Nowadays, in the era of pursuing emotional consumption, parent-child products play the role of emotional carriers. Compared with ordinary products, parent-child products have more emotional experience value and can convey emotions more intuitively and effectively. Due to the lack of parent-child bag products on the market, in the face of market demand, the design and expression of the function of giving bags in the direction of emotional experience to maintain and promote the development of parent-child relationships is the current trend. This theme focuses on parent-child accessory product design, especially bag design. Due to the diversity of educational methods, more and more people today are concerned with the topic of parenting and parent-children. With the younger generation of parents having their own considerations on how to teach their children, parents are more focused on active education rather than book knowledge education. Moreover, parents are willing to spend more time with their children growing up. This leads to more and more interactive outdoor interactions between parents and children. Parents not only want to exercise their children's physical health through outdoor activities, but also want to develop good habits, values and ideological worldview through these activities. In this paper, I will study the interactive activities between parents and children, the characteristics of children's health and physical development, the market trends in the accessories field and the functional needs of user experience. A sample of the target population will be analyzed to summarize the specific needs of adults and children during the outing or purchasing behavior, including potential emotional and functional needs, and to provide theoretical guidance for the design of parent-child bags. Optimize the interactive design strategy of children's smart wearable fashion products, improve the user experience of the products, and open up new ideas for children's smart wearable products on the premise of satisfying basic functions. In terms of accessory design, parent-child accessories are used as a medium for emotional communication and education to promote the development of parent-child relationships.
Al giorno d'oggi, nell'era del perseguimento del consumo emotivo, i prodotti genitore-figlio svolgono il ruolo di vettori emotivi. Rispetto ai prodotti ordinari, i prodotti genitore-figlio hanno più valore di esperienza emotiva e possono trasmettere emozioni in modo più intuitivo ed efficace. A causa della mancanza di prodotti di borse genitore-figlio sul mercato, di fronte alla domanda del mercato, il design e l'espressione della funzione di dare borse nella direzione dell'esperienza emotiva per mantenere e promuovere lo sviluppo delle relazioni genitore-figlio è il tendenza attuale. Questo tema si concentra sul design del prodotto accessorio genitore-figlio, in particolare sul design delle borse. A causa della diversità dei metodi educativi, sempre più persone oggi si occupano del tema della genitorialità e dei genitori-figli. Con la generazione più giovane di genitori che ha le proprie considerazioni su come insegnare ai propri figli, i genitori sono più concentrati sull'educazione attiva piuttosto che sull'educazione alla conoscenza del libro. Inoltre, i genitori sono disposti a trascorrere più tempo con la crescita dei propri figli. Questo porta a interazioni all'aperto sempre più interattive tra genitori e figli. I genitori non vogliono solo esercitare la salute fisica dei loro figli attraverso attività all'aria aperta, ma vogliono anche sviluppare buone abitudini, valori e una visione ideologica del mondo attraverso queste attività. In questo articolo studierò le attività interattive tra genitori e figli, le caratteristiche della salute e dello sviluppo fisico dei bambini, le tendenze di mercato nel campo degli accessori e le esigenze funzionali dell'esperienza dell'utente. Verrà analizzato un campione della popolazione target per sintetizzare le esigenze specifiche di adulti e bambini durante l'uscita o il comportamento di acquisto, comprese le potenziali esigenze emotive e funzionali, e fornire una guida teorica per la progettazione di borse genitore-figlio. Ottimizza la strategia di progettazione interattiva dei prodotti di moda indossabili intelligenti per bambini, migliora l'esperienza utente dei prodotti e apri nuove idee per i prodotti indossabili intelligenti per bambini con la premessa di soddisfare le funzioni di base. In termini di design degli accessori, gli accessori genitore-figlio sono utilizzati come mezzo per la comunicazione emotiva e l'educazione per promuovere lo sviluppo delle relazioni genitore-figlio.
Fashion technologies and gamification design strategy. A smart wearable bag for children interaction
Liu, Jingwen
2020/2021
Abstract
Nowadays, in the era of pursuing emotional consumption, parent-child products play the role of emotional carriers. Compared with ordinary products, parent-child products have more emotional experience value and can convey emotions more intuitively and effectively. Due to the lack of parent-child bag products on the market, in the face of market demand, the design and expression of the function of giving bags in the direction of emotional experience to maintain and promote the development of parent-child relationships is the current trend. This theme focuses on parent-child accessory product design, especially bag design. Due to the diversity of educational methods, more and more people today are concerned with the topic of parenting and parent-children. With the younger generation of parents having their own considerations on how to teach their children, parents are more focused on active education rather than book knowledge education. Moreover, parents are willing to spend more time with their children growing up. This leads to more and more interactive outdoor interactions between parents and children. Parents not only want to exercise their children's physical health through outdoor activities, but also want to develop good habits, values and ideological worldview through these activities. In this paper, I will study the interactive activities between parents and children, the characteristics of children's health and physical development, the market trends in the accessories field and the functional needs of user experience. A sample of the target population will be analyzed to summarize the specific needs of adults and children during the outing or purchasing behavior, including potential emotional and functional needs, and to provide theoretical guidance for the design of parent-child bags. Optimize the interactive design strategy of children's smart wearable fashion products, improve the user experience of the products, and open up new ideas for children's smart wearable products on the premise of satisfying basic functions. In terms of accessory design, parent-child accessories are used as a medium for emotional communication and education to promote the development of parent-child relationships.File | Dimensione | Formato | |
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Fashion Technologies and Gamification Design Strategy- A Smart Wearable Bag for Children Interaction-Liu Jingwen.pdf
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