The focus of the thesis is related to the study of an active suspension system for an orchard-vineyard vehicle which is used to operate in high lateral slope conditions. This system must satisfy two requirements: the first one is guaranteeing comfort during road transit, while the second is related to the possibility of bed levelling in order to improve in-field productivity. Starting from 2D drawings of an already existing passive vehicle, through CAD system, it's possible to study mass and inertial properties of the components of the mechanical system in order to design the control. At the end, tests are performed.

La tesi si presuppone il compito di progettare un sistema di sospensione attivo per un veicolo utilizzato in frutteti e vigneti o comunque in situazioni di elevata pendenza laterale. Questo sistema deve essere in grado sia di migliorare il comfort per strada che garantire la funzione di livellamento a rollio del cassone, in modo da migliorare la produttività in campo. Partendo da disegni 2D di un veicolo totalmente passivo già esistente, sfruttando un software Cad, si studiano prima le varie componenti del sistema meccanico in termini di massa e inerzia per poi passare alla fase di progettazione del controllore e, infine, a quella di test.

Design of a fixed axle active suspension system for an orchard-vineyard vehicle with high flexibility chassis

Mari, Nicola
2020/2021

Abstract

The focus of the thesis is related to the study of an active suspension system for an orchard-vineyard vehicle which is used to operate in high lateral slope conditions. This system must satisfy two requirements: the first one is guaranteeing comfort during road transit, while the second is related to the possibility of bed levelling in order to improve in-field productivity. Starting from 2D drawings of an already existing passive vehicle, through CAD system, it's possible to study mass and inertial properties of the components of the mechanical system in order to design the control. At the end, tests are performed.
VIGNATI, MICHELE
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
7-ott-2021
2020/2021
La tesi si presuppone il compito di progettare un sistema di sospensione attivo per un veicolo utilizzato in frutteti e vigneti o comunque in situazioni di elevata pendenza laterale. Questo sistema deve essere in grado sia di migliorare il comfort per strada che garantire la funzione di livellamento a rollio del cassone, in modo da migliorare la produttività in campo. Partendo da disegni 2D di un veicolo totalmente passivo già esistente, sfruttando un software Cad, si studiano prima le varie componenti del sistema meccanico in termini di massa e inerzia per poi passare alla fase di progettazione del controllore e, infine, a quella di test.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/179327