With the first batch of Italian oranges entering the Chinese market in 2019, how to deal with the loss of oranges under long-distance transportation and strict quarantine policies, while being able to stand out from the fierce competition in the Chinese imported fruit market is an urgent issue for orange exporters and traders to be resolved. The arrival of covid-19 has brought another problem to exported fruits. Do consumers have confidence in the safety of imported fruits? More and more Chinese consumers choose to buy imported fruits on e-commerce platforms to enjoy the safety and convenience of online shopping.Will the rapid development of China’s fruit e-commerce market in recent years provide opportunities for Italian oranges? Intelligent packaging is now a hot trend in the food packaging industry. Is there a solution for the export trade of oranges? The purpose of the thesis is to fully understanding the procedure of exporting Italian oranges to China and analyzing the Chinese imported orange market and consumer psychology, then provide an intelligent packaging system solution to solve the problems in the process.

Con il primo lotto di arance italiane che è entrato nel mercato cinese nel 2019, come affrontare la perdita di arance nell’ambito del trasporto a lunga distanza e delle rigide politiche di quarantena, pur essendo in grado di distinguersi dall’agguerrita concorrenza nel mercato cinese della frutta importata è un problema urgente da risolvere per esportatori e commercianti di arance. L’arrivo del covid-19 ha portato un altro problema ai frutti esportati. I consumatori hanno fiducia nella sicurezza della frutta importata?Sempre più consumatori cinesi scelgono di acquistare frutta importata su piattaforme di e-commerce per godere della sicurezza e della comodità dello shopping online. Il rapido sviluppo del mercato dell’e-commerce di frutta in Cina negli ultimi anni offrirà opportunità alle arance italiane?L’imballaggio intelligente è ora una tendenza calda nell’industria dell’imballaggio alimentare. Esiste una soluzione per l’esportazione di arance? Lo scopo della tesi è comprendere appieno la procedura di esportazione delle arance italiane in Cina e analizzare il mercato delle arance importate dalla Cina e la psicologia del consumatore, quindi fornire una soluzione di sistema di confezionamento intelligente per risolvere i problemi nel processo.

Exported fruit intelligent packaging system design based on the Italy-China oranges trade case

Li, Jiahui
2020/2021

Abstract

With the first batch of Italian oranges entering the Chinese market in 2019, how to deal with the loss of oranges under long-distance transportation and strict quarantine policies, while being able to stand out from the fierce competition in the Chinese imported fruit market is an urgent issue for orange exporters and traders to be resolved. The arrival of covid-19 has brought another problem to exported fruits. Do consumers have confidence in the safety of imported fruits? More and more Chinese consumers choose to buy imported fruits on e-commerce platforms to enjoy the safety and convenience of online shopping.Will the rapid development of China’s fruit e-commerce market in recent years provide opportunities for Italian oranges? Intelligent packaging is now a hot trend in the food packaging industry. Is there a solution for the export trade of oranges? The purpose of the thesis is to fully understanding the procedure of exporting Italian oranges to China and analyzing the Chinese imported orange market and consumer psychology, then provide an intelligent packaging system solution to solve the problems in the process.
DE PONTI, GIORGIO ANTONIO
ARC III - Scuola del Design
7-ott-2021
2020/2021
Con il primo lotto di arance italiane che è entrato nel mercato cinese nel 2019, come affrontare la perdita di arance nell’ambito del trasporto a lunga distanza e delle rigide politiche di quarantena, pur essendo in grado di distinguersi dall’agguerrita concorrenza nel mercato cinese della frutta importata è un problema urgente da risolvere per esportatori e commercianti di arance. L’arrivo del covid-19 ha portato un altro problema ai frutti esportati. I consumatori hanno fiducia nella sicurezza della frutta importata?Sempre più consumatori cinesi scelgono di acquistare frutta importata su piattaforme di e-commerce per godere della sicurezza e della comodità dello shopping online. Il rapido sviluppo del mercato dell’e-commerce di frutta in Cina negli ultimi anni offrirà opportunità alle arance italiane?L’imballaggio intelligente è ora una tendenza calda nell’industria dell’imballaggio alimentare. Esiste una soluzione per l’esportazione di arance? Lo scopo della tesi è comprendere appieno la procedura di esportazione delle arance italiane in Cina e analizzare il mercato delle arance importate dalla Cina e la psicologia del consumatore, quindi fornire una soluzione di sistema di confezionamento intelligente per risolvere i problemi nel processo.
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