Nowadays, luxury consumers are becoming more sophisticated and digital-savvy. China‘s market represents a major force behind the expected increase in global luxury spending. Luxury brands are actively using online platforms for marketing. Strategy transformation and a new trend have surfaced. WeChat Mini program is a new frontier of building engagement with customers. Due to its conveniency and efficiency, it’s attracting a lot of user traffic than a native app can do. It is increasingly gaining adoption by brands as a new platform to penetrate customers’ daily life. Mini Programs are transforming the digital landscape in how brands are marketing in China. So offering a killer Mini Program user experience is key to successful engagement and retention rates. The thesis aims to understand the rationale behind brand mini programs and gain knowledge of how to design the user experience of mini programs for luxury brands in China market.

Al giorno d'oggi, i consumatori di lusso stanno diventando più sofisticati e esperti di digitale. Il mercato cinese rappresenta una forza importante dietro l'aumento previsto della spesa globale nel lusso. I marchi di lusso utilizzano attivamente le piattaforme online per il marketing. La trasformazione della strategia e una nuova tendenza sono emerse. Il programma WeChat Mini è una nuova frontiera per creare coinvolgimento con i clienti. Grazie alla sua praticità ed efficienza, attira molto traffico di utenti di quanto possa fare un'app nativa. Sta guadagnando sempre più l'adozione da parte dei marchi come nuova piattaforma per penetrare nella vita quotidiana dei clienti. I Mini Program stanno trasformando il panorama digitale nel modo in cui i marchi commercializzano in Cina. Pertanto, offrire un'esperienza utente killer del Mini Program è la chiave per tassi di coinvolgimento e fidelizzazione di successo. La tesi mira a comprendere la logica alla base dei mini programmi del marchio e acquisire conoscenze su come progettare l'esperienza utente dei mini programmi per i marchi di lusso nel mercato cinese.

Engage with your customers in post-app era. UX design guidelines for mini program in WeChat for luxury brands

Chen, Li
2020/2021

Abstract

Nowadays, luxury consumers are becoming more sophisticated and digital-savvy. China‘s market represents a major force behind the expected increase in global luxury spending. Luxury brands are actively using online platforms for marketing. Strategy transformation and a new trend have surfaced. WeChat Mini program is a new frontier of building engagement with customers. Due to its conveniency and efficiency, it’s attracting a lot of user traffic than a native app can do. It is increasingly gaining adoption by brands as a new platform to penetrate customers’ daily life. Mini Programs are transforming the digital landscape in how brands are marketing in China. So offering a killer Mini Program user experience is key to successful engagement and retention rates. The thesis aims to understand the rationale behind brand mini programs and gain knowledge of how to design the user experience of mini programs for luxury brands in China market.
ARC III - Scuola del Design
23-lug-2021
2020/2021
Al giorno d'oggi, i consumatori di lusso stanno diventando più sofisticati e esperti di digitale. Il mercato cinese rappresenta una forza importante dietro l'aumento previsto della spesa globale nel lusso. I marchi di lusso utilizzano attivamente le piattaforme online per il marketing. La trasformazione della strategia e una nuova tendenza sono emerse. Il programma WeChat Mini è una nuova frontiera per creare coinvolgimento con i clienti. Grazie alla sua praticità ed efficienza, attira molto traffico di utenti di quanto possa fare un'app nativa. Sta guadagnando sempre più l'adozione da parte dei marchi come nuova piattaforma per penetrare nella vita quotidiana dei clienti. I Mini Program stanno trasformando il panorama digitale nel modo in cui i marchi commercializzano in Cina. Pertanto, offrire un'esperienza utente killer del Mini Program è la chiave per tassi di coinvolgimento e fidelizzazione di successo. La tesi mira a comprendere la logica alla base dei mini programmi del marchio e acquisire conoscenze su come progettare l'esperienza utente dei mini programmi per i marchi di lusso nel mercato cinese.
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