With the development of science and technology and social economy, people's requirements for living environment and quality of life are constantly improving. In the era of the Internet of Things, the concept of smart home has been widely recognized and accepted, and is showing a booming development situation. The purpose of this article is to apply the digital ethnography method to explore the current situation of the smart home user experience, to discover the future direction of improving user experience in the smart home industry, and to critically evaluate the effect and feasibility of the application of digital ethnography in user experience research. First of all, this paper sorts out the theoretical background of digital ethnography, the development and definition of concepts, related literature, analyzes and summarizes the cases and research process of scholars using digital ethnography methods, and established the main methodology of this thesis based on the research questions. Then it explored the status of the smart home industry in terms of concepts, characteristics, categories, research overviews, advanced technology, market conditions, etc., through case studies and one-on-one interviews to gain a preliminary understanding of the users of smart home products, and then use the digital ethnography method established in the methodology, set the research field in social networks to investigate smart home users in China and Western countries. Sort out and analyze the collected data sets, extract insights into the main issues of the smart home user experience from the users’ opinions on the smart home system or product they are using, and finally summarize how smart homes should improve the user experience in the future, so as to bridge the gap between early adopters and the mass market.
Con lo sviluppo della scienza, della tecnologia e dell'economia sociale, i requisiti delle persone per l'ambiente di vita e la qualità della vita sono in costante miglioramento. Nell'era dell'Internet of Things, il concetto di casa intelligente è stato ampiamente riconosciuto e accettato e sta mostrando una situazione di sviluppo in forte espansione. Lo scopo di questo articolo è applicare il metodo dell'etnografia digitale per esplorare la situazione attuale dell'esperienza utente della casa intelligente, scoprire la direzione futura del miglioramento dell'esperienza utente nel settore della casa intelligente e valutare in modo critico l'effetto e la fattibilità dell'applicazione dell'etnografia digitale nella ricerca sulla user experience. Prima di tutto, questo articolo ordina il background teorico dell'etnografia digitale, lo sviluppo e la definizione di concetti, la letteratura correlata, analizza e riassume i casi e il processo di ricerca degli studiosi che utilizzano metodi di etnografia digitale e ha stabilito la metodologia principale di questa tesi basata su le domande di ricerca. Quindi ha esplorato lo stato del settore della casa intelligente in termini di concetti, caratteristiche, categorie, panoramiche di ricerca, tecnologia avanzata, condizioni di mercato, ecc., attraverso casi di studio e interviste individuali per acquisire una comprensione preliminare degli utenti di prodotti per la casa intelligente, quindi utilizzare il metodo etnografico digitale stabilito nella metodologia, impostare il campo di ricerca nei social network per indagare sugli utenti di case intelligenti in Cina e nei paesi occidentali. Ordina e analizza i set di dati raccolti, estrai approfondimenti sui principali problemi dell'esperienza utente della casa intelligente dalle opinioni degli utenti sul sistema di casa intelligente o sul prodotto che stanno utilizzando e infine riepiloga come le case intelligenti dovrebbero migliorare l'esperienza dell'utente nel futuro, in modo da colmare il divario tra i primi utilizzatori e il mercato di massa.
Digital ethnography research on the state of the art of smart home experience
Cao, Yuqiong
2020/2021
Abstract
With the development of science and technology and social economy, people's requirements for living environment and quality of life are constantly improving. In the era of the Internet of Things, the concept of smart home has been widely recognized and accepted, and is showing a booming development situation. The purpose of this article is to apply the digital ethnography method to explore the current situation of the smart home user experience, to discover the future direction of improving user experience in the smart home industry, and to critically evaluate the effect and feasibility of the application of digital ethnography in user experience research. First of all, this paper sorts out the theoretical background of digital ethnography, the development and definition of concepts, related literature, analyzes and summarizes the cases and research process of scholars using digital ethnography methods, and established the main methodology of this thesis based on the research questions. Then it explored the status of the smart home industry in terms of concepts, characteristics, categories, research overviews, advanced technology, market conditions, etc., through case studies and one-on-one interviews to gain a preliminary understanding of the users of smart home products, and then use the digital ethnography method established in the methodology, set the research field in social networks to investigate smart home users in China and Western countries. Sort out and analyze the collected data sets, extract insights into the main issues of the smart home user experience from the users’ opinions on the smart home system or product they are using, and finally summarize how smart homes should improve the user experience in the future, so as to bridge the gap between early adopters and the mass market.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/178834