China's urbanization is usually carried out by expanding the urban boundaries and incorporating the surrounding rural areas into the urban area. This model caused the disorderly sprawl of cities and the disappearance of villages. The city in this mode is a General City that obliterates historical information and site memory. This design attempted to reflect on this model, and tried to propose a new possibility of urbanization: the development of the existing pattern of villages and towns, so that the city becomes a collection of discrete villages and towns, that is, the urban-rural continuum. The designed site is located in the Hangzhou Bay area of ​​Ningbo, where the development of towns in this area is dominated by the construction of seawalls. Gradually, the city and the seawall are interdependent urban morphology characteristics, which is a special type of urban morphology. Taking the construction of Cixi high-speed railway station as an opportunity, this design translates this morphological type and further combines traditional building types to establish a flexible and growthable framework by integrating buildings and infrastructure. This framework reduces the occupation of farmland and continues the historical urban form development. The framework can also be extended to surrounding towns in the Bay Area, becoming a prototype for the region. The villages and towns in the region are connected through various means such as rail transit, forming a closely connected urban system.

L'urbanizzazione della Cina viene solitamente effettuata espandendo i confini urbani e incorporando le aree rurali circostanti nell'area urbana. Questo modello ha causato l'espansione disordinata delle città e la scomparsa dei villaggi. La città in questa modalità è una Città Generetica che cancella le informazioni storiche e la memoria del sito. Questo progetto ha tentato di riflettere su questo modello, e ha cercato di proporre una nuova possibilità di urbanizzazione: lo sviluppo del modello esistente di villaggi e città, in modo che la città diventi un insieme di villaggi e città discreti, cioè l'urbano-rurale continuo. Il sito progettato si trova nell'area della baia di Hangzhou di Ningbo, dove lo sviluppo delle città in quest'area è dominato dalla costruzione di dighe. A poco a poco, la città e la diga sono caratteristiche morfologiche urbane interdipendenti, che è un tipo speciale di morfologia urbana. Prendendo come un'opportunità la costruzione della stazione ferroviaria ad alta velocità di Cixi, questo progetto traduce questo tipo morfologico e combina ulteriormente le tipologie edilizie tradizionali per stabilire un quadro flessibile e sviluppabile integrando edifici e infrastrutture. Questo quadro riduce l'occupazione di terreni agricoli e continua lo sviluppo della forma urbana storica. Il quadro può essere esteso anche ai comuni limitrofi della Bay Area, diventando un prototipo per la regione. I villaggi e le città della regione sono collegati attraverso vari mezzi come il trasporto ferroviario, formando un sistema urbano strettamente connesso.

The future of seawall towns in Cixi, Ningbo, China

CHEN, KAN;Chu, Xiao
2020/2021

Abstract

China's urbanization is usually carried out by expanding the urban boundaries and incorporating the surrounding rural areas into the urban area. This model caused the disorderly sprawl of cities and the disappearance of villages. The city in this mode is a General City that obliterates historical information and site memory. This design attempted to reflect on this model, and tried to propose a new possibility of urbanization: the development of the existing pattern of villages and towns, so that the city becomes a collection of discrete villages and towns, that is, the urban-rural continuum. The designed site is located in the Hangzhou Bay area of ​​Ningbo, where the development of towns in this area is dominated by the construction of seawalls. Gradually, the city and the seawall are interdependent urban morphology characteristics, which is a special type of urban morphology. Taking the construction of Cixi high-speed railway station as an opportunity, this design translates this morphological type and further combines traditional building types to establish a flexible and growthable framework by integrating buildings and infrastructure. This framework reduces the occupation of farmland and continues the historical urban form development. The framework can also be extended to surrounding towns in the Bay Area, becoming a prototype for the region. The villages and towns in the region are connected through various means such as rail transit, forming a closely connected urban system.
LIN, MAO
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
23-lug-2021
2020/2021
L'urbanizzazione della Cina viene solitamente effettuata espandendo i confini urbani e incorporando le aree rurali circostanti nell'area urbana. Questo modello ha causato l'espansione disordinata delle città e la scomparsa dei villaggi. La città in questa modalità è una Città Generetica che cancella le informazioni storiche e la memoria del sito. Questo progetto ha tentato di riflettere su questo modello, e ha cercato di proporre una nuova possibilità di urbanizzazione: lo sviluppo del modello esistente di villaggi e città, in modo che la città diventi un insieme di villaggi e città discreti, cioè l'urbano-rurale continuo. Il sito progettato si trova nell'area della baia di Hangzhou di Ningbo, dove lo sviluppo delle città in quest'area è dominato dalla costruzione di dighe. A poco a poco, la città e la diga sono caratteristiche morfologiche urbane interdipendenti, che è un tipo speciale di morfologia urbana. Prendendo come un'opportunità la costruzione della stazione ferroviaria ad alta velocità di Cixi, questo progetto traduce questo tipo morfologico e combina ulteriormente le tipologie edilizie tradizionali per stabilire un quadro flessibile e sviluppabile integrando edifici e infrastrutture. Questo quadro riduce l'occupazione di terreni agricoli e continua lo sviluppo della forma urbana storica. Il quadro può essere esteso anche ai comuni limitrofi della Bay Area, diventando un prototipo per la regione. I villaggi e le città della regione sono collegati attraverso vari mezzi come il trasporto ferroviario, formando un sistema urbano strettamente connesso.
File allegati
File Dimensione Formato  
boards.pdf

non accessibile

Dimensione 165.14 MB
Formato Adobe PDF
165.14 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri
booklet.pdf

non accessibile

Dimensione 349.22 MB
Formato Adobe PDF
349.22 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/177694