Abstract Sustainable fashion has emerged as a significant development trend in the international apparel industry that cannot be disregarded in the post-epidemic age, as customers across the globe become more aware of it. With rising production and consumption worldwide, clothing supply is now fully oversupplied, and the stock issue has become a long-term concern for the apparel industry, with upcycling regarded as one of the innovative solutions. The project of Rère focuses on the interactions between fashion sustainability and re-crafting applications. The initial goal of the Rère 热热 was to reduce environmental impact and promote sustainable development. The choice was made to revert to traditional culture, handcrafted re-creation, and Chinese culture aspects as a way to inspire sustainable design. Exploration of traditional culture and handicrafts, learning about the present status of sustainable fashion development, and making design attempts based on Chinese Cultural Renaissance. It is a creative and experimental project that combines sustainable fashion with Chinese culture and traditional crafts. The primary idea is to gather used clothes and create outfits for upcycling in two ways: first, upcycling craft-antique opera costumes and stock suits as materials, integrating Chinese and Western culture into the design utilizing the "two-in-one" deconstruction concept; The second approach is to collect stock contemporary garments as a resource for creating altered Hanfu.

Abstract La moda sostenibile è emersa come un trend di sviluppo significativo nell'industria internazionale dell'abbigliamento che non può essere trascurato nell'era post-epidemica, dato che i clienti di tutto il mondo ne diventano più consapevoli. Con l'aumento della produzione e del consumo in tutto il mondo, l'offerta di abbigliamento è ora completamente in eccesso, e il problema delle scorte è diventato una preoccupazione a lungo termine per l'industria dell'abbigliamento, con l'upcycling considerato come una delle soluzioni innovative. Il progetto di Rère si concentra sulle interazioni tra la sostenibilità della moda e le applicazioni di re-ciclaggio. L'obiettivo iniziale di Rère 热热 era quello di ridurre l'impatto ambientale e promuovere lo sviluppo sostenibile. La scelta è stata fatta per ritornare alla cultura tradizionale, alla ri-creazione artigianale e agli aspetti della cultura cinese come un modo per ispirare il design sostenibile. L'esplorazione della cultura tradizionale e dell'artigianato, l'apprendimento dello stato attuale dello sviluppo della moda sostenibile, e la realizzazione di tentativi di design basati sul Rinascimento culturale cinese. Si tratta di un progetto creativo e sperimentale che combina la moda sostenibile con la cultura cinese e l'artigianato tradizionale. L'idea principale è quella di raccogliere abiti usati e creare abiti per l'upcycling in due modi: il primo è l'upcycling di costumi d'opera antichi e abiti di stock come materiali, integrando la cultura cinese e occidentale nel design utilizzando il concetto di decostruzione "due in uno"; il secondo approccio è quello di raccogliere abiti contemporanei di stock come risorsa per creare Hanfu alterati.

Rere. Chinese culture and re-crafting application in sustainable fashion design

YE, YINGJING
2020/2021

Abstract

Abstract Sustainable fashion has emerged as a significant development trend in the international apparel industry that cannot be disregarded in the post-epidemic age, as customers across the globe become more aware of it. With rising production and consumption worldwide, clothing supply is now fully oversupplied, and the stock issue has become a long-term concern for the apparel industry, with upcycling regarded as one of the innovative solutions. The project of Rère focuses on the interactions between fashion sustainability and re-crafting applications. The initial goal of the Rère 热热 was to reduce environmental impact and promote sustainable development. The choice was made to revert to traditional culture, handcrafted re-creation, and Chinese culture aspects as a way to inspire sustainable design. Exploration of traditional culture and handicrafts, learning about the present status of sustainable fashion development, and making design attempts based on Chinese Cultural Renaissance. It is a creative and experimental project that combines sustainable fashion with Chinese culture and traditional crafts. The primary idea is to gather used clothes and create outfits for upcycling in two ways: first, upcycling craft-antique opera costumes and stock suits as materials, integrating Chinese and Western culture into the design utilizing the "two-in-one" deconstruction concept; The second approach is to collect stock contemporary garments as a resource for creating altered Hanfu.
BROWN, SASS
ARC III - Scuola del Design
7-ott-2021
2020/2021
Abstract La moda sostenibile è emersa come un trend di sviluppo significativo nell'industria internazionale dell'abbigliamento che non può essere trascurato nell'era post-epidemica, dato che i clienti di tutto il mondo ne diventano più consapevoli. Con l'aumento della produzione e del consumo in tutto il mondo, l'offerta di abbigliamento è ora completamente in eccesso, e il problema delle scorte è diventato una preoccupazione a lungo termine per l'industria dell'abbigliamento, con l'upcycling considerato come una delle soluzioni innovative. Il progetto di Rère si concentra sulle interazioni tra la sostenibilità della moda e le applicazioni di re-ciclaggio. L'obiettivo iniziale di Rère 热热 era quello di ridurre l'impatto ambientale e promuovere lo sviluppo sostenibile. La scelta è stata fatta per ritornare alla cultura tradizionale, alla ri-creazione artigianale e agli aspetti della cultura cinese come un modo per ispirare il design sostenibile. L'esplorazione della cultura tradizionale e dell'artigianato, l'apprendimento dello stato attuale dello sviluppo della moda sostenibile, e la realizzazione di tentativi di design basati sul Rinascimento culturale cinese. Si tratta di un progetto creativo e sperimentale che combina la moda sostenibile con la cultura cinese e l'artigianato tradizionale. L'idea principale è quella di raccogliere abiti usati e creare abiti per l'upcycling in due modi: il primo è l'upcycling di costumi d'opera antichi e abiti di stock come materiali, integrando la cultura cinese e occidentale nel design utilizzando il concetto di decostruzione "due in uno"; il secondo approccio è quello di raccogliere abiti contemporanei di stock come risorsa per creare Hanfu alterati.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/178839