The COVID-19 epidemic is changing the work environment in a transformative way. More and more companies are gradually shifting their work patterns from on-site offices to hybrid work environments with flexible working hours. The office is no longer the only optimal choice for work. Many home-based employees are taking advantage of their newfound freedom from the confines of the office by choosing to work in semi-outdoor spaces like balconies, allowing them to combine work and leisure. This thesis aims to examine the topic of the balcony as a workspace for digital workers in China over the past two years, particularly during the Covid-19 epidemic. First, the author organized all related arguments and cases from three perspectives: digital working, working in Chinese balconies, and biophilia design. Next, after understanding the current balcony office situation, the author interviewed some digital workers in order to examine consumer demand and explore the opportunity. This finally led to the realization that plants are a crucial point that can play an active role in the user’s balcony office scenario. Finally, the research was concluded with a Plantdrop product service system, a company service that provides plant-based video backgrounds. By merging service design methods into the design process, the author introduced a biophilia design concept based on bringing the splendor of nature into the balcony office as part of the company’s brand identity appearing in user videos. A better employer-employee relationship is created in the Plantdrop system while employee health and well-being are improved.

L’epidemia COVID-19 sta cambiando l’ambiente di lavoro in modo trasformativo. Sempre più aziende stanno gradualmente spostando i loro modelli di lavoro dagli uffici in loco ad ambienti di lavoro ibridi con orari di lavoro flessibili. L’ufficio non è più l’unica scelta ottimale per lavorare. Molti impiegati a domicilio stanno approfittando della loro libertà dai confini dell’ufficio, scegliendo di lavorare in spazi semi-esterni come i balconi, permettendo loro di combinare lavoro e tempo libero. Questa tesi si propone di esaminare il tema del balcone come spazio di lavoro per i lavoratori digitali in Cina negli ultimi due anni, in particolare durante l’epidemia di Covid-19. In primo luogo, l’autore ha organizzato tutti gli argomenti e i casi correlati da tre prospettive: il lavoro digitale, il lavoro nei balconi cinesi e il design della biofilia. Poi, dopo aver compreso l’attuale situazione degli uffici sui balconi, l’autore ha intervistato alcuni lavoratori digitali per esaminare la domanda dei consumatori ed esplorare l’opportunità. Questo ha infine portato alla realizzazione che le piante sono un punto cruciale che può giocare un ruolo attivo nello scenario dell’ufficio sul balcone dell’utente. Infine, la ricerca si è conclusa con un sistema di servizio del prodotto Plantdrop, un servizio aziendale che fornisce sfondi video a base di piante. Unendo i metodi di progettazione dei servizi nel processo di progettazione, l’autore ha introdotto un concetto di design biofilia basato sul portare lo splendore della natura nell’ufficio sul balcone come parte della brand identity dell’azienda che appare nei video degli utenti. Nel sistema Plantdrop si crea una migliore relazione tra datore di lavoro e dipendente,e vengono migliorati sia la salute che il benessere dei dipendenti.

Working in landscape. A product service system uplift digital work experience in Chinese balcony

Li, Xiayu
2020/2021

Abstract

The COVID-19 epidemic is changing the work environment in a transformative way. More and more companies are gradually shifting their work patterns from on-site offices to hybrid work environments with flexible working hours. The office is no longer the only optimal choice for work. Many home-based employees are taking advantage of their newfound freedom from the confines of the office by choosing to work in semi-outdoor spaces like balconies, allowing them to combine work and leisure. This thesis aims to examine the topic of the balcony as a workspace for digital workers in China over the past two years, particularly during the Covid-19 epidemic. First, the author organized all related arguments and cases from three perspectives: digital working, working in Chinese balconies, and biophilia design. Next, after understanding the current balcony office situation, the author interviewed some digital workers in order to examine consumer demand and explore the opportunity. This finally led to the realization that plants are a crucial point that can play an active role in the user’s balcony office scenario. Finally, the research was concluded with a Plantdrop product service system, a company service that provides plant-based video backgrounds. By merging service design methods into the design process, the author introduced a biophilia design concept based on bringing the splendor of nature into the balcony office as part of the company’s brand identity appearing in user videos. A better employer-employee relationship is created in the Plantdrop system while employee health and well-being are improved.
ARC III - Scuola del Design
21-dic-2021
2020/2021
L’epidemia COVID-19 sta cambiando l’ambiente di lavoro in modo trasformativo. Sempre più aziende stanno gradualmente spostando i loro modelli di lavoro dagli uffici in loco ad ambienti di lavoro ibridi con orari di lavoro flessibili. L’ufficio non è più l’unica scelta ottimale per lavorare. Molti impiegati a domicilio stanno approfittando della loro libertà dai confini dell’ufficio, scegliendo di lavorare in spazi semi-esterni come i balconi, permettendo loro di combinare lavoro e tempo libero. Questa tesi si propone di esaminare il tema del balcone come spazio di lavoro per i lavoratori digitali in Cina negli ultimi due anni, in particolare durante l’epidemia di Covid-19. In primo luogo, l’autore ha organizzato tutti gli argomenti e i casi correlati da tre prospettive: il lavoro digitale, il lavoro nei balconi cinesi e il design della biofilia. Poi, dopo aver compreso l’attuale situazione degli uffici sui balconi, l’autore ha intervistato alcuni lavoratori digitali per esaminare la domanda dei consumatori ed esplorare l’opportunità. Questo ha infine portato alla realizzazione che le piante sono un punto cruciale che può giocare un ruolo attivo nello scenario dell’ufficio sul balcone dell’utente. Infine, la ricerca si è conclusa con un sistema di servizio del prodotto Plantdrop, un servizio aziendale che fornisce sfondi video a base di piante. Unendo i metodi di progettazione dei servizi nel processo di progettazione, l’autore ha introdotto un concetto di design biofilia basato sul portare lo splendore della natura nell’ufficio sul balcone come parte della brand identity dell’azienda che appare nei video degli utenti. Nel sistema Plantdrop si crea una migliore relazione tra datore di lavoro e dipendente,e vengono migliorati sia la salute che il benessere dei dipendenti.
File allegati
File Dimensione Formato  
Working in landscape-final paper ver3.pdf

solo utenti autorizzati dal 26/11/2022

Descrizione: This thesis aims to research a topic that balcony as a workspace for digital workers in the past 2 years, especially during the Covid-19 epidemic, and use literature inductive analysis, as well as qualitative and quantitative user research methods such as the user interview to analyze and study the current balcony office experience and consumer demand, etc., to explore the service attributes and optimize the design points of balcony office service, and Using a combination of service design methods, the author propose a corresponding innovation path and a product service system design solution for the office experience in the balcony scene to optimize service efficiency and experience.
Dimensione 49.63 MB
Formato Adobe PDF
49.63 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/181519