How is teaching evolving in the post-pandemic era, what are the best tools available and how can they become fundamental resources in the education process? The aim of this case-oriented thesis is to offer an overview of the numerous opportunities and solutions in the field of online teaching, and to investigate the future perspectives for Communication Design teachers and students regarding the hybridization of the individual and collaborative learning processes, and on online environments/tools as resources for education, functional to the enhancement of teaching, learning and assessment processes in higher education.
Come si sta evolvendo la didattica nell’era post pandemica? Quali sono i migliori strumenti a disposizione, e come possono entrare a far parte dell'istruzione come risorsa fondamentale per il processo formativo? L’obiettivo di questa indagine case-oriented è offrire una mappatura sulle numerose opportunità e soluzioni nel campo dell'erogazione della didattica online, e indagare sulle prospettive future per docenti e studenti di Design della Comunicazione riguardo l'ibridazione dei processi di apprendimento individuale e collaborativo, e sugli ambienti/strumenti online come risorse per l'educazione, funzionali al potenziamento dei processi di insegnamento, apprendimento e valutazione nell'istruzione universitaria.
Verso una formazione ibrida. Come tutorial e guide digitali possono integrarsi alla didattica universitaria per il design della comunicazione
SCHOEN, CARLOTTA
2020/2021
Abstract
How is teaching evolving in the post-pandemic era, what are the best tools available and how can they become fundamental resources in the education process? The aim of this case-oriented thesis is to offer an overview of the numerous opportunities and solutions in the field of online teaching, and to investigate the future perspectives for Communication Design teachers and students regarding the hybridization of the individual and collaborative learning processes, and on online environments/tools as resources for education, functional to the enhancement of teaching, learning and assessment processes in higher education.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
CarlottaSchoen_Tesi.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Descrizione: Carlotta Schoen Tesi Magistrale in Design della Comunicazione
Dimensione
39.48 MB
Formato
Adobe PDF
|
39.48 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/177884