion industry has become the second-largest pollution source in the world. If each period has a representative word, now we should promote the attitude of "slow" fashion based on sustainable development. Jewelry as the closest product to the body should be more people-first and life-sensitive to respond to this social background, showing the owner’s eagerness to go back to nature and get the most relaxed experience to people. Let the amusing jewelry help consumers get refreshed, empathize, and renew people’s attitude and love towards their surroundings and life. This thesis focus on materials. The first part is about a comprehensive analysis of the historical development of jewelry materials in the 20th century and tries to figure out the current jewelry design trend. Secondly, case analysis of interactive jewelry and playful jewelry, followed by the third part with the case analysis of nature-inspired jewelry,recyclable jewelry ,sustainable design. And finally concluded that at the current social background, sustainable materials bring the complex trend of amusing jewelry. Then this conclusion led to my project.

ASTRATTO All'inizio del XX secolo, la bigiotteria di Gabrielle Chanel ha cambiato completamente la percezione dei gioielli da parte delle persone. Dopo la seconda guerra mondiale, il desiderio delle donne di completa libertà, gioielli di plastica di dimensioni incredibili e vari colori ha iniziato a dominare il mondo della moda. Andando alla fine del XX secolo, con la molteplicità del postmodernismo, il designer ha rotto l'ultimo limite del design di gioielli. I designer esplorano le possibilità dei gioielli e del corpo, la diversità dei materiali e il significato dei gioielli. Vale a dire, il background sociale influenza il materiale e lo stile dei gioielli. Il ruolo dei gioielli si è evoluto dal rappresentare lo status sociale del proprietario per mostrare la moda e la personalità del proprietario. Ora la gioielleria non ha confini funzionali ed è diventata un mezzo per esprimere idee. Con lo sviluppo della digitalizzazione sociale, sotto l'influenza della moda veloce, del cibo da asporto, di Internet e della tecnologia intelligente, i problemi ambientali causati dalla rapida sostituzione e dalla comunicazione emotiva umana sono diventati importanti. Soprattutto arrivando al 2020, l'industria della moda è diventata la seconda più grande fonte di inquinamento al mondo. Se ogni periodo ha una parola rappresentativa, ora dovremmo promuovere l'atteggiamento di una moda "slow" basata sullo sviluppo sostenibile. I gioielli come il prodotto più vicino al corpo dovrebbero essere orientato e sensibili alla vita per rispondere a questo background sociale, mostrando l'entusiasmo del proprietario di tornare alla natura e offrire alle persone l'esperienza più rilassata. Lascia che i divertenti gioielli aiutino i consumatori a rinfrescarsi, entrare in empatia e rinnovare l'atteggiamento e l'amore delle persone verso ciò che li circonda e la vita. Questa tesi si concentra sui materiali. La prima parte riguarda un'analisi completa dello sviluppo storico dei materiali per gioielli nel 20 ° secolo e cerca di capire l'attuale tendenza del design di gioielli. In secondo luogo, l'analisi del caso di gioielli interattivi e gioielli giocosi, seguita dalla terza parte con l'analisi del caso di gioielli ispirati alla natura, gioielli riciclabili, design sostenibile. E infine concludere che nell'attuale contesto sociale, i materiali sostenibili portano la complessa tendenza dei gioielli divertenti. Quindi questa conclusione ha portato al mio progetto.

Ornaments, interactivity, playfulness, sustainability as new trajectories for jewelry design

GAO, QIANHUI
2019/2020

Abstract

At the beginning of the 20th century, Gabrielle Chanel's costume jewelry has completely changed people's perception of jewelry. After the II World War, women's desire for complete freedom, plastic jewelry of amazing size, and various colors started to dominate the fashion world. Going on to the late 20th century, designers broke the last limitation of jewelry design with the multiplicity of postmodernism. Designers explore the possibilities of jewelry and the body, the diversity of materials, and the meaning of jewelry. That is to say, and the social background influences the material and style of jewelry. The role of jewelry has evolved from representing the owner’s social status to show the owner’s fashion and personality. Now jewelry has no functional boundaries and has become a medium to express ideas. With the development of social digitalization, under the influence of fast fashion, takeout, the Internet, and intelligent technology, environmental problems brought by rapid replacement and human emotional communication have become prominent. Especially coming to 2020, the fashion industry has become the second-largest pollution source in the world. If each period has a representative word, now we should promote the attitude of "slow" fashion based on sustainable development. Jewelry as the closest product to the body should be more people-first and life-sensitive to respond to this social background, showing the owner’s eagerness to go back to nature and get the most relaxed experience to people. Let the amusing jewelry help consumers get refreshed, empathize, and renew people’s attitude and love towards their surroundings and life. This thesis focus on materials. The first part is about a comprehensive analysis of the historical development of jewelry materials in the 20th century and tries to figure out the current jewelry design trend. Secondly, case analysis of interactive jewelry and playful jewelry, followed by the third part with the case analysis of nature-inspired jewelry,recyclable jewelry ,sustainable design. And finally concluded that at the current social background, sustainable materials bring the complex trend of amusing jewelry. Then this conclusion led to my project.
VANDI, ANGELICA
ARC III - Scuola del Design
9-giu-2021
2019/2020
ASTRATTO All'inizio del XX secolo, la bigiotteria di Gabrielle Chanel ha cambiato completamente la percezione dei gioielli da parte delle persone. Dopo la seconda guerra mondiale, il desiderio delle donne di completa libertà, gioielli di plastica di dimensioni incredibili e vari colori ha iniziato a dominare il mondo della moda. Andando alla fine del XX secolo, con la molteplicità del postmodernismo, il designer ha rotto l'ultimo limite del design di gioielli. I designer esplorano le possibilità dei gioielli e del corpo, la diversità dei materiali e il significato dei gioielli. Vale a dire, il background sociale influenza il materiale e lo stile dei gioielli. Il ruolo dei gioielli si è evoluto dal rappresentare lo status sociale del proprietario per mostrare la moda e la personalità del proprietario. Ora la gioielleria non ha confini funzionali ed è diventata un mezzo per esprimere idee. Con lo sviluppo della digitalizzazione sociale, sotto l'influenza della moda veloce, del cibo da asporto, di Internet e della tecnologia intelligente, i problemi ambientali causati dalla rapida sostituzione e dalla comunicazione emotiva umana sono diventati importanti. Soprattutto arrivando al 2020, l'industria della moda è diventata la seconda più grande fonte di inquinamento al mondo. Se ogni periodo ha una parola rappresentativa, ora dovremmo promuovere l'atteggiamento di una moda "slow" basata sullo sviluppo sostenibile. I gioielli come il prodotto più vicino al corpo dovrebbero essere orientato e sensibili alla vita per rispondere a questo background sociale, mostrando l'entusiasmo del proprietario di tornare alla natura e offrire alle persone l'esperienza più rilassata. Lascia che i divertenti gioielli aiutino i consumatori a rinfrescarsi, entrare in empatia e rinnovare l'atteggiamento e l'amore delle persone verso ciò che li circonda e la vita. Questa tesi si concentra sui materiali. La prima parte riguarda un'analisi completa dello sviluppo storico dei materiali per gioielli nel 20 ° secolo e cerca di capire l'attuale tendenza del design di gioielli. In secondo luogo, l'analisi del caso di gioielli interattivi e gioielli giocosi, seguita dalla terza parte con l'analisi del caso di gioielli ispirati alla natura, gioielli riciclabili, design sostenibile. E infine concludere che nell'attuale contesto sociale, i materiali sostenibili portano la complessa tendenza dei gioielli divertenti. Quindi questa conclusione ha portato al mio progetto.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/176332