The "Dancing Club" designed by the work project aims to enrich the community and people's lives, relieve people's stress and negative emotions, in order to experience entertainment dance related to the narrative of the immersive experience: exercise therapy, training, performance, socialization, games and celebrities. It is not limited by time and place, and can be accepted by people from all different backgrounds. Due to the development of modern technology and economy, more people enjoy more diversified entertainment places. The function of entertainment space can also have educational significance, cultural exchange, physical exercise, emotional expression and other functions. The way people express and release their emotions has also changed from two-dimensional media such as text and pictures to three-dimensional media and various activities, such as movies, dances and dramas. Immersive experiences are also widely used in many areas: they are the best way to integrate features and engage people. This paper is developed based on an investigation into the role of immersive experience and narrative design applications in the field of leisure and entertainment Spaces and a case study of dance Spaces, which helps attract more attractive streams and trigger users' emotions. It consists of three main Spaces: dance space, where dancers can dance under the stimulation of music and light; A fitting room, which dancers can use; Control rooms and storerooms where staff can handle and store items. The principle is to use physical and digital interaction to engage individuals and groups. In the end, the proposal redefines the function and meaning of the dance club, and flexibly adjusts the program's activities and venues in creative ways to meet the needs of the users. It can be not only an indoor social occasion, but also a temporary urban solution.

Questo lavoro è stato concepito dal progetto "club di ballo" per arricchire le vite della comunità e delle persone, alleviare lo stress e le emozioni negative, e per sperimentare il modo narrativo in cui la danza ricreativa è associata all’esperienza personale: terapia motoria, formazione, prestazioni, socializzazione, giochi e celebrità. Non è limitata nel tempo e nel luogo e può essere accettata da tutte le persone di origini diverse. Grazie alla tecnologia e all’economia contemporanea, un maggior numero di persone gode di luoghi di divertimento molto più diversificati, e la funzione di uno spazio ricreativo può anche avere funzioni educative, di comunicazione culturale, di esercizio fisico, di espressione di emozioni, ecc. Anche il modo in cui le persone esprimono e diffondono le loro emozioni è passato da media bidimensionali, come parole e immagini, a media tridimensionali e ad attività di ogni tipo, come cinema, danza, teatro, eccetera. E l’esperienza di immersione è ampiamente utilizzata in molti campi: è il modo migliore per integrare la funzione, per attirare l’attenzione. Lo sviluppo di questo articolo si basa su indagini sul ruolo delle applicazioni di esperienze a immersione e di design narrativo nel settore dello spazio ricreativo e su studi di casi sugli spazi danzanti, che contribuiscono ad attirare flussi più attraenti e a far scattare le emozioni degli utenti. Si compone di tre spazi principali: uno spazio danzante in cui i ballerini, stimolati dalla musica e dalle luci, possono danzare; — spogliatoi a disposizione dei ballerini; Le camere di controllo e i magazzini, dove gli oggetti possono essere manipolati e immagazzinati dal personale. Il principio è quello di utilizzare l’interazione fisica e digitale per attirare la partecipazione di individui e gruppi. Alla fine, lo schema ridefinisce la funzione e il significato dei club di ballo e adegua in modo creativo le attività e i locali del progetto per rispondere alle esigenze degli utenti. Non si tratta solo di un’occasione sociale interna, ma anche di una soluzione urbana temporanea.

Follow the splendid dancing. Dancing club. Scenarios related to dance with immersive experience and narrative scene

XUE, YUAN
2020/2021

Abstract

The "Dancing Club" designed by the work project aims to enrich the community and people's lives, relieve people's stress and negative emotions, in order to experience entertainment dance related to the narrative of the immersive experience: exercise therapy, training, performance, socialization, games and celebrities. It is not limited by time and place, and can be accepted by people from all different backgrounds. Due to the development of modern technology and economy, more people enjoy more diversified entertainment places. The function of entertainment space can also have educational significance, cultural exchange, physical exercise, emotional expression and other functions. The way people express and release their emotions has also changed from two-dimensional media such as text and pictures to three-dimensional media and various activities, such as movies, dances and dramas. Immersive experiences are also widely used in many areas: they are the best way to integrate features and engage people. This paper is developed based on an investigation into the role of immersive experience and narrative design applications in the field of leisure and entertainment Spaces and a case study of dance Spaces, which helps attract more attractive streams and trigger users' emotions. It consists of three main Spaces: dance space, where dancers can dance under the stimulation of music and light; A fitting room, which dancers can use; Control rooms and storerooms where staff can handle and store items. The principle is to use physical and digital interaction to engage individuals and groups. In the end, the proposal redefines the function and meaning of the dance club, and flexibly adjusts the program's activities and venues in creative ways to meet the needs of the users. It can be not only an indoor social occasion, but also a temporary urban solution.
GRAMEGNA, SILVIA MARIA
ARC III - Scuola del Design
7-ott-2021
2020/2021
Questo lavoro è stato concepito dal progetto "club di ballo" per arricchire le vite della comunità e delle persone, alleviare lo stress e le emozioni negative, e per sperimentare il modo narrativo in cui la danza ricreativa è associata all’esperienza personale: terapia motoria, formazione, prestazioni, socializzazione, giochi e celebrità. Non è limitata nel tempo e nel luogo e può essere accettata da tutte le persone di origini diverse. Grazie alla tecnologia e all’economia contemporanea, un maggior numero di persone gode di luoghi di divertimento molto più diversificati, e la funzione di uno spazio ricreativo può anche avere funzioni educative, di comunicazione culturale, di esercizio fisico, di espressione di emozioni, ecc. Anche il modo in cui le persone esprimono e diffondono le loro emozioni è passato da media bidimensionali, come parole e immagini, a media tridimensionali e ad attività di ogni tipo, come cinema, danza, teatro, eccetera. E l’esperienza di immersione è ampiamente utilizzata in molti campi: è il modo migliore per integrare la funzione, per attirare l’attenzione. Lo sviluppo di questo articolo si basa su indagini sul ruolo delle applicazioni di esperienze a immersione e di design narrativo nel settore dello spazio ricreativo e su studi di casi sugli spazi danzanti, che contribuiscono ad attirare flussi più attraenti e a far scattare le emozioni degli utenti. Si compone di tre spazi principali: uno spazio danzante in cui i ballerini, stimolati dalla musica e dalle luci, possono danzare; — spogliatoi a disposizione dei ballerini; Le camere di controllo e i magazzini, dove gli oggetti possono essere manipolati e immagazzinati dal personale. Il principio è quello di utilizzare l’interazione fisica e digitale per attirare la partecipazione di individui e gruppi. Alla fine, lo schema ridefinisce la funzione e il significato dei club di ballo e adegua in modo creativo le attività e i locali del progetto per rispondere alle esigenze degli utenti. Non si tratta solo di un’occasione sociale interna, ma anche di una soluzione urbana temporanea.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/178837