The walls of Milan are an important sign of the history built starting from the Roman era to protect the city, the walls were for several centuries made up of three concentric rings: Roman, medieval and more recent Spanish walls. As the city of Milan gradually expanded, the railway stations gradually formed a ring line, starting from the northwest of Milan to the southwest. Many railway stations that were originally located on the Milan Railway Ring are gradually being integrated due to their close proximity. Some lines have been replaced by other modes of transportation such as subways, which has resulted in many abandoned train stations in urban centers. In June 2019, the International Olympic Committee announced Milan and Cortina as the host cities for the 2026 Winter Olympics. The Italian applicant defeated Stockholm in Sweden. The Winter Olympics will be held in Milan and Cortina d’Ampezzo. The city of Milan will mainly host indoor ice competitions. The first Olympic Village located in Milan will be located on the Porta Romana plot, which was previously an abandoned railway yard. It will meet the demand for 1,330 beds. After the Olympics, the Milan city government has planned the area into student apartments and related services. From the content introduced above, it can be known that the land of Prota Romana will have a lot of room for change and development in the future. Different requirements were put forward for the Milano-Cortina 2026 Winter Olympic Game and future urban development of the Milan. There are railway tracks in use in the site, traversing the entire site from east to west. The design concept is a linear city co-existing with railway tracks based on urban planning. The main goal is to achieve urban accessibility through urban design. How to penetrate into this area, through the linear organization, to reconnect the city divided by railway tracks. A huge structure is built above the railway and is equipped with auxiliary secondary structures to embed various architectural functions. The connection of multi-layer linear cities is arranged in layers according to functional cities from bottom to top in the structure. They are: railways and green agriculture, parks, entertainment and apartment houses, sports and fitness, and streets. At the same time, the green landscape design on the ground also designed the connection between urban forest, agriculture, urban square, and the north-south area based on the multi-layer linear design concept, and the connection of linear buildings.

Le mura di Milano sono un segno importante della storia costruita a partire dall'epoca romana per proteggere la città, le mura sono state per diversi secoli costituite da tre anelli concentrici: mura romane, medievali e più recenti spagnole. Man mano che la città di Milano si espandeva, le stazioni ferroviarie formavano gradualmente una linea ad anello, partendo da nord-ovest di Milano verso sud-ovest. Molte stazioni ferroviarie che originariamente si trovavano sulla Tangenziale di Milano vengono gradualmente integrate a causa della loro vicinanza. Alcune linee sono state sostituite da altri modi di trasporto come la metropolitana, il che ha portato all'abbandono di molte stazioni ferroviarie nei centri urbani. Nel giugno 2019, il Comitato Olimpico Internazionale ha annunciato Milano e Cortina come città ospitanti per le Olimpiadi invernali del 2026. Il ricorrente italiano ha sconfitto Stoccolma in Svezia. Le Olimpiadi invernali si terranno a Milano e Cortina d'Ampezzo. La città di Milano ospiterà principalmente gare di ghiaccio indoor. Il primo Villaggio Olimpico situato a Milano sorgerà sul lotto di Porta Romana, che in precedenza era uno scalo ferroviario abbandonato. Soddisferà la domanda di 1.330 posti letto. Dopo le Olimpiadi, il Comune di Milano ha progettato l'area in appartamenti per studenti e servizi annessi. Dai contenuti sopra introdotti si evince che la terra di Prota Romana avrà ampi margini di cambiamento e sviluppo in futuro. Diverse esigenze sono state avanzate per i Giochi Olimpici Invernali Milano-Cortina 2026 e per il futuro sviluppo urbanistico della Milano. Ci sono binari ferroviari in uso nel sito, che attraversano l'intero sito da est a ovest. Il concetto di design è una città lineare che coesiste con i binari ferroviari basati sulla pianificazione urbana. L'obiettivo principale è raggiungere l'accessibilità urbana attraverso la progettazione urbana. Come penetrare in quest'area, attraverso l'organizzazione lineare, per ricollegare la città divisa dai binari ferroviari. Un'enorme struttura è costruita sopra la ferrovia ed è dotata di strutture secondarie ausiliarie per incorporare varie funzioni architettoniche. La connessione delle città lineari multistrato è organizzata in strati secondo città funzionali dal basso verso l'alto nella struttura. Sono: ferrovie e agricoltura verde, parchi, divertimenti e condomini, sport e fitness, strade. Allo stesso tempo, il progetto del paesaggio verde sul terreno ha anche progettato la connessione tra foresta urbana, agricoltura, piazza urbana e l'area nord-sud basata sul concetto di design lineare multistrato e la connessione di edifici lineari.

The linear city

TONG, XIN;GUO, WENYI;CHEN, SIYU
2020/2021

Abstract

The walls of Milan are an important sign of the history built starting from the Roman era to protect the city, the walls were for several centuries made up of three concentric rings: Roman, medieval and more recent Spanish walls. As the city of Milan gradually expanded, the railway stations gradually formed a ring line, starting from the northwest of Milan to the southwest. Many railway stations that were originally located on the Milan Railway Ring are gradually being integrated due to their close proximity. Some lines have been replaced by other modes of transportation such as subways, which has resulted in many abandoned train stations in urban centers. In June 2019, the International Olympic Committee announced Milan and Cortina as the host cities for the 2026 Winter Olympics. The Italian applicant defeated Stockholm in Sweden. The Winter Olympics will be held in Milan and Cortina d’Ampezzo. The city of Milan will mainly host indoor ice competitions. The first Olympic Village located in Milan will be located on the Porta Romana plot, which was previously an abandoned railway yard. It will meet the demand for 1,330 beds. After the Olympics, the Milan city government has planned the area into student apartments and related services. From the content introduced above, it can be known that the land of Prota Romana will have a lot of room for change and development in the future. Different requirements were put forward for the Milano-Cortina 2026 Winter Olympic Game and future urban development of the Milan. There are railway tracks in use in the site, traversing the entire site from east to west. The design concept is a linear city co-existing with railway tracks based on urban planning. The main goal is to achieve urban accessibility through urban design. How to penetrate into this area, through the linear organization, to reconnect the city divided by railway tracks. A huge structure is built above the railway and is equipped with auxiliary secondary structures to embed various architectural functions. The connection of multi-layer linear cities is arranged in layers according to functional cities from bottom to top in the structure. They are: railways and green agriculture, parks, entertainment and apartment houses, sports and fitness, and streets. At the same time, the green landscape design on the ground also designed the connection between urban forest, agriculture, urban square, and the north-south area based on the multi-layer linear design concept, and the connection of linear buildings.
RODA, MICHELE
ARC I - Scuola di Architettura Urbanistica Ingegneria delle Costruzioni
7-ott-2021
2020/2021
Le mura di Milano sono un segno importante della storia costruita a partire dall'epoca romana per proteggere la città, le mura sono state per diversi secoli costituite da tre anelli concentrici: mura romane, medievali e più recenti spagnole. Man mano che la città di Milano si espandeva, le stazioni ferroviarie formavano gradualmente una linea ad anello, partendo da nord-ovest di Milano verso sud-ovest. Molte stazioni ferroviarie che originariamente si trovavano sulla Tangenziale di Milano vengono gradualmente integrate a causa della loro vicinanza. Alcune linee sono state sostituite da altri modi di trasporto come la metropolitana, il che ha portato all'abbandono di molte stazioni ferroviarie nei centri urbani. Nel giugno 2019, il Comitato Olimpico Internazionale ha annunciato Milano e Cortina come città ospitanti per le Olimpiadi invernali del 2026. Il ricorrente italiano ha sconfitto Stoccolma in Svezia. Le Olimpiadi invernali si terranno a Milano e Cortina d'Ampezzo. La città di Milano ospiterà principalmente gare di ghiaccio indoor. Il primo Villaggio Olimpico situato a Milano sorgerà sul lotto di Porta Romana, che in precedenza era uno scalo ferroviario abbandonato. Soddisferà la domanda di 1.330 posti letto. Dopo le Olimpiadi, il Comune di Milano ha progettato l'area in appartamenti per studenti e servizi annessi. Dai contenuti sopra introdotti si evince che la terra di Prota Romana avrà ampi margini di cambiamento e sviluppo in futuro. Diverse esigenze sono state avanzate per i Giochi Olimpici Invernali Milano-Cortina 2026 e per il futuro sviluppo urbanistico della Milano. Ci sono binari ferroviari in uso nel sito, che attraversano l'intero sito da est a ovest. Il concetto di design è una città lineare che coesiste con i binari ferroviari basati sulla pianificazione urbana. L'obiettivo principale è raggiungere l'accessibilità urbana attraverso la progettazione urbana. Come penetrare in quest'area, attraverso l'organizzazione lineare, per ricollegare la città divisa dai binari ferroviari. Un'enorme struttura è costruita sopra la ferrovia ed è dotata di strutture secondarie ausiliarie per incorporare varie funzioni architettoniche. La connessione delle città lineari multistrato è organizzata in strati secondo città funzionali dal basso verso l'alto nella struttura. Sono: ferrovie e agricoltura verde, parchi, divertimenti e condomini, sport e fitness, strade. Allo stesso tempo, il progetto del paesaggio verde sul terreno ha anche progettato la connessione tra foresta urbana, agricoltura, piazza urbana e l'area nord-sud basata sul concetto di design lineare multistrato e la connessione di edifici lineari.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/178874