Disabled students not only have special needs due to physical and mental disabilities, but also vary according to the degree of disability, recovery, and social adaptability of each individual. Western countries have incorporated individualized education plans into the law and carried out the construction of special education resource centers. China's special education has also put the implementation of individualized education plans and the construction of special education guidance centers as the top priority of current work. In recent years, 26 provinces (cities) in China have established special education guidance centers, in addition to Shanghai, Beijing special education development leading areas established entities, other areas are still to be implemented. The special education guidance center is a new type of building, and the research in the field of architecture has not been carried out in China. At present, Shanghai Special Education Instruction Center, a typical representative of the advanced level in China, has a certain scale and can operate independently, but there are many problems in architectural function configuration, scale setting, spatial organization and other aspects, and it cannot form an effective linkage with other schools in the region to provide individual tracking support and one-person-per-case. Therefore, it is very necessary and urgent to study the space structure of special education guidance center The purpose of this study is to meet the behavioral process and spatial needs of different users, and to put forward the composition, organization strategy and design points of functional space. To study the theory of special pedagogy literature and examples, and analyze the corresponding relationship of functional composition; Based on field research and interviews, this paper analyzes the satisfaction of space use and the needs. Based on the study of the behavior patterns of different users and their space needs, the composition and organization strategy of functional space are proposed, and the design strategy is used to design the reconstruction scheme aiming at the existing problems. This study is expected to supplement and enrich the theoretical research of special education architectural design and promote the construction of special education guidance center and the development of individualized education in China.
Gli studenti disabili non solo hanno esigenze particolari a causa di disabilità fisiche e mentali, ma variano anche a seconda del grado di disabilità, di recupero e di adattabilità sociale di ciascun individuo.I paesi occidentali hanno integrato nella legge i piani educativi individualizzati e hanno realizzato la costruzione di centri di risorse speciali per l'istruzione.L'istruzione speciale cinese ha anche posto l'attuazione di piani educativi individualizzati e la costruzione di centri di orientamento per l'istruzione speciale come la priorità assoluta del lavoro attuale.Negli ultimi anni, le province 26 (città) in Cina hanno istituito centri di orientamento per l'istruzione speciale, oltre a Shanghai, Pechino sviluppo dell'istruzione speciale aree principali entità stabilite, altre aree sono ancora da implementare.Il centro di orientamento dell'istruzione speciale è un nuovo tipo di edificio, e la ricerca nel campo dell'architettura non è stata effettuata in Cina.Attualmente, Shanghai Special Education Instruction Center, un tipico rappresentante del livello avanzato in Cina, ha una certa scala e può operare in modo indipendente, ma ci sono molti problemi nella configurazione delle funzioni architettoniche, nella regolazione della scala, nell'organizzazione spaziale e in altri aspetti,e non può costituire un collegamento efficace con altre scuole della regione per fornire un supporto individuale di localizzazione e una persona per caso.Pertanto, è molto necessario e urgente studiare la struttura spaziale del centro di orientamento per l'istruzione speciale Lo scopo di questo studio è quello di soddisfare il processo comportamentale e le esigenze spaziali dei diversi utenti e di presentare la composizione, la strategia organizzativa e i punti di progettazione dello spazio funzionale.Studiare la teoria della letteratura pedagogica e degli esempi speciali e analizzare il corrispondente rapporto di composizione funzionale;Sulla base di ricerche e interviste sul campo, questo documento analizza la soddisfazione dell'uso dello spazio e le esigenze.Sulla base dello studio dei modelli di comportamento dei diversi utenti e delle loro esigenze spaziali, sono proposte la composizione e la strategia di organizzazione dello spazio funzionale, e la strategia di progettazione è utilizzata per progettare il programma di ricostruzione volto ai problemi esistenti. Questo studio dovrebbe integrare e arricchire la ricerca teorica del design architettonico dell'istruzione speciale e promuovere la costruzione di un centro di orientamento dell'istruzione speciale e lo sviluppo di un'istruzione personalizzata in Cina.
Research on the space composition of special education guidance center based on behavior pattern of using subject
GE, XIN
2020/2021
Abstract
Disabled students not only have special needs due to physical and mental disabilities, but also vary according to the degree of disability, recovery, and social adaptability of each individual. Western countries have incorporated individualized education plans into the law and carried out the construction of special education resource centers. China's special education has also put the implementation of individualized education plans and the construction of special education guidance centers as the top priority of current work. In recent years, 26 provinces (cities) in China have established special education guidance centers, in addition to Shanghai, Beijing special education development leading areas established entities, other areas are still to be implemented. The special education guidance center is a new type of building, and the research in the field of architecture has not been carried out in China. At present, Shanghai Special Education Instruction Center, a typical representative of the advanced level in China, has a certain scale and can operate independently, but there are many problems in architectural function configuration, scale setting, spatial organization and other aspects, and it cannot form an effective linkage with other schools in the region to provide individual tracking support and one-person-per-case. Therefore, it is very necessary and urgent to study the space structure of special education guidance center The purpose of this study is to meet the behavioral process and spatial needs of different users, and to put forward the composition, organization strategy and design points of functional space. To study the theory of special pedagogy literature and examples, and analyze the corresponding relationship of functional composition; Based on field research and interviews, this paper analyzes the satisfaction of space use and the needs. Based on the study of the behavior patterns of different users and their space needs, the composition and organization strategy of functional space are proposed, and the design strategy is used to design the reconstruction scheme aiming at the existing problems. This study is expected to supplement and enrich the theoretical research of special education architectural design and promote the construction of special education guidance center and the development of individualized education in China.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Research on the Space Composition of Special Education Guidance Center Based on Behavior Pattern of Using Subject.pdf
accessibile in internet per tutti
Dimensione
26.9 MB
Formato
Adobe PDF
|
26.9 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/177206