With the growth of the internet and internationalization, electronic commerce (e-commerce) developed significantly in recent years. As the e-commerce market expand globally, the market of cross-border e-commerce also expanded significantly as well. However, even though Japan has world third largest GDP and huge e-commerce market, cross-border e-commerce to Japan have not achieved a lot of attention from European companies. From these reasons, to enhance cross-border e-commerce to Japan, this master thesis provides European companies a guideline to enter Japanese market via cross-border e-commerce. Particularly, it identifies and offers some counter measures for the possible obstacles for cross-border e-commerce to Japan and suggests four types of trade channels to enter Japanese market. By understanding how to deal with the obstacles and choosing the right entrant, we believe the barriers to enter Japanese market with cross-border e-commerce will be mitigated.

Con la crescita di internet e del commercio internazionale, il commercio elettronico (e-commerce) si è sviluppato significativamente negli ultimi anni. Oltre all’e-commerce, anche il mercato dell’e-commerce transfrontaliero si è espanso in modo significativo. Tuttavia, anche se il Giappone ha il terzo più grande PIL del mondo e un enorme mercato del commercio elettronico, l’e-commerce transfrontaliero in Giappone non ha ottenuto molta attenzione da parte delle aziende europee. Partendo da questi presupposti, questa tesi si propone di fornire alle aziende europee delle linee guida per entrare nel mercato giapponese attraverso l'e-commerce transfrontaliero. In particolare, identifica e offre alcune contromisure per mitigare i possibili ostacoli al commercio elettronico transfrontaliero in Giappone e suggerisce quattro tipi di canali commerciali per entrare nel mercato giapponese.

Cross-border e-commerce to Japan : an analysis of the market and selection of the trade channels

ASAZUMA, YUICHI
2020/2021

Abstract

With the growth of the internet and internationalization, electronic commerce (e-commerce) developed significantly in recent years. As the e-commerce market expand globally, the market of cross-border e-commerce also expanded significantly as well. However, even though Japan has world third largest GDP and huge e-commerce market, cross-border e-commerce to Japan have not achieved a lot of attention from European companies. From these reasons, to enhance cross-border e-commerce to Japan, this master thesis provides European companies a guideline to enter Japanese market via cross-border e-commerce. Particularly, it identifies and offers some counter measures for the possible obstacles for cross-border e-commerce to Japan and suggests four types of trade channels to enter Japanese market. By understanding how to deal with the obstacles and choosing the right entrant, we believe the barriers to enter Japanese market with cross-border e-commerce will be mitigated.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
23-lug-2021
2020/2021
Con la crescita di internet e del commercio internazionale, il commercio elettronico (e-commerce) si è sviluppato significativamente negli ultimi anni. Oltre all’e-commerce, anche il mercato dell’e-commerce transfrontaliero si è espanso in modo significativo. Tuttavia, anche se il Giappone ha il terzo più grande PIL del mondo e un enorme mercato del commercio elettronico, l’e-commerce transfrontaliero in Giappone non ha ottenuto molta attenzione da parte delle aziende europee. Partendo da questi presupposti, questa tesi si propone di fornire alle aziende europee delle linee guida per entrare nel mercato giapponese attraverso l'e-commerce transfrontaliero. In particolare, identifica e offre alcune contromisure per mitigare i possibili ostacoli al commercio elettronico transfrontaliero in Giappone e suggerisce quattro tipi di canali commerciali per entrare nel mercato giapponese.
File allegati
File Dimensione Formato  
2021_7_Asazuma.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: thesis
Dimensione 4.61 MB
Formato Adobe PDF
4.61 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/177174