With the development of bank data infrastructure,a large number of customers gradually rely on mobile technology and the Internet, which makes face-to-face contact with customers very difficult. At the same time customers' loyalty to the brand is getting lower and lower. Therefore,"rethinking banking" has become particularly important. This project is mainly focused on the design of a "community branch space". Through innovative financial choices,this space will provide personalized services for community residents and local companies,such as flexible meeting spaces,book corners,coffee bars,local corporate product display areas, etc., It is aimed to connect customers to the space in an unexpected and relevant way. The ultimate goal of this project is to create long-lasting impressions through interactions, establishing true relationships,and creating an excellent customer experience.
Con lo sviluppo dell'infrastruttura dei dati bancari, un gran numero di clienti si affida gradualmente alla tecnologia mobile e a Internet, il che rende molto difficile il contatto diretto con i clienti. Allo stesso tempo, la fedeltà dei clienti al marchio è sempre più bassa.Pertanto, "ripensare l'attività bancaria" è diventato particolarmente importante. Questo progetto è principalmente incentrato sulla progettazione di uno "spazio filiale di comunità". Attraverso scelte finanziarie innovative, questo spazio fornirà servizi personalizzati per i residenti della comunità e le aziende locali, come spazi per riunioni flessibili, angoli per libri, bar, aree espositive di prodotti aziendali locali, ecc., Ha lo scopo di connettere i clienti allo spazio in un modo inaspettato e pertinente. L'obiettivo finale di questo progetto è creare impressioni durature attraverso le interazioni, stabilire relazioni vere e creare un'eccellente esperienza del cliente.
Community bank. Reforming an interactive bank branch
LIAN, WEICHAO
2020/2021
Abstract
With the development of bank data infrastructure,a large number of customers gradually rely on mobile technology and the Internet, which makes face-to-face contact with customers very difficult. At the same time customers' loyalty to the brand is getting lower and lower. Therefore,"rethinking banking" has become particularly important. This project is mainly focused on the design of a "community branch space". Through innovative financial choices,this space will provide personalized services for community residents and local companies,such as flexible meeting spaces,book corners,coffee bars,local corporate product display areas, etc., It is aimed to connect customers to the space in an unexpected and relevant way. The ultimate goal of this project is to create long-lasting impressions through interactions, establishing true relationships,and creating an excellent customer experience.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/178879