Paying attention to employment of the disabled is very crucial to society and nation. The employment rate of people with intellectual disabilities is the lowest, except comprehensive disabilities, which is a burden on society and families. Vocational education is an important way to help students with intellectual disabilities (ID) integrate into the mainstream society and realize a harmonious society. In recent years, with the support of national policies and the increase in special education practices, the education sector has gradually optimized the vocational education model for ID students. However, the current Chinese vocational education schools for ID students do not consider their special education needs, which largely restricts the implementation of special vocational education models. Therefore, discussing the real needs of vocational education school for ID students is very significant. The special education model is a methodology that guides ID students to develop their intelligence and physical strength, and enhance their social adaptability. It presents a programmatic, individual, and diversified development trend. The models of special education in different countries are different. The main body of vocational education for ID students in China is still special vocational education schools. First, this thesis includes a survey of special vocational schools in Shanghai with advanced education, and finds the real problem of insufficient adaptability of school to educational needs. Secondly, based on the characteristics of ID students, combining with the combing of related research in the educational field, grasp the connotation of the special education model and its influence on the behavioral characteristics of ID students and their area needs. Thirdly, integrate theoretical and practical research to construct a room composition that adapts to the vocational education model for ID students, which is divided into the composition of single room and the composition of group rooms. Through literature data and observations, summarize the common scales of personal actions, group actions and class actions in the vocational education school for ID students. Therefore, the room scales that are used more frequently can be discussed in detail. Finally, the previous research results are used as a guide to make a reconstruction of a vocational education school for ID students, which is a test of feasibility in practice. This thesis takes the special education model as the research perspective, aims at the adaptability of the vocational education school and educational needs of the ID students, and uses the users’ behavior characteristics as a bridge to propose the composition of vocational education schools. This research has some significance for updating of vocational education schools for ID students and helpful to improve the design standards.

Particolare attenzione all'occupazione dei disabili è fondamentale per la società e la nazione.Il tasso di occupazione delle persone con disabilità intellettuali è il più basso, tranne le disabilità globali, che è un onere per la società e le famiglie.L'istruzione professionale è un modo importante per aiutare gli studenti con disabilità intellettuali (ID) ad integrarsi nella società mainstream e a realizzare una società armoniosa.Negli ultimi anni, con il sostegno delle politiche nazionali e l'aumento delle pratiche di istruzione speciale, il settore dell'istruzione ha progressivamente ottimizzato il modello di formazione professionale per gli studenti ID.Tuttavia, gli attuali istituti di istruzione professionale cinese per gli studenti d'identità non considerano le loro esigenze di istruzione speciale, il che limita in larga misura l'attuazione di modelli speciali di formazione professionale.Pertanto, discutere le reali esigenze della scuola di istruzione professionale per gli studenti di ID è molto importante. Il modello di istruzione speciale è una metodologia che guida gli studenti di ID a sviluppare la loro intelligenza e forza fisica e migliorare la loro adattabilità sociale.Presenta una tendenza di sviluppo programmatic a, individuale e diversificata.I modelli di istruzione speciale nei diversi paesi sono diversi.Il principale organismo di formazione professionale per gli studenti d'identità in Cina è ancora le scuole speciali di formazione professionale.In primo luogo, questa tesi include un sondaggio di scuole professionali speciali a Shanghai con istruzione avanzata, e trova il vero problema di insufficiente adattabilità della scuola alle esigenze educative.In secondo luogo, sulla base delle caratteristiche degli studenti ID, combinando la combinazione di ricerca correlata nel campo educativo, cogliere la connotazione del modello di istruzione speciale e la sua influenza sulle caratteristiche comportamentali degli studenti ID e sulle loro esigenze di area.In terzo luogo, integrare la ricerca teorica e pratica per la costruzione di una composizione delle stanze che si adatta al modello di formazione professionale per gli studenti d'identità, che è divisa nella composizione della camera singola e nella composizione delle sale di gruppo.Attraverso i dati e le osservazioni della letteratura, sintetizzare le scale comuni delle azioni personali, delle azioni di gruppo e delle azioni di classe nella scuola di istruzione professionale per gli studenti di identità.Pertanto, le scale da camera che vengono usate più frequentemente possono essere discusse in dettaglio.Infine, i precedenti risultati di ricerca sono utilizzati come guida per la ricostruzione di una scuola di formazione professionale per gli studenti d'identità, che è un test di fattibilità nella pratica. Questa tesi prende il modello di istruzione speciale come prospettiva di ricerca, mira all'adattabilità della scuola di formazione professionale e alle esigenze educative degli studenti d'identità e utilizza gli utenti’ caratteristiche comportamentali come ponte per proporre la composizione delle scuole di formazione professionale.Questa ricerca ha un certo significato per l'aggiornamento delle scuole di formazione professionale per gli studenti di ID e aiuta a migliorare le norme di progettazione.

Research on composition of vocational education school for students with intellectual disabilities based on special education model

JIANG, RUI
2020/2021

Abstract

Paying attention to employment of the disabled is very crucial to society and nation. The employment rate of people with intellectual disabilities is the lowest, except comprehensive disabilities, which is a burden on society and families. Vocational education is an important way to help students with intellectual disabilities (ID) integrate into the mainstream society and realize a harmonious society. In recent years, with the support of national policies and the increase in special education practices, the education sector has gradually optimized the vocational education model for ID students. However, the current Chinese vocational education schools for ID students do not consider their special education needs, which largely restricts the implementation of special vocational education models. Therefore, discussing the real needs of vocational education school for ID students is very significant. The special education model is a methodology that guides ID students to develop their intelligence and physical strength, and enhance their social adaptability. It presents a programmatic, individual, and diversified development trend. The models of special education in different countries are different. The main body of vocational education for ID students in China is still special vocational education schools. First, this thesis includes a survey of special vocational schools in Shanghai with advanced education, and finds the real problem of insufficient adaptability of school to educational needs. Secondly, based on the characteristics of ID students, combining with the combing of related research in the educational field, grasp the connotation of the special education model and its influence on the behavioral characteristics of ID students and their area needs. Thirdly, integrate theoretical and practical research to construct a room composition that adapts to the vocational education model for ID students, which is divided into the composition of single room and the composition of group rooms. Through literature data and observations, summarize the common scales of personal actions, group actions and class actions in the vocational education school for ID students. Therefore, the room scales that are used more frequently can be discussed in detail. Finally, the previous research results are used as a guide to make a reconstruction of a vocational education school for ID students, which is a test of feasibility in practice. This thesis takes the special education model as the research perspective, aims at the adaptability of the vocational education school and educational needs of the ID students, and uses the users’ behavior characteristics as a bridge to propose the composition of vocational education schools. This research has some significance for updating of vocational education schools for ID students and helpful to improve the design standards.
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
23-lug-2021
2020/2021
Particolare attenzione all'occupazione dei disabili è fondamentale per la società e la nazione.Il tasso di occupazione delle persone con disabilità intellettuali è il più basso, tranne le disabilità globali, che è un onere per la società e le famiglie.L'istruzione professionale è un modo importante per aiutare gli studenti con disabilità intellettuali (ID) ad integrarsi nella società mainstream e a realizzare una società armoniosa.Negli ultimi anni, con il sostegno delle politiche nazionali e l'aumento delle pratiche di istruzione speciale, il settore dell'istruzione ha progressivamente ottimizzato il modello di formazione professionale per gli studenti ID.Tuttavia, gli attuali istituti di istruzione professionale cinese per gli studenti d'identità non considerano le loro esigenze di istruzione speciale, il che limita in larga misura l'attuazione di modelli speciali di formazione professionale.Pertanto, discutere le reali esigenze della scuola di istruzione professionale per gli studenti di ID è molto importante. Il modello di istruzione speciale è una metodologia che guida gli studenti di ID a sviluppare la loro intelligenza e forza fisica e migliorare la loro adattabilità sociale.Presenta una tendenza di sviluppo programmatic a, individuale e diversificata.I modelli di istruzione speciale nei diversi paesi sono diversi.Il principale organismo di formazione professionale per gli studenti d'identità in Cina è ancora le scuole speciali di formazione professionale.In primo luogo, questa tesi include un sondaggio di scuole professionali speciali a Shanghai con istruzione avanzata, e trova il vero problema di insufficiente adattabilità della scuola alle esigenze educative.In secondo luogo, sulla base delle caratteristiche degli studenti ID, combinando la combinazione di ricerca correlata nel campo educativo, cogliere la connotazione del modello di istruzione speciale e la sua influenza sulle caratteristiche comportamentali degli studenti ID e sulle loro esigenze di area.In terzo luogo, integrare la ricerca teorica e pratica per la costruzione di una composizione delle stanze che si adatta al modello di formazione professionale per gli studenti d'identità, che è divisa nella composizione della camera singola e nella composizione delle sale di gruppo.Attraverso i dati e le osservazioni della letteratura, sintetizzare le scale comuni delle azioni personali, delle azioni di gruppo e delle azioni di classe nella scuola di istruzione professionale per gli studenti di identità.Pertanto, le scale da camera che vengono usate più frequentemente possono essere discusse in dettaglio.Infine, i precedenti risultati di ricerca sono utilizzati come guida per la ricostruzione di una scuola di formazione professionale per gli studenti d'identità, che è un test di fattibilità nella pratica. Questa tesi prende il modello di istruzione speciale come prospettiva di ricerca, mira all'adattabilità della scuola di formazione professionale e alle esigenze educative degli studenti d'identità e utilizza gli utenti’ caratteristiche comportamentali come ponte per proporre la composizione delle scuole di formazione professionale.Questa ricerca ha un certo significato per l'aggiornamento delle scuole di formazione professionale per gli studenti di ID e aiuta a migliorare le norme di progettazione.
File allegati
File Dimensione Formato  
JIANG RUI_Thesis.pdf

non accessibile

Descrizione: Research on Composition of Vocational Education School for Students with Intellectual Disabilities Based on Special Education Model
Dimensione 5.72 MB
Formato Adobe PDF
5.72 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/177336