This study considers the High line in New York City as the case study of a renewal project. This urban infrastructure that one day was an unused railway now became a model for other elevated parks all around the world. The paper will move towards the economic assessment of the High line. We will use Cost Benefit Analysis for our evaluation. The important CBA impacts will be considered and, the total costs and benefits of the project will be assessed. Calculation of the tourist revenue, as the main part of this work, is of interest. By doing linear regression analysis and some corrections, the amount of tourist revenue will be obtained. Finally, the Net Present Value 𝑁𝑃𝑉 will be calculated and, the limitations in obtaining some benefits will be discussed.

Questa ricerca considera High Line di New York City come il caso di studio di un progetto di rinnovamento. Questa infrastruttura urbana che un giorno era una ferrovia inutilizzata ora è diventata un modello per altri parchi sopraelevati in tutto il mondo. L'articolo si sposterà verso la valutazione economica di High line. Useremo Analisi Costi e Benefici per la nostra analisi. Verranno presi in considerazione gli importanti impatti CBA e verranno valutati i costi ei benefici totali del progetto. Ci interessa il calcolo delle entrate turistiche, come parte principale di questo lavoro. Facendo un'analisi di regressione lineare e alcune correzioni, si otterrà l'importo delle entrate turistiche. Infine, verrà calcolato il Valore Attuale Netto 𝑉𝐴𝑁(2019) e verranno discusse le limitazioni nell'ottenimento di alcuni benefici.

Towards a cost-benefit analysis of the high line in New York City

Mahmoodabadi Arani, Mohammadsaeid
2020/2021

Abstract

This study considers the High line in New York City as the case study of a renewal project. This urban infrastructure that one day was an unused railway now became a model for other elevated parks all around the world. The paper will move towards the economic assessment of the High line. We will use Cost Benefit Analysis for our evaluation. The important CBA impacts will be considered and, the total costs and benefits of the project will be assessed. Calculation of the tourist revenue, as the main part of this work, is of interest. By doing linear regression analysis and some corrections, the amount of tourist revenue will be obtained. Finally, the Net Present Value 𝑁𝑃𝑉 will be calculated and, the limitations in obtaining some benefits will be discussed.
Prof. Giovanni Perucca
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
23-lug-2021
2020/2021
Questa ricerca considera High Line di New York City come il caso di studio di un progetto di rinnovamento. Questa infrastruttura urbana che un giorno era una ferrovia inutilizzata ora è diventata un modello per altri parchi sopraelevati in tutto il mondo. L'articolo si sposterà verso la valutazione economica di High line. Useremo Analisi Costi e Benefici per la nostra analisi. Verranno presi in considerazione gli importanti impatti CBA e verranno valutati i costi ei benefici totali del progetto. Ci interessa il calcolo delle entrate turistiche, come parte principale di questo lavoro. Facendo un'analisi di regressione lineare e alcune correzioni, si otterrà l'importo delle entrate turistiche. Infine, verrà calcolato il Valore Attuale Netto ������(2019) e verranno discusse le limitazioni nell'ottenimento di alcuni benefici.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/177413