Vintage graphic design is a type of visual element related to past. In recent years, designers have been drawing upon trends from previous eras to shape how we want new designs to be perceived, especially in visual communication and digital media design. Modern visual designs use vintage styles and elements, and the common characteristic is a feeling of being transported to old times with the design. Vintage graphic design creates a different user experience, evoking feelings of nostalgia, age, visual style, and elements from a particular design era. As an aesthetic trend, the vintage graphic design style is widely used by designers. Designers search for inspiration from the wealth of history of different vintage design styles, combing vintage elements with modern design features and design methods and making it a balance of vintage and interesting. Visual designers always use advertising and product design to attract the audience through nostalgia and visual aesthetics. It is used in advertising, posters, layout, illustration, photo style, and other fields and has a wide range of links with digital media, communication, psychology, and marketing. At present, advertisers also like to use a vintage design style for market and digital marketing. However, there are few analyses and systematic studies of vintage graphic design for designers as references. Furthermore, even designers could not have a deeper understanding of vintage graphic design styles. With the collision of different cultural backgrounds, the design works gradually lack their personalities and blindly follow trending vintage design styles. Especially forget the connotation of national culture, which cause good look without substantial ability. Therefore, the systematic study of vintage graphic design is essential. In this research, through the analysis of the historical background of vintage graphic design style and the field of modern application, as well as the comparison of vintage graphic design under cross-cultural background through digital media to know how different vintage design style penetrate and influence each other in China and the West. Even how vintage graphic design used to produce the best design effect, summarize the classification and development trend of vintage visual design in the field of communication design, and explore the vintage graphic design how to get better development and design contribution in different media channels. Eventually, conclude the vintage graphic design system, which would be a reference for designers and design enthusiasts. Then, in the last part of the research, there will also discuss the current design challenges and future possibilities. It is believed that the research could bring a new and comprehensive understanding of vintage graphic design and promote its better development in the future.
Il design grafico vintage è un tipo di elemento visivo legato al passato. Negli ultimi anni, i designer hanno attinto alle tendenze delle epoche precedenti per modellare il modo in cui vogliamo che i nuovi design siano percepiti, specialmente nella comunicazione visiva e nel design dei media digitali. I design visivi moderni usano stili ed elementi vintage, e la caratteristica comune è la sensazione di essere trasportati nel passato con il design. Il design grafico vintage crea un’esperienza utente diversa, evocando sentimenti di nostalgia, età, stile visivo ed elementi di una particolare epoca di design. Come tendenza estetica, lo stile di design grafico vintage è ampiamente utilizzato dai designer. I designer cercano ispirazione dalla ricchezza della storia dei diversi stili di design vintage, combinando elementi vintage con caratteristiche e metodi di design moderni e rendendolo un equilibrio tra vintage e interessante. I designer visivi usano sempre la pubblicità e il design del prodotto per attirare il pubblico attraverso la nostalgia e l’estetica visiva. È usato nella pubblicità, nei manifesti, nel layout, nell’illustrazione, nello stile fotografico e in altri campi e ha una vasta gamma di collegamenti con i media digitali, la comunicazione, la psicologia e il marketing. Attualmente, i pubblicitari amano anche usare uno stile di design vintage per il mercato e il marketing digitale. Tuttavia, ci sono poche analisi e studi sistematici sul design grafico d'epoca per i designer come riferimenti. Inoltre, anche i designer non possono avere una comprensione più profonda degli stili di design grafico vintage. Con la collisione di diversi contesti culturali, le opere di design mancano gradualmente della loro personalità e seguono ciecamente gli stili di design vintage di tendenza. Soprattutto dimenticano la connotazione della cultura nazionale, che causano un bell'aspetto senza capacità sostanziale. Pertanto, lo studio sistematico del design grafico vintage è essenziale. In questa ricerca, attraverso l’analisi del contesto storico dello stile di design grafico d'epoca e il campo di applicazione moderna, così come il confronto del design grafico d'epoca sotto lo sfondo cross-culturale attraverso i media digitali per sapere come diverso stile di design d’epoca penetrare e influenzare l’altro in Cina e in Occidente. Anche come il design grafico d’epoca utilizzato per produrre il miglior effetto di design, riassumere la classificazione e la tendenza di sviluppo del design visivo d'epoca nel campo del design della comunicazione, ed esplorare il design grafico d'epoca come ottenere un migliore sviluppo e il contributo del design in diversi canali mediatici. Alla fine, concludere il sistema di design grafico d'epoca, che sarebbe un riferimento per i progettisti e gli appassionati di design. Poi, nell'ultima parte della ricerca, ci sarà anche discutere le attuali sfide di design e le possibilità future. Si ritiene che la ricerca possa portare una nuova e completa comprensione del design grafico d'epoca e promuovere il suo migliore sviluppo in futuro.
Vintage graphic design under cross-cultural backgrounds. Comparative analyses and exploration of vintage graphic design in the West and China
Jiang, Yuting
2020/2021
Abstract
Vintage graphic design is a type of visual element related to past. In recent years, designers have been drawing upon trends from previous eras to shape how we want new designs to be perceived, especially in visual communication and digital media design. Modern visual designs use vintage styles and elements, and the common characteristic is a feeling of being transported to old times with the design. Vintage graphic design creates a different user experience, evoking feelings of nostalgia, age, visual style, and elements from a particular design era. As an aesthetic trend, the vintage graphic design style is widely used by designers. Designers search for inspiration from the wealth of history of different vintage design styles, combing vintage elements with modern design features and design methods and making it a balance of vintage and interesting. Visual designers always use advertising and product design to attract the audience through nostalgia and visual aesthetics. It is used in advertising, posters, layout, illustration, photo style, and other fields and has a wide range of links with digital media, communication, psychology, and marketing. At present, advertisers also like to use a vintage design style for market and digital marketing. However, there are few analyses and systematic studies of vintage graphic design for designers as references. Furthermore, even designers could not have a deeper understanding of vintage graphic design styles. With the collision of different cultural backgrounds, the design works gradually lack their personalities and blindly follow trending vintage design styles. Especially forget the connotation of national culture, which cause good look without substantial ability. Therefore, the systematic study of vintage graphic design is essential. In this research, through the analysis of the historical background of vintage graphic design style and the field of modern application, as well as the comparison of vintage graphic design under cross-cultural background through digital media to know how different vintage design style penetrate and influence each other in China and the West. Even how vintage graphic design used to produce the best design effect, summarize the classification and development trend of vintage visual design in the field of communication design, and explore the vintage graphic design how to get better development and design contribution in different media channels. Eventually, conclude the vintage graphic design system, which would be a reference for designers and design enthusiasts. Then, in the last part of the research, there will also discuss the current design challenges and future possibilities. It is believed that the research could bring a new and comprehensive understanding of vintage graphic design and promote its better development in the future.File | Dimensione | Formato | |
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